• Anonym
    Äldre 9 Sep 13:27
    29391 visningar
    35 svar
    35
    29391

    Vanprydande ärr - ersättning

    kan man ta ut pengar för ett gamalt ärr? har ett 3 cm långt ärr vid ögat som jag fick då jag ramlade ner för en trappa, har alltid mått dåligt för det och det syns väldigt väl.
    min mamma har haft försäkring på mej som liten nu har jag en egen hur gör man då?

  • Anonym
    Äldre 9 Sep 13:30
    #8
    Empan81 skrev 2009-09-09 13:28:30 följande:
    Det kan gå om du har papper på att du var hos läkaren när skadan skedde
    nej det har jag inte. =/
  • Anonym
    Äldre 12 Sep 01:06
    #23

    Överklaga om du inte är nöjd. Hur det än går så kan dem inte dra tillbaka de 8000 du blitt lovad än. Har dem väl sagt en summa kan dem inte sänka eller dra tillbaka den.
    Och är ni osäkra på era försäkringar, vad ni kan få ersättning för och inte så kolla för guds skull upp det.
    Min sambo har mått dåligt tidigare, självskade beteende och dyl. med mycket lång sjukskrivning. Jag kollade upp hennes försäkringar nyligen och hon har fått runt 200000 från två olika bolag (70000 för ärren och 130000 för sjukskrivningen). Det lönar sig att ha koll på vad man betalar för.

  • Anonym
    Äldre 12 Sep 01:52
    #24
    Jat skrev 2009-09-09 13:36:23 följande:
    jag har en fråga. min son ramlade för ett år sedan och fick en sax ovanför ögat. vi åkte ambulans och var hos läkare han fick limma ihop det. idag har han ett ärr, jag har inget intyg på detta och jag minns ej om jag anmält det till försäkringen(jag tror det) efter det här så var jag slarvig på att betala in pengar för försäkringen och sonen blev ofärsäkrad för ett tag innan jag försäkrade honom på nytt... samma försäkring hos folksam.. men om jag vill ha ersättning gills det då även fast jag haft ett uppehåll...(han var försäkrad då skadan inträffade) och om jag inte har anmält det kan jag göra det i efterhand?
    Jag tror att om försäkringen gällde vid olyckstillfället så ska det inte vara några problem. Om det finns journal anteckningar på det så borde det inte vara några problem att anmäla i efterhand. Och eftersom ni varit till läkaren så borde det ju finnas sådana. Ring och prata med dem, de kan ju inte mer än säga nej.
  • Anonym
    Äldre 12 Sep 11:59
    #27

    Jag skadade mig på en gympalektion i slutet av 1:an på gymnasiet och fick ett stort ärr precis vid hårfästet vid pannan, och jag fick 16000 kr från min hemförsäkring och 17000 kr ett år senare från skolförsäkringen, lagom till studenten ;)

    Detta tack vare att min mamma anmälde min skada till försäkringen redan när jag låg på akuten.

    Så anmäl med en gång!

  • Anonym
    Äldre 12 Sep 12:50
    #28

    Jag anser att man absolut ska överklaga. Min dotter har fula vattkoppsärr i ansiktet och deras första beslut var 9000 kr. Jag tyckte det var ganska ok, men fick tipset att överklaga. Jag gjorde det och nästa beslut som kom var på 19 000 kr. De ökade alltså på det med 10 000 bara så där.
    Jag överklagade igen och fick då ett annat brev där de skrev att de inte kunde gå högre och att jag fick gå till domstol om jag inte var nöjd. Först då fick de dotterns kontonummer.
    Kommer aldrig mer nöja mig med deras första bud.

Svar på tråden Vanprydande ärr - ersättning