• IVFmamma

    Apiforce till män?

    Hejsan!
    Har nån provat att ge apiforce till sin man? De ska visst öka spermieantalet osv. Nån som har lyckats med denna "kur"?

  • Svar på tråden Apiforce till män?
  • Pimpinellan

    Nej,men med folsyra och zink i stora doser. Maken gick från 20-225 miljoner spermier. Han åt astaxantin nu sist också-det kan också ha påverkat.

  • IVFmamma

    Jag har en burk med ren zink hemma, det är kapslar på 30 mg. Skulle du säga att han ska ta 2 st. då? Hur mycket av astaxantin ska han ta?

  • Pimpinellan
    IVFmamma skrev 2009-08-29 19:16:45 följande:
    Jag har en burk med ren zink hemma, det är kapslar på 30 mg. Skulle du säga att han ska ta 2 st. då? Hur mycket av astaxantin ska han ta?
    Nej,30 räcker. Det tog maken under lång tid,det var bara på slutet han tog 45. Det är väl en om dagen av astaxantin om jag minns rätt.
  • lillamilla75

    Vad är astaxantin?? Köper man det på hälsokosten?
    Hur stor är risken för zinkförgiftning om han äter 30?, har köpt, åhhh nu kommer jag inte på vad vitaminerna heter - inte mitt val utan den andra... Iallafall så innehåller den 15 zink, också köpte jag folsyra. Tycker ni jag ska köpa zinktabletter oxå?

  • Pimpinellan
    lillamilla75 skrev 2009-09-01 22:02:12 följande:
    Vad är astaxantin?? Köper man det på hälsokosten? Hur stor är risken för zinkförgiftning om han äter 30?, har köpt, åhhh nu kommer jag inte på vad vitaminerna heter - inte mitt val utan den andra... Iallafall så innehåller den 15 zink, också köpte jag folsyra. Tycker ni jag ska köpa zinktabletter oxå?
    Det verksamma ämnet heter astaxantin och pillren astaxin-tror jag. Köpt på hälsokost. Dyrt,men kan vara värt att testa. 15 mg zink är för lite så antingen får han ta två vitminer ifall man får det eller också köper du ren zink också. I studien där de visade på sambandet mellan folsyra och zink var dosen zink hela 60 mg om dagen. Så mycket är inte bra att äta under lång tid och lägre dos räcker bevisligen också,bara det äts med två folsyra per dag.
  • Jillan

    Har köpt folsyra till mannen (500uq), som han ska ta två av om jag har förstått rätt.
    Zink har vi också (15mg), räcker det med två där eller tycker ni han ska ta tre???
    Jag ska själv införskaffa B12 och folsyra och börja äta.
    Sen får man väl hoppas på det bästa.

Svar på tråden Apiforce till män?