• saraseal

    Hur gör man för att få motivation till att städa?

    Kan man göra städning ROLIGT?

    Min lägenhet ser uppochnervänd ut nu, orka börja?

  • Svar på tråden Hur gör man för att få motivation till att städa?
  • SilverEmma

    Släng på din favoritmusik på högsta volym & sätt igång! Ta ett rum i taget & belöna dig med tio minuter vid datorn efter varje rum. (eller en cigg om du röker)

    Jag vet, det är skittråkigt att städa....

  • saraseal

    Jaaa musik är bra =) och datorn är svår att slita sig ifrån!

  • Callistrate

    Städa är skittråkigt!!! Men jag måste också ta tag i det... Helst nu tor jag. Synd att TV och dator är så enkelt att fastna vid.

    Jag vill också ta del av alla tips!

  • skruttenli82

    Jag har ett jättebra tips. Har en bok som heter just "städa" som ger en massa städtips o idéer. Hon skriver om städningen på ett sånt lustfyllt sätt att man hör o häpna faktiskt tycker att det är riktigt roligt att ta itag med den där tråkiga städningen. Och jag är inte någon som tycker att det är roligt att städa i vanliga fall..

    Här är länken till boken www.bokus.com/b/9175885085.html

    LYCKA TILL! ! !

  • pixietails

    Det går jättelätt att städa medan man lyssnar på något som går att sjunga/mima med i. Jag brukar lyssna på Madonnas gamla 80talsdängor. Funkar skitbra!

  • lantmamman

    Jag pratar i telefon. Inte under dammsugningen, men annars. Då är det roligare. Faktum är att det ofta börjar med att nån ringer och så börjar jag utan att tänka på det.

  • Madeleine 89

    Se på "Rent Hus"!

    Då blir man garanterat sugen på att städa när man ser hur äckligt det är med alla bakterier m.m.
    Eller så blir det tvärtom, att man tänker
    "Men jag har det ju ganska så fint (om man jämför med dom på tv) så här behövs det inte städas".

  • Callistrate

    Madeleine 89 skrev 2009-08-30 18:37:05 följande:


    Se på "Rent Hus"!Då blir man garanterat sugen på att städa när man ser hur äckligt det är med alla bakterier m.m. Eller så blir det tvärtom, att man tänker "Men jag har det ju ganska så fint (om man jämför med dom på tv) så här behövs det inte städas".
    Jag tänker tvärtom Känner mig väldigt nöjd som inte har det SÅÅÅ äckligt
  • saraseal
    lantmamman skrev 2009-08-30 18:34:00 följande:
    Jag pratar i telefon. Inte under dammsugningen, men annars. Då är det roligare. Faktum är att det ofta börjar med att nån ringer och så börjar jag utan att tänka på det.
    så gör jag med! pricis som att jag skämms fast personen inte kan se
  • Callistrate
    saraseal skrev 2009-09-01 22:19:02 följande:
    jag har inte städat än HAHAHA
    Jag lyckades faktiskt städa köket (eller ja, inte golvet - men resten) men nu har det ju gått någon dag... Inte lyckas jag speciellt bar med att hålla ordningen
  • GrodanSkrutt

    Jag börjar tänka på Pippi Långstrump när de är dags att städa
    "Städa, städa, varje fredag..."
    Kanske man ska ta på sig för stora skor, sätta upp håret lite skoj & köpa en riktig dammvippa oxå =)

  • saraseal

    Okej idag måste jag städa och eftersom jag inte har lyckats med dett på en vecka så är det mer en sanering som ska ske! Ska ha fest imorgon så nu MÅSTE jag ta tag i det, men jag är ledig idag så det ska väl kunna hinnas med =)

  • Miman12
    Jag har väldigt svårt att bara städa så där, men jag brukar ta med min IPad eller dator och lyssna på musik. Men det är rätt jobbigt om man ska städa t.ex. i tv rummet så måste man bära med sig det. Men därför brukar jag ta med min IPad och lyssna på musik och då får jag lite mer intresse att städa.
Svar på tråden Hur gör man för att få motivation till att städa?