• Nettan1

    2 veckor på underbara Blue Village Atlantica Aegean Park

    2 veckor i maj/juni i år spendenderade vi på ett helt underbart ställe. Vi var på semster på Blue Village Atlantica Aegean Park, Rhodos.
    Otroligt barnvänligt, stora rymliga familjerum, otroligt underbara reseledare och bamseklubbens ledare var så bra. Showerna efter middagen varje kväll var verkligen ett stort PLUS. Barnen satt som fast klistrade vid scenen.
    Coco the clown hade roliga shower och mini disco. 1 eftermiddag varje vecka hade han även vattengympa med barnen i poolen.
    1 kväll i veckan var det cocos kalas, jätte uppskattat av dottern.
    Bamse showen var också super och så roligt att bamse och alla hans vänner ofta kom på besök.
    Bamse hade frukost party 1 gång i veckan, pannkaka och glass till frukost samtidigt som bamse kommer på besök. Vad mer kan en 4 åring begära?
    Jätte härligt poolområde varav en pool för barnen med ett stort piratskepp där barnen kunde leka.
    Vi hade höga förväntningar innan resan men det här slog verkligen allt.
    Det här var verkligen en dröm semster.
    Vi besökte efter den här semestern ett hotell i bulgarien som blev en total katasrof.
    Nu ser vi fram emot nästa Blue village semster.

    Läs hela reseberättelsen här.

  • Svar på tråden 2 veckor på underbara Blue Village Atlantica Aegean Park
  • william2008

    Vi åkte 1 vecka till Kreta Makrigiaglos, sunwing resort! Det var lika super bra som det du beskriver:) Fast istället för bamse var det lollo och bernie

  • Användarnamn är för mesar

    Jadu. Jag kan inte föreställa mig att en resa kan bli mycket tråkigare än vad du precis beskrev.

    "vi provade ett vanligt hotell i bulgarien, och det slutade i katastrof. Nu vill vi aldrig bo på annat än Blue Village"...

    Ja jag kan bara beklaga, du/ni kommer gå miste om så jävla mycket om era resor i framtiden också kommer se ut på samma sätt, och ni inte ens kan tänka er att bo utanför Blue Village hotellkomplex. Synd. Dina barn förtjänar att få uppleva mer än så...

  • Nettan1

    Användarnamn är för mesar skrev 2009-09-27 15:48:58 följande:


    Jadu. Jag kan inte föreställa mig att en resa kan bli mycket tråkigare än vad du precis beskrev."vi provade ett vanligt hotell i bulgarien, och det slutade i katastrof. Nu vill vi aldrig bo på annat än Blue Village"...Ja jag kan bara beklaga, du/ni kommer gå miste om så jävla mycket om era resor i framtiden också kommer se ut på samma sätt, och ni inte ens kan tänka er att bo utanför Blue Village hotellkomplex. Synd. Dina barn förtjänar att få uppleva mer än så...
    Om jag bara hade ork att berätta om allt otrevligt som hände på hotellet i bulgarien så skulle du förstå vad jag menar med katastrof. Kan bara nämna att personalen var allt annat än service medvetna, glas på marken vid poolområdet och städpersonal som endast satt i lobbyn med en cigg och kaffe.
    Vi upplevde väldigt mycke, vi älskar att bo på ett sådant hotell men självklart så åker man iväg och hittar på annat.
    Vi hade All inclusive, vilket gjorde att många faktisk inte lämnade hotellet (tragiskt och snålt) vi var ute varje dag. Ibland bara en promenad och en middag på någon mysig restaurang i byn, nån dag med picknick till stranden, hyrede bil ett par dagar.
    Tråkigt att du verkar uppfatta det som om vi hade en tråkig semster instängda på ett hotell.
  • Användarnamn är för mesar

    Nej, jag förstår ju av din text att NI njöt av det men i mina ögon är det där den tråkigaste resa jag kan tänka mig. Och jag tycker synd om er som kommer gå miste om enormt mycket om ni väljer att resa på det viset. Men vad man inte vet lider man väl inte heller av.

    Visst tror jag dig när du säger att er hotellvistelse i bulgarien var katastrofal, men tro mig, det har inget att göra med saken att det INTE var ett Blue Village hotell. Det finns hundratusentals (kanske miljontals?) hotell ute i världen, som INTE hör till nån Blue Village eller liknande, så bara för att ni hade en dålig upplevelse känns det otroligt dumt att därför aldrig mer vilja boka hotell på egenhand.

    För mig handlar resandet om att uppleva en annan kultur. Det gör man inte när man åker på charter och har bamseklubben och Blue Village som kriterier..

  • Nettan1

    Vi åker framför allt på semster för att ha SEMSTER, vila upp sig, sol och värme.
    Barnen ska ha roligt, vilket de verkligen får med Bamseklubb och masssor av aktiviteter under dagarna. Än så länge är de för små för att uppskatta längre utflykter. Vi hyrde ju som sagt bil ett par dagar och det var inte så populärt hos barnen. Vi fick göra många stopp så de skulle bli nöjda.
    Sen är vi väldigt mat intresserade så vi är ute efter matupplevelser när vi åker på semster och det tycker jag verkligen att vi fått.

    Vi pratar om Egypten men då vill vi gärna åka och titta på mycke, hur lätt är det att släpa runt på en 1,5 åring i sulky i öknen?
    Thailand och beöka jungeln, rida elefant m.m. Känns också som om vår minsta är lite för liten.
    Vi väntar nog med den sortens resor tills barnen är större och uppskattar det.

  • Caligirl

    Hej Nettan!
    Låter som ni hade en underbar semester! Vi har bokat till grann hotellet, Blue star club Atlantic Blue i juni och hoppas att det blir lika bra

  • mama no1
    william2008 skrev 2009-09-20 20:30:45 följande:
    Vi åkte 1 vecka till Kreta Makrigiaglos, sunwing resort! Det var lika super bra som det du beskriver:) Fast istället för bamse var det lollo och bernie

    Vi har också varit dær, rekommenderas! Vi hyrde bil och kørde til Vai och til den underbara lilla lilla byn Myrtos, det va en idyll!
Svar på tråden 2 veckor på underbara Blue Village Atlantica Aegean Park