Inlägg från: 0Dragonfly0 |Visa alla inlägg
  • 0Dragonfly0

    Aktiviteter på dagis? Hur har ert barn det på sin förskola?

    Min son har börjat på en ny förskola på annan ort och har snart gått där i 1 år. Han säger att han trivs och tycker det är roligt men jag har börjat agera lite på att de inte gör något utanför dagis. De sitter inne tills det är dags för dem att gå ut på gården en stund innan lunch.
    Men de gör inga aktiviteter som att gå iväg till skogen, biblioteket, andra lekplatser. Det är ett kommunal förskola och på de andra förskolorna i samma rektorsområde har de gympa 1 gång i veckan, går till skogen och hittar på mycket mer än vad detta dagiset gör. Vet inte om det är fröknarna som är lata o struntar i vilket eller om det är något annat hinder som inte man vet om.
    * Nu undrar jag vad har era barn för aktiviteter på deras förskolor?
    * Ska man "nöja" sig med att de bara stannar kvar på förskoleområdet och om inte vad skulle ni gjort för att förbättra detta?
    Jag vill ju att min son ska ha samma möjligheter som andra barn har och få en rolig och stimulerande dag på förskolan. Man betalar ju ändå samma avgift.

  • Svar på tråden Aktiviteter på dagis? Hur har ert barn det på sin förskola?
  • 0Dragonfly0

    I min sons grupp så är de nu ca 19 st, ålder 1-5 år. De är 4 st ordinarie fröknar och 1 som arbetstränar. I denna grupp så är det nog ca 7-8 st som är där 15-timmar.

Svar på tråden Aktiviteter på dagis? Hur har ert barn det på sin förskola?