• Jmia
    Äldre 11 Sep 21:01
    14504 visningar
    14 svar
    14
    14504

    Vårdadministratör distans...

    .. finns det? Någon som vet?!? Är mycket, mycket, mycket intresserad..


  • Svar på tråden Vårdadministratör distans...
  • Jmia
    Äldre 11 Sep 21:05
    #3
    BängtRagnhild skrev 2009-09-11 21:02:23 följande:
    lernia.se
    Nej, de får 500 ansökningar per terminstart, så det går bort. Dessutom är det bara distans till viss del.
  • Jmia
    Äldre 11 Sep 21:07
    #4
    Tetley skrev 2009-09-11 21:04:20 följande:
    Jag har nyligen börjat läsa Vårdadministration (högskola) på distans mot Umeå, utbildningen är 2 år och det är 1 träff per tremin i Umeå i övrigt är studierna nätburna. Några frågor?
    Oh låter bra. Berätta allt, om du hinner och orkar.

    Dvs, vilka är förkunskapskraven, ingår praktik, ungefär hur många sökande, och genoom vilken anordnare? Har du någon hänsvisning till skola?
  • Jmia
    Äldre 11 Sep 21:34
    #6
    Tetley skrev 2009-09-11 21:30:37 följande:
    Här finns en länk om programmet www.umu.se/utbildning/program-kurser/program/... och mer info finns om du går in på programmenyn på höger sida. Det som krävdes var grundläggande behörighet, första praktiken är på 10 veckor som vi ska ha termin två. Vet inte hur många sökande det var men gissar på att vi är närmare 50 antagna och vi kommer från hela landet, från Småland, Göteborg och ända upp i norraste norr.
    Tack för det! Jag ska ta en titt. Jag gick faktiskt ht på KY, men hoppade av. Nu känner jag att jag vill tillbaks med distans för det är bara så jag kan plugga..
    Tack igen.
  • Jmia
    Äldre 11 Sep 23:25
    #8
    Tetley skrev 2009-09-11 21:37:54 följande:
    Varsågod! Tycker att det är toppen att plugga på distans:)
    Visst är det! Måste ställa en fråga till. Var det svårt att komma in, eller ja.. hur man nu ska säga?
    Hur upplevde du det?
  • Jmia
    Äldre 12 Sep 14:02
    #11
    Tetley skrev 2009-09-12 12:10:31 följande:
    Nä, tycker inte att det var "svårt", tror däremot att det var många sökande som kom in på första uttagningen som tackade nej så jag vet "flera" som kom in på 2:a uttagningen. Lycka till med ev. kommande studier!
    Tack ännu en gång för infon. Jag känner verkligen mer och mer att det är yrket för mig, inte det jag pluggar nu.
    Nu gäller det att hålla tummen
  • Jmia
    Äldre 14 Sep 16:20
    #12

    En till fråga, någon som känner till nån skola som har antagning till vt10 distans? Jag har missat totalt, de flesta har bara antagning till höstterminerna.

    Tetley, jag fattade det som att de har antagningsgaranti i Umeå? Jag kan ha läst fel, eller fattat fel.

    Synd om man måste vänta ett helt år nu.


Svar på tråden Vårdadministratör distans...