• Mamma till viljestark dotter

    Tejpen är kvar

    Gjorde ett kejsarsnitt för tre veckor sen. Innan jag åkte hem från BB tog de bort bandaget men själva tejpen över snittet är kvar. Jag är sydd med självupplösande stygn. Hur länge ska tejpen vara kvar? Tills den faller bort av sig själv???

  • Svar på tråden Tejpen är kvar
  • Blåbär10

    Tejpen kan du ta bort nu, men om du vill ha ett snyggare ärr så kan du köpa sån tejp på apoteket och fortsätta tejpa ditt ärr i ett halvår

  • ElinOlsson

    Ta bort du!
    Jag tog min efter några dagar. En vecka max.

  • Honey Boo
    Blåbär10 skrev 2009-08-27 19:07:35 följande:
    Tejpen kan du ta bort nu, men om du vill ha ett snyggare ärr så kan du köpa sån tejp på apoteket och fortsätta tejpa ditt ärr i ett halvår
    Instämmer! Om du tejpar ärret så minskar risken att det "dras ut "och breddas.
    De tipset ger vi på op till de som vi opererar!

    Har själv ett annat ärr från ungdomens vilda dar som jag rekommenderades att tjepa, blev jättefint och inte så brett eller fult som ärr annars riskerar att bli.
  • Rosa Bubbelgum

    Mitt ärr är jättefint fast de tog tejpen dagen efter men jag har också hört att det blir mycket finare om man tejpar det.

  • Bei Bei

    De tog bort min tejp redan efter 2:a dagen på sjukhuset Som tur är har min kropp en enorm läkeförmåga så det läkte (peppar peppar) kanonfint ändå. Ska snittas om 6 dagar igen, så denna gången tänker jag tejpa själv efter att ha läst era tips!

  • Hanna36

    Tejpen ska sitta kvar tills den ramlar av.
    jobbar själv på kk-op, och detta är vad vi rekommenderar hos oss.


    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • Chivaz

    Min tejp blev jag ombedd att ta bort när man duschar första gången (snittad två gånger) och det har aldrig varit några problem med det.

  • 3 barns mamma84

    tejpen hade jag kvar tills den rammlade av sen hade jag en tyg bit kvar då jag hade så ont när jag hade byxorna på mig.

  • Jessica24

    Jag lät tejpen sitta kvar tills dom ramlade av av sig själv. Fick den informationen på sjukhuset.

Svar på tråden Tejpen är kvar