• kajsa27

    Hjälp 8-åring att sova själv!

    Min dotter på 8 år kommer till mig varje natt och det stör min nattsömn. Jag tycker hon borde kunna sova själv i denna ålder. Hon säger att hon blir kall och vill värma sig hos mig. men en pyjamas skulle nog inte lösa detta "problem" tror jag.

    Men hur ska vi göra? behöver göra nåt klokt tror jag, det funkar inte att bara prata om det..... Jag vill ha min säng för mig själv på natten!!

  • Svar på tråden Hjälp 8-åring att sova själv!
  • Saga 79

    Nu kanske vissa blir tjuriga,men jag tycker absolut inte att det är ok att en 8 åring ligger i mammas och pappas säng.

    Hon är tillräckligt gammal för att kunna sova själv hela natten.Om det har med mörkerrädsla eller liknande att göra,så skaffa en nattlampa och låt radion spela lågt hela natten.Då är det lättare för henne att somna om ifall hon vaknar på natten.

  • lövet2

    Lägg en madrass på golvet bredvid din säng, och säg att hon får lägga sig där i stället. Kanske det inte blir lika intressant då ...


    It´s not long enough ...
  • Saga 79

    Fixa det så att hon inte har några ursäkter för att gå in till dig.
    Säger hon att hon fryser,så lägg in en extra filt åt henne t ex.

  • Ankissen
    lövet2 skrev 2009-09-16 15:38:06 följande:
    Lägg en madrass på golvet bredvid din säng, och säg att hon får lägga sig där i stället. Kanske det inte blir lika intressant då ...
    Håller med! Så gjorde min mamma med mig i den där åldern när jag kom in och inte kunde sova på nätterna. Fungerade...
  • La Lola

    Om det är närhet hon behöver (alltså inte fysisk närhet utan bara vetskap om att hon sover nära någon) lägg en madrass på golvet som hon får sova på.


    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Wilma Sandborg

    Hej du skulle kanske testa låta henne få en säng brevid din en madrass eller så så. Vår son sover på madrass vid ett element och jag brevid. Han sover långt bort i sin madrass med en pappa och en mamma brevid ????

Svar på tråden Hjälp 8-åring att sova själv!