• Äldre 2 Sep 19:21
    25784 visningar
    39 svar
    39
    25784

    Vad är dina styrkor resp. Svagehter/brister?

    ett psyke av stål och svårt att kunna ta till mig kärlek...

    veta mer??

  • Äldre 2 Sep 19:33
    #10

    jaha oj...

    alltså jag har varit utsatt för oerhört mycket och träffat måmnga psykologer osv och alla säger att jag har ett otroligt starkt psyke men samtidigt så har jag problem med att ta till mig att ex min sambo älskar mig eftersom jag aldrig blev älsaad som barn... så jag tycker det är en styrka att klarat sig så bra som jag gjort i livet...( som en mann en gång sa...att komma upp som en gul maskros från asfalt är väldigt otroligt) sen har jag min svaga sida och det är att jag vill inte ta till mig kärleken jag får...

    sen har jag ju givet en uppsjö me dandra styrkor och brister precis som alla...

    ingen är vi ju helt perfekt =)

  • Äldre 2 Sep 19:54
    #13

    det var oerhört dumt av mig att gå in på en sådan här diskution utan att tänka mig för...

    ville inte bli så djup, men med att ha ett psyke av stål innebär får mig att man klarar av mångfaldiga traumatiska upplevelser av psykisk och fysisk misshandel utan att bli sjuk av det... många blir ju kanske sjuka på olika sätt och klarar inte av saker osv men min överläkare sa att man ser inte så mycket sånt i mig trots allt ajg varot utsatt får så jag var nu bara så glad av att höra att jag var "frisk" så jag vräkte ur mig det nu här, men det var dumt...

  • Äldre 2 Sep 19:55
    #14

    men ett psyke i sig är ju så himla mycket... många bitar...

  • Äldre 2 Sep 20:07
    #16

    dom brukar kalla det så... dom tycker det eftersom jag har inte hamnat i psykoser eller andra saker... men jag vet inte... dumt att yttra sig så... förlåt

  • Äldre 2 Sep 20:15
    #18

    det har en tendens att bli fel och misstolkat...

    nå väl vad har ni andra för bra eller dåliga sidor...

    jag vet en annan bra sak och det är att jag kan laga mat och sen en annan dålig är att jag har uruselt lokalsinne... jag kan inte svänga av på en gata utan att glömma hur jag gick...

    sen är jag duktig på hmmm.... djur men dålig på elektronik och tekniska prylar...

  • Äldre 2 Sep 20:18
    #19

    vi är alla bra och dålia på olika saker MEN det betyder inte att man inte kan vli bättre med träning eller dåligare med för långa uppehål av använding av saken...

    vi födds väl för att lära och vi är alla unika och vackra varelser på våra olika sätt...
    vi är alla unika och har våra fel och brister samtidigt som vi är vackra och eftersträvar att bli bättre på det vi inte kan helt eller vet helt...

  • Äldre 2 Sep 20:20
    #20

    nå jag är ju hund människa så jag använder mig väl av hudnspråk =)
    sen ska ju min sambo ha en polishund om några år så man måste väl vara lite halv hund/människa... ;)

    jag läste ju en del hundpsykologi under 2 år så jag diskuterar väl lite udda med psykologerna så vi uttrycker oss som psyke av stål... tsss =)

  • Äldre 2 Sep 20:28
    #22

    vad menas med det *skäms*

  • Äldre 2 Sep 20:34
    #25

    beror på din avsikt... är det av ren nyfikenhet så visst men är det för att bli elak och göra mig illa vill jag inte prata mer om detta...

    var inte min avsikt att göra illa någon...

    och jag ber om ursäkt om jag sagt något dumt...

  • Äldre 2 Sep 20:39
    #26

    cazi:

    okej du menade så... jag har lite svårt att första skillnad på subjektiva osv har pendlat mellan svenska och norksa skolor och hade en del svårigheter att orka med skolgången då man levde i onormala omständigheter... har inte riktigt fått klämm på allt...

    du skrev att du tänker för mycket... är du kräfta?
    vad är det du tänker på?
    rädd för nånting?

  • Äldre 2 Sep 20:49
    #28

    haha mitt i prick, jag är nämligen också kräfta och allt vad det innebär ;)

    annalyserar allt och går igenom allt gång på gång och trivs gärna hemma och väldigt familjbunden... typsik kräfta det...

  • Äldre 2 Sep 21:04
    #30

    ja det var bra sagt... väldigt bra förklarat

  • Äldre 2 Sep 21:19
    #33

    jo det var till dig =)
    jaha okej tänkte bara så jag vet, är så van att man säger nått fel och sen blir det ett påhopp...

    Alltså vad jag har förstått så är en psykos nått du kan få när ditt psyke inte orkar längre... vi hade en här på ön som hamnade i en... körde bara av vägen mitt iallt, det blev för pårestande livet och det är väl för att psyket orkar inte.
    Min sambo läser ju till polis och där fick dom lära sig att en som hamnar i psykos är psykiskt svaga som jag förstod det, men det är ju inget man rår för, vissa är svaga i musklerna, andra olika tanke sätt osv... iallafall så var det flera stycken där och berättade som just hade hamnat i psykoser men tagit sig ur.... man kan ramla ihop och ögonen kan börja snurra i skalle, eller ena var mitt i allt med i 2 världskriget och den ena trodde han jagade rymdvarelser och sprang runt på gatorna och jagade dom mitt på ljusa dagen, en psykos är väl allt hjärnan kollapsar och inte orkar då man haft det för svårt längre tid än man klarar av, sen är ju alla olika känslig för det svåra i livet... en kanske blir totalt knäckt av en våldtäck medans en annan bara reser sig upp och fortsätter leva precis som förr...

    förstår du nått av vad jag menar eller grötar jag till det???

  • Äldre 2 Sep 21:22
    #34

    lyckliga lsut: Jo detta känner jag också igen...

    man ska vara snäll men tydligen ska man inte vara för snäll och ärlig och godtrogen... det är då man får det smällt tillbaka på en...

    jag har alltid varit 110% ärlig i allt, folk säger till mig att man behöver itne vara så ärlig, men jag tycker det... men så ¨många gånger man har fått det slängt tillbaka, hur dumt det är att vara så ärlig osv... det är tydligen inte bra att vara för ärlig, godtrogen och snäll...du blir bara utnyttjad då...
    i min erfarenhet iallafall...

  • Äldre 2 Sep 21:28
    #36

    jo det är det säkert också... kan säket få det av flera anledningar, men i grund och botten trodde jag att det var för att psyket inte är lika starkt precis som vissa människor har svagare muskler eller nerver eller tänder osv...så har jag fattat det men jag kan ju ah feltolkat det också...

    nä nu hörrni alla nu är jag dödstrött efter att varit på sjukhuset halva dagen ska hoppa i sängen... hoppas ni kommer underfund med det ni skulle...

    ha en jätte fin kväll och ta hand om er...

Svar på tråden Vad är dina styrkor resp. Svagehter/brister?