• Trollmamma till 4

    Nån som vet??

    Hej!

    Jag undrar vad som är normalt när det gäller spermieantal..
    Min sambo hade 26 milj/ml.. Inget att anmärka på men ju mer jag läser så verkar det för lite??

    Vad har ni för "marginaler"??

    Vore tacksam för svar..

  • Svar på tråden Nån som vet??
  • Pimpinellan

    26 miljoner är lite lite,men dock över gränsen för vad som räknas som tillräckligt för att bli spontant gravid. Gränsen går vid 20 miljoner. Sen beror det ju på kvaliteten också. Få spermier,men de är bra är ju förstås bättre än många och dåliga.

  • bebbi

    Min sambo hade 8-9 milj varav 200 000 var funktionsdugliga, vi kan bli gravida själva men oddsen är små att vi ska lyckas på egen hand, kommer därför påbörja en ivf nu i början av november.

    Kram och lycka till

  • Trollmamma till 4
    Pimpinellan skrev 2009-09-11 13:35:41 följande:
    26 miljoner är lite lite,men dock över gränsen för vad som räknas som tillräckligt för att bli spontant gravid. Gränsen går vid 20 miljoner. Sen beror det ju på kvaliteten också. Få spermier,men de är bra är ju förstås bättre än många och dåliga.
    Tycker jag med.. Tack för svar
    bebbi skrev 2009-09-11 14:14:05 följande:
    Min sambo hade 8-9 milj varav 200 000 var funktionsdugliga, vi kan bli gravida själva men oddsen är små att vi ska lyckas på egen hand, kommer därför påbörja en ivf nu i början av november.Kram och lycka till
    Ja oddsenser inte bra ut men det ska ju räcka med 1 spermie ju.. Vi kommer att få påbörja IVF i Feb-10 om vi inte blir gravida på egen hand..

    Äter just nu Pergotime men fick 3 äggblåsor så vi får inte ha oskyddat samlag denna cykel... Känns lite surt..

    Lycka till med eran IVF
Svar på tråden Nån som vet??