• bubbelmaja

    klädbytardagar, barnloppis osv i Uppsala

    Är det någon som har koll på om det är någon klädbytardag/barnloppis på gång i Uppsala?

  • Svar på tråden klädbytardagar, barnloppis osv i Uppsala
  • Mini Pantern

    Jag vill tipsa er om Tvillingklubbens Loppis nu på lördag den 19 sept kl 9,30-13,00 i Westerlundska Gymnasiuets matsal. Välkomna!

  • annie dark

    Är det bar och vara där en stund innan, är det kö? Tänker på poprean då det brukar kunna vara knökfullt med folk.
    Är det bra priser? Brukar det finnas pop etc?

  • enny signatur

    jag var bara där förra året och då var det rätt urplockat men jag var där på eftermiddagen. ingne kö in men lång till kassan....

  • Love5

    Det brukar vara mycket folk (och kö utanför innan de öppnar), och ganska lång kassakö. Ibland har de ordnat "snabbkassa" för de som bara handlar några enstaka varor. Jag brukar hitta några enstaka fina kläder till bra pris, men då gäller det att ha tur:)

  • bubbelmaja

    Vad tycker ni som var där? Wickz, visst var du där?

    Jag hittade lite grejer, men inget av det jag var ute efter. Hittade inte en enda ziptröja utan luva till något av barnen. Men väl ett par överdragsbyxor, en toksök tomteklänning till lucia, fin skjorta till fotograferingen på förskolan, och lite annat smått och gott.

  • enny signatur
    bubbelmaja skrev 2009-09-27 09:37:17 följande:
    Vad tycker ni som var där? Wickz, visst var du där? Jag hittade lite grejer, men inget av det jag var ute efter. Hittade inte en enda ziptröja utan luva till något av barnen. Men väl ett par överdragsbyxor, en toksök tomteklänning till lucia, fin skjorta till fotograferingen på förskolan, och lite annat smått och gott.
    Jo visst var jag där Jag och dottern hängde på mannen dit (hans tur att plågas där typ) och det var klart lugnare än tidigare år. Vi kom dit vid 1 snåret och det var inte alls så fasligt mycket folk, men mycket mindre saker vid den tiden än tidigare år med.
    Vi hittade en massa tshirtar, huvtröjor (med blixtlås...) och sedan några byxor (men det var det brist på tyvärr) och ett par täckbyxor. Dottern hittade dock en massa böcker och leksaker med som hon var klart mer intresserad av.
    Vi fick hem en del prylar men tyckte det var väldigt dåligt utbud jämfört med tidigare år, kanske bara dottern som växt, vem vet...
    Vad tyckte du/ni övriga?
  • Socialen

    Jag börjar sukta efter en ny Uppsalaloppis/klädbytardag eftersom jag är i behov av skidor, pulka, åkpåse etc. Någon som vet om det blir någon mer innan jul?

Svar på tråden klädbytardagar, barnloppis osv i Uppsala