• Nataliesliv

Min man tar steroider

Min kille tränar jättemycket. Han gillar det och han vill bygga muskler. Jag tycker det är jättebra att han tränar och håller på med något han gillar. Tycker dock att han är tillräckligt stor och stark, men inte han tydligen.

Däremot har jag alltid vart lite skeptisk till alla olika protein (mm) drinkar han tar flera gånger om dagen. Igår upptäckte jag en burk med piller som är till för att öka produktionen av testosteron. Jag frågade honom om det och han sa att de är helt naturliga och att de är lagliga i Sverige. Vilket är sant, MEN jag undrar hur det egentligen påverkar kroppen? För visst är det väll det steroider också gör? ?att öka produktionen av testosteron? DET har ju en massa biverkningar, men min kille säger att detta ?naturliga? preparat inte har några bieffekter.

Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av detta? Kan inte ökat testosteron på något sätt påverka spermaproduktionen (och annat i kroppen, mer än musklerna?)

• Svar på tråden Min man tar steroider
  • Immer

Jo,absolut. Leder också till impotens och otaliga andra biverkningar.

• Anpema

Prova att googla på namnet på pillerburken och se vad du får upp. Det är relativt vanligt bland yngre killar som kroppsbygger att "kura". De tar en kur av ditten och datten för att få optimalt resultat av sin träning och rör sig ofta i gråzonen av vad som är lagligt och inte. Läs på om steroider och kroppsbygge så du har kött på benen vid en ev. konfrontation.

• Nataliesliv

Det jag är rädd för

Jag ska aboslut kolla upp det mer. Om han har mer information så är jag säker på att han skulle sluta (men han har ju läst att det inte finns biverkningar).

Nån mer som har "bevis" jag kan lägga fram till honom om att det finns biverkningar på testosteronhöjande?

• Nataliesliv

Måste bara be er observera att han inte tar testosteron, utan ett preparat som ska öka hans naturliga produktion av testosteron.

• Immer
    vilkenfuling skrev 2009-09-14 13:52:39 följande:
    Måste bara be er observera att han inte tar testosteron, utan ett preparat som ska öka hans naturliga produktion av testosteron.
    Vad heter preparatet?
  • Trynträ

Nämn för honom att han kan bli steril om han fortsätter. Brukar även sätta sig på humöret. Å säg att du tycker han har fint med muskler. Det är ju liksom inte vackert med för mycket muskler heller, snarare avtändande.

• Nataliesliv
    Immer skrev 2009-09-14 15:08:28 följande:
    Vad heter preparatet?
    Jag ska kika på det. Men jag skulle tro att det är köpt på gymgrossisten eller liknande...
  • Nataliesliv
    Trynträ skrev 2009-09-14 17:26:16 följande:
    Nämn för honom att han kan bli steril om han fortsätter. Brukar även sätta sig på humöret. Å säg att du tycker han har fint med muskler. Det är ju liksom inte vackert med för mycket muskler heller, snarare avtändande.
    Jag har sagt till honom hundratals gånger att jag tycker han har fint med muskler nu, att det redan nästan börjar bli för mycket... Men han bryr sig uppenbarligen inte om det.

Jag ska ta reda på lite mer fakta om testosteronHÖJANDE verkligen påverkar eller inte, och om det gör det ska jag visa honom, så att han slutar.

Det är ju bra att träna, men det finns ju gränser
  • Micke54

Har han köpt det på gymgrossisten så är det inga steroider. Dom är seriösa och säljer inget olagligt. Det enda som är troligt är att han har slängt pengarna i sjön då pillerna antagligen är verkningslösa. Vilken många mirakelpiller för muskelökning är.
    Har du ett konto på flashback.info så fråga på dopingforumet eller träning och kosttillskott avdelningen, finns grymt kunnigt folk där som svarar på det mesta//M

• Nataliesliv
    Micke54 skrev 2009-09-14 21:53:24 följande:
    Har han köpt det på gymgrossisten så är det inga steroider. Dom är seriösa och säljer inget olagligt. Det enda som är troligt är att han har slängt pengarna i sjön då pillerna antagligen är verkningslösa. Vilken många mirakelpiller för muskelökning är. Har du ett konto på flashback.info så fråga på dopingforumet eller träning och kosttillskott avdelningen, finns grymt kunnigt folk där som svarar på det mesta//M
    Nej jag vet att det inte är sterioder (kan erkänna att jag skrev ordet "steroider" i rubriken för att få fler att läsa texten). Och jag vet att de inte är olagliga, eftersom de säljs lagligt i Sverige. MEN det betyder inte att de inte kan ha biverkningar för det. Det finns många saker som är lagliga i Sverige som är skadliga.

I sterioder tillför man ju testosteron, i det min kille äter stimulerar det kroppens egna produktion av testosteron. Så det skulle väll kunna ha ungefär samma biverklingar? (men kanske inte till samma grad som olagliga sterioder har)

Jag hoppas att du har rätt M, att han "bara" kastar pengarna i sjön.
Svar på tråden Min man tar steroider