Inlägg från: Amazina |Visa alla inlägg
  • Amazina

    Kan man få ont av stelkrampsspruta

    Ja. Man kan få en svullnad och rodnad som är typ 1x2 dm! Smärtan är som rejäl träningsvärk!!

  • Amazina
    Pallas skrev 2009-09-03 11:09:31 följande:
    Ja precis! Tack för svaret, då behöver jag inte oroa mig för det i allafall. Den andra skadan är svår att inte oroa sig för, men hittills verkar det läka fint.
    Vad hände då?
  • Amazina

    Det där med stelkramp är ganska intressant faktiskt. Folk tar mediciner mot allt möjligt, vaccinerar sig mot influensa, går till doktorn bara de stukar foten... Men stelkrampsvaccinet slarvas det med! Risken att drabbas är egentligen störst i sin egen trädgård!! Och särskilt om man har jordbruk. Även småsår kan vara farliga. Men vem skulle söka vård för ett skrubbsår?? Tetanusvaccinet måste friskas upp regelbundet under hela livet för att skydda. Det görs sällan om man inte just skadar sig illa eller ska ut på resa mm.
    Att dö i stelkramp är inte trevligt! Har svårt att föreställa mig en mer plågsam död!
    Jag jobbar på akuten och det händer att det kommer BARN där föräldrarna inte har velat att deras barn skulle få grundimmuniseringen. BARN!! Som får skrubbsår och grejer varannan vecka!!

Svar på tråden Kan man få ont av stelkrampsspruta