• jummie
    Äldre 16 Sep 13:27
    1195 visningar
    1 svar
    1
    1195

    Vilka produkter ska/kan man använda om man är allergisk?

    Jag behöver hjälp! Jag har på "äldre" dar fått allergi på mina ögonlock som innebär att det kliar, sväller upp, rinner ur ögonen o är allmänt irriterande. Man ser ut som 50+ trots att det är länge tills dess!!

    Jag kan knappt använda smink, remover, tvål, krämer osv osv för då får jag en reaktion och sväller upp o det kliar som satan rent ut sagt!

    Men tvätta sig bör man ju, smörja sig även så. Ibland hade det ju varit kul att kunna sminka sig! Så vad finns det för alternativ för en sån som mig????

  • Svar på tråden Vilka produkter ska/kan man använda om man är allergisk?
  • Åsa skönhe­tsexpe­rten
    Äldre 18 Sep 15:47
    #1

    Hej!

    Har du provat mineral makeup? Den sortens makeup passar för personer med väldigt känslig hy. Du bör använda hudvård och smink som är helt fritt från parfym, konserveringsämnen, mineraloljor och andra ämnen som finns i smink som man kan vara överkänslig mot. Det finns en hudvårds-serie som heter REN och även Dr Hauscka är snällt mot personer med känslig hy. Sen kan det var svårt att veta vad det är man är allergisk mot för ingridienser, det kan vara olika från person till person. Länkarna nedan är till olika sidor som säljer just mineral-makeup, flera av dem skickar ut gratis prover eller för en billig peng, det kan ju vara en ide' så du kan prova och se om det funkar för dig innan du köper. Det viktiga är att du inte torkar ut huden. Använd aldrig tvål i ansiktet, utan en mild rengörings-lotion och en fuktighetskräm för torr hy. Inget starkt ansiktsvatten eller scrubkrämer. Undvik också puder på torra partier i ansiktet.

    Lycka till!
    Mvh Åsa


    mineminerals.se/
    www.tikei.se/index.asp

    www.stenmantrading.se/catalog/

Svar på tråden Vilka produkter ska/kan man använda om man är allergisk?