• Mitti
    Äldre 14 Sep 12:28
    43024 visningar
    6 svar
    6
    43024

    vad gör man på en 70-årsfest? tips om lekar och roligheter , tack!

    Hej!
    Jag är tacksam att få lite tips om saker man kan göra för att underhålla gästerna på ett "kalas" för en 70-åring.
    Min far fyller år och större delen av gästerna kommer att vara lite äldre. alltså går allför vilda lekar bort. Alla är relativt blyga men kan komma igång med lite god underhållning och bra idéer från värdarna.

    Det är där ni kommer in i bilden.
    Vi har pratat ihop oss om en del och har några icke bearbetade idéer men behöver massor av tips att surra kring.
    det vi redan har bestämt är allsång, för alla är sång och musik-glada. I övrigt, ös på med förslag på sånt som är underhållande för gäster på ett 70-årskalas!

    TACK!

  • Svar på tråden vad gör man på en 70-årsfest? tips om lekar och roligheter , tack!
  • Äldre 14 Sep 12:45
    #1

    En sorts så ska det låta slipper vi aldrig undan på våra familjesammankomster. Lekledaren kriver ledord på a4 papper som tejpas upp på en vägg, alla är indelade i två lag, och leken går till på  ungefär samma sätt som i programmet.


    Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Äldre 14 Sep 12:50
    #2

    Frågesport kanske? Med frågor som relaterar lite till vad som hände, musik, sport, mat etc - när din var "mitt i livet".

  • Tina B
    Äldre 14 Sep 13:08
    #3

    * 20 frågor
    * tipspromenad (inomhus och alla frågor handlar om 70-åringen)
    * charader

    (alla ovanstående leker vi varje jul )

    om det går att vara utomhus kan man ha OS men grenar av typen:
    * slänga stövel
    * meta grytlock (lång pinne med krok som man skall ta upp ett grytlock med)
    * "springa" med ägg på sked

  • Äldre 14 Sep 13:13
    #4

    Hur många blir det?
    Förra helgen firade min man jämt och då gjorde jag chokladprövning. PÅ chokladsajten.se finns det protokoll att skriva ut. SEdan väljer man 5 chokladsorter och alla får var sin liten bit och får lukta, känna, bruta, smaka mm. Finns det någon chokladaffär där du bor eller i omnejden. Det trevligaste är om åtminstone ett par av sorterna kan vara lite finare och dyrare.
    Mellan de olika chokladsorterna dricker man nyponte för att neutralisera. Det blev en uppskattad grej av alla på min mans fest.

  • Mitti
    Äldre 14 Sep 15:03
    #5

    Tack för trevliga tips,
    mer mer mer, tack

  • Äldre 24 Mar 11:36
    #6

    Tex frågespelen Qube har massor av varianter, och de som går på "detta borde du veta" är äst. Mamma har massor och de är jätt uppskattade på fester. Gör frågesport av dem. Slipslknytartävling (snabbast med korrekt knut, printa ut lite olika varianter på knutar och ge dem tex 5 min att öva varje knut ) Kvastdans. Musiken spelar, det är dans, och den som är för långsam att bjuda upp får dansa med kvasten. Kräver udda antal, men slutar alltid med att alla dansar med alla, oavsett kön osv, för att slippa kvasten


Svar på tråden vad gör man på en 70-årsfest? tips om lekar och roligheter , tack!