• Anonym (jobbigt!)

    hårborttagning i ansiktet

    Fan alltså. nu måste de fula mörka hårstråna bort! De sitter på sidorna ovanför munnen...inte vackert alls!
    Har sedan länge försökt dölja dem med smink och undvikit dagsljus så gott det går...men nu vänder jag mig bort så fort någon tittar på mig och det kan ju aldrig sluta bra.

    Någon mer med det besväret? Hur gör ni? vax, vilket isf?

  • Svar på tråden hårborttagning i ansiktet
  • Anonym (jobbigt!)

    Men blir man inte väldigt röd och öm?

  • Anonym (TRÅD)

    Nej, raka inte! Det blir ju hårt hår som väver ut, hur kul är det!
    Jag använder mig av metoden tråd. Fungerar jättebra! Jag tar tillochmed hela ansiktet. Jag betalr 80 kr till en som tant som gör det en gång i mån umgefär.

  • Flizan30

    Gå och ta bort det med diatermi. Jag hade svarta och även grova ljusa hår på hakan. dem använder sig av nålar och bränner bort hårstråna. visst det gör lite ont, men inte så farligt som jag trodde. mkt ondare att föda barn. Helt klart värt att ta bort dem. och slippa raka sig varannan dag.Jag fick nog en dag när jag kände att det var förnedrande att behöva raka sig. Jag tog bort mina på hudvårdssalong. ring runt och kolla. både plocka med pincett och raka är visst inte bra. pincett och vanlig vaxning stimulerar bara det till att bli mörkt och grovt.

  • Anonym (håriga damen)

    Hej!
    Jag har under många år vaxat, plockat med pincett, klippt med nagelsax osv och det tar så otroligt mycket tid och energi. Numera rakar jag mig. Tar det när jag står i duschen...kletar på raklödder och drar några drag med rakhyveln. Ibland plockar jag några svarta hår på hakan med pincett mellan rakningarna.

    Det känns sååå skönt att vara nyrakad! Jag kan ha håret uppsatt utan att oroa mig över att folk ska se allt mitt ansiktshår. Jag bryr mig inte om hur ljuset/solen är när jag står nära andra. Jag är inte rädd för att bli fotad närbild längre. Att börja raka var det bästa jag gjort! Tänk att jag har gått och lidit i så många år för att inte "håret ska bli hårt när det växer ut" om jag rakar mig.

    Dom enda håren som blir lite hårda/vassa är dom som är svarta. Dom ljusa håren ger ingen som helst stubb. Jag är len som en barnrumpa i flera dagar efter att jag har rakat.

    När pengar och tid finns kommer jag prova med laser eller annan kostsam och mer bestående metod för att slippa denna äckliga behåring, men tills det så rakar jag för glatta livet.

    Vilket är värst...att konstant gå och oroa sig över att nån ska se ens hår eller att några få hår känns lite stickiga några dagar/månad?

    Jag har kollat mina hormonnivåer och det är inget konstigt med dom, jag har provat äta Diane och det gav inget resultat. Läkare säger att det är något jag helt enkelt får leva med.

  • Anonym (23)

    jag har ljusa hår, men dom syns, och ja rakar, blir vasst å stubbigt dan efter, har vissligen engångshyvlar, kanske inte dom bästa.. har pcos, kanske kan få hjälp av landstinget med borttagning? laser funkade som sagt inte, har provat, tjejen som gjorde de bad om ursäkt att hon inte kunde hjälpa mig, var väldigt förnedrande å behöva spara ut flera dagar å sen visa henne... grina när jag gått ut därefrån.. har även en "raggar-sträng" på magen.. alltid haft mkt hår på armar och ben.. skämdes för armhåren när ja var i undre tonåren..

  • Anonym

    Jag har provat ipl behandling , mycet bättre än laser behanling eftersom dom inte går så djupt ner under huden, ipl behandling kör jag på hakan och över läppen kostar typ 1000:- per gång och man behöver oftast göra typ 4-5 behandlingar. Det som ipl behandlingen "gör" är att man går ner med en typ av ultra violetta strålar i 70grader som gör att hårsäckarna dör och inte producerar mer hår har funkat för mej, bara ett tips som är värt att prova tycker ja..

  • Flizan30

    som sagt jag kan rek diatermi för det är billigare än ipl. 400:- gång. det funkar även på ljusa hårstrån så det är perfekt tycker jag.

  • Anonym

    Raka inte! För då dröjer det inte länge innan du har skäggstubb som männen..Många gör det för att det går snabbt och smärtfritt men ångrar sig senare...vaxa istället..Visst det känns första gångerna men man vänjer sig..Jag känner inte så mkt längre

  • Anonym (ww)
    Malinsegerström skrev 2018-05-24 00:19:59 följande:

    Hej!

    Har varit och testat alla de flesta laserklinik i Stockholm och testat  hårborttagning med laser , IPL, vanlig diode laser utan att få ett bra resultat. Senare blev jag rekommenderad av min läkare att vända mig till laserklinikcenter i Stockholm. De använder den senaste tekniken, en maskin som har Diodelaser, alexandrite, yag laser i samma skott. Jag blev helt chockad att allt hår var borta redan efter 5 gånger. Så rekommenderar verkligen laserklinikcenter i Stockholm. Priserna är för det resultatet jag fick var värd varenda krona.

    Deras hemsida är för de som vill ha. www.laserklinikcenter-st.se 


    Men sluta spamma sönder forumet med din reklam!
Svar på tråden hårborttagning i ansiktet