• Äldre 22 Sep 08:28
    15634 visningar
    145 svar
    145
    15634

    Datum för samlag avslöjar dig

    Har ni tänkt på en sak? När ni får barn avslöjar en hel del om en. Ni som får barn i mitten av mars - räknar man bakåt nio månader, då visar det sig att ni haft samlag på midsommarafton. Då tänker folk "jahha, dom var packade när dom gjorde det".
    Samma med barn som föds i september-oktober. Då har man två alternativ. Först att man gjorde det på Lucia, en av Sveriges stora suparfester, eller nyårsafton, också en fest där man super som ett svin.
    Så har i även Valborg. Barn som föds i januari kom säkert till efter att man rullat nedför en grässlänt och spytt lite i en buske.
    Jag skulle inte vilja bli far i januari, mars, september eller oktober, för då tänker folk automatiskt att man varit dirty vid en stor svensk suparhögtid.

  • Svar på tråden Datum för samlag avslöjar dig
  • adrena­lin
    Äldre 14 Oct 12:48
    #0

    Oj va många blev intresserade av min sexnykterism.. jag är nykterist i övrigt också, fast har inte varit det lika länge
    Jag tycker onykterhet är väldigt osexigt... Vissa tycker lullighet är likamed gullighet jag tycker det är.. blä.. not so classy

  • Jennie med ie
    Äldre 14 Oct 12:58
    #0

    adrenalin, jag ser fortfaarne inget svar på varför du hoppas att _andra_ också aldrig har sex när de är onyktra. Alltså inte har sex med dig, så att du inte berörs personligen..

  • adrena­lin
    Äldre 14 Oct 19:18
    #0

    Jag uttryckte mig lite plumpt. Egentligen bryr jag mig inte om grannen gillar att slurpa bag-in-box innan det blir bola.. men jag tycker ändå det är synd att folk använder gifter som förlamar sinnena när de gör något där sinnena är avgörande för hur det känns.

    Ta det inte personligt att jag hoppas att fler vill leva nyktert!

  • 4barns­Mom
    Äldre 14 Oct 19:35
    #0

    Hej! Jag kan nog inte säga att jag var spiknykter den fredagen. Bag-in-box en stod framme. Men ett glas till maten var nog allt som så många andra, det var ju trots allt fredag...

  • Äldre 14 Oct 19:36
    #0

    När jag pluggade till sjuksköterska och gjorde min gyn-praktik så ingick EN dag på förlossningen. Gissa om jag såg fram emot den dan!
    Sammanlagt var jag där nästan dygnet runt i tre dar och fick inte se en enda födsel, det hade nämligen varit sommar-OS nio månader tidigare...
    It takes two to tango!

  • M G
    Äldre 15 Oct 13:55
    #0

    Bengala:

  • tinabo­llen
    Äldre 15 Oct 14:04
    #0

    Bengala: Kul!!!

    Jag är beräknad till början av mars men tja, bebisen blev till en vanligt vit onsdagskväll...

  • Terese­81
    Äldre 15 Oct 14:22
    #0

    Hmmm.då ska folk tänka att man verkligen prickade in de dagarna. Vi ska få snart, nu i oktober, och vi hade minsann sex i slutet av januari. Däremot är loven ngt som nog folk prickar in, eller orkaner - strömavbrott...

  • Mystra
    Äldre 15 Oct 14:52
    #0

    Blev förvånad över att TS är så gammal som han ändå är eftersom han tydligen super sig helt plakat vid alla högtider.
    Tycker det låter märkligt att man skulle bli ap-rak när man försöker skaffa barn, men jag kanske är naiv, vad vet jag. Eller så är allt bara ett skämt, jag är kanske trög?

    Tror dock det stämmer att fler barn föds nio månader efter stora högtider men det har nog snarare att göra med att man har mer tid för varandra och rullar runt i sänghalmen lite extra. Detsamma när "Gudrun" och co drar fram, när tv/dator slocknar ägnar man sig nog mer åt varandra.

    Vår bebis är BF till 21 april och blev mao till mitt under semestern. Vi var garanterat nyktra när det hände, tycker onyktert sex är ganska trist...

  • saira2­7
    Äldre 15 Oct 15:04
    #0

    Blueblood, jag tycker att ditt resonmang säger mer om dig och hur du tänker än om de som ska få barn de månader du listar som "fyllesex"högtider.

Svar på tråden Datum för samlag avslöjar dig