• Anonym (inte hemmaf­ru)
    Äldre 18 Sep 10:25
    146004 visningar
    572 svar
    +1
    572
    146004

    Anna Ankas avsugningar

    Anna Anka ger alla kvinnor tipset av att ge sin man en avsugning varje morgon.

    Jag tror det är det är ett jättebra tips. Skulle fler göra likadant skulle vi ha mindre otrohet och mindre skilsmässor.

    Jag suger gärna min mans kuk. Däremot får han stryka sina skjortor själv och dela lika på allt annat hemma. Han är väldigt nöjd med hur vi har det.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-21 16:32
    Herregud, 300 inlägg. Har haft annat för mig i helgen som ni vet har inte läst allt men det finns ju en del saker som jag bara måste kommentera.

    Nej, alla ni som är oroliga, min man "hotar" inte att vara otrogen om jag inte suger av honom, han skulle aldrig säga eller göra något sådant. Däremot ser jag ju runt om mig hur många förhållanden som kraschar och ofta pga dåligt sex. Jag tror därför bra sex (och många avsugningar) är en bra liten investering i förhållandet

    Nej, vi har inte ett schema där jag ska suga varje dag kl 7.15. Men våra vi har ändå små rutiner, och ofta vaknar vi tillsammans ganska tidigt, och innan de är dags att springa till jobb och dagis brukar jag ta hand om hans morgonstånd och ge honom en skön start på dagen

    Och nej, han tycker inte att det är tjatigt med sex för att det blir för ofta. Jag gör det väl bra och varierat antar jag

    Väldigt många säger att ok jag kan göra något för honom OM har gör något för mig. Min man gör massor för mig, men det är inte därför jag gör saker för honom. Jag älskar honom, vill att han ska må bra, och vet att han behöver mycket sex. Fattar inte att det är så upprörande att jag ger det till honom även dagar då jag inte får något i gengäld.

    Kan bara säga at jag älskar min man, hans kuk, vårt liv tillsammans. Ville bara ge ett enkelt praktiskt tips till hur andra också kan få det bättre, men det märks ju att det finns många kvinnor därute som verkar ha svårt med att ge.

    Synd för er, och synd för era män. Ni skulle väldigt enkelt kunna göra era egna och era mäns liv så mycket bättre

    Puss på er från en hemmafru som mår som en prinsessa efter en härlig helg och som mer än någonsin längtar hem så jag får fortsätta ta bästa hand om min man!

  • Svar på tråden Anna Ankas avsugningar
  • Anonym (TheMa­n)
    Äldre 1 Oct 20:47
    Moonis skrev 2009-10-01 20:22:56 följande:
    Förstog att du skulle jämföra det med otroheten men stora skillnaden är att det är förkasstligt att gå bakom sin sambos rygg på det sättet som att vara otrogen, finns liksom ingen återvändo efter det medans man alltid kan jobba för ett bättre sexliv. Så det är inte ens jämförbart och skulle som sagt aldrig vilja ha en man som har den inställningen "sug av mig eller så är risken att jag går till någon annan". Mitt svar till den mannen hade varit "hejdå"....
    Jag har aldrig påstått att otrohet inte är förkastligt. Ja, man _kan_ jobba för ett bättre sexliv, men precis som med städning som _kan_ öka chansen att ha mer sex så är det inget som _garanterar_ att man _kommer_ att jobba för ett bättre sexliv. It takes two to tango, och här har man inga garantier för att motparten ens kommer att känna för att dansa, samtidigt som motparten förväntar sig en massa saker..

    Ja, likväl som du kan säga "hejdå" så kan mannen göra det. Eller vara otrogen. Det är ingen som kommer att rent ut säga "sug av mig eller så är jag otrogen", men likväl finns risken alltid närvarande, vare sig du vill eller inte. Tar man inte hand om sin partners behov så finns risken att någon annan gör det istället. Vad du nu än tycker om det. Så jo, det är i allra högsta grad jämförbart.
  • Äldre 1 Oct 20:51

    Får man käka kaka hemma så är det klart att man inte springer runt på stan och leta kaka..

  • Äldre 1 Oct 20:52
    Anonym (TheMan) skrev 2009-10-01 20:47:29 följande:
    Jag har aldrig påstått att otrohet inte är förkastligt. Ja, man _kan_ jobba för ett bättre sexliv, men precis som med städning som _kan_ öka chansen att ha mer sex så är det inget som _garanterar_ att man _kommer_ att jobba för ett bättre sexliv. It takes two to tango, och här har man inga garantier för att motparten ens kommer att känna för att dansa, samtidigt som motparten förväntar sig en massa saker.. Ja, likväl som du kan säga "hejdå" så kan mannen göra det. Eller vara otrogen. Det är ingen som kommer att rent ut säga "sug av mig eller så är jag otrogen", men likväl finns risken alltid närvarande, vare sig du vill eller inte. Tar man inte hand om sin partners behov så finns risken att någon annan gör det istället. Vad du nu än tycker om det. Så jo, det är i allra högsta grad jämförbart.
    Precis, man måste ta hand om sin partners behov och det gäller ju från båda hållen. Sen har jag svårt att tro att sex skulle vara det enda behovet min sambo har.

    Men visst, jag är kanske igentligen inte rätt person att diskutera detta eftersom jag har väldigt starka åsikter om detta som är färgat av vad jag varit med om tidigare.
  • Äldre 1 Oct 20:52
    BigDaddy skrev 2009-10-01 20:26:42 följande:
    TheMan: Jag läser dina inlägg och håller med dig så pass mycket att det blir en ansträngning för mig att överhuvudtaget finna något att bygga vidare på! Men jag ska försöka, om än bara för den intellektuella utmaningen att vässa sig på. Vad gäller vibbarna så är det som du säger något som ligger hos mig och inget annat. Ett klargörande först och främst. Det jag menade med att de flesta ska vi säga skandinaviska kvinnor inte köper är just det du beskrev som förväntningar på mannen. Jag tror att de är ett ganska resistent släkte och köper inte nödvändigtvis alla duster som media försöker slå dem i ögonen med. Min erfarenhet är nämligen den jag beskrev innan och jag får sällan annat än medhåll att så är fallet. Men det är viktigt att komma ihåg att individualismen, som tagits till fanatiskt nya nivåer här i väst, är svåranpassat till det liv som uppstår efter kärleken spirat mellan två människor. En konflikt uppstår som är svårlöst då det är inte bara en själv som berörs. Jag tror att den konfliktens uttrycksätt inte är helt lätta att klassificera heller. Jag förstår att du gärna vill snabbt tillskriva huvudelen av den Hollywood och medias tolkningsföreträde om vad som förväntas av män och kvinnor i ett förhållande. Kanske har du rätt i det. Men det tycks mig också väldigt tydligt om man läser trådar på forum som denna att kvinnor efterlyser egentligen något helt annat i sina liv från t.ex. sin partner. Eftersom vi anklagar kvinnorna friskt för att förföras av medias skapade förväntningar och tolkningar så är det väl kanske rimligt att fråga oss själva som män om vi är helt immuna? Köper vi in i den skapade bilden så till den grad att vår respons på kvinnors många gånger legitima krav av att få gehör för att t.ex. hushållsysslor inte är könsbetingade är färgade av våra förutfattade meningar om kravens egentliga ursprung vis á vis den (snedvridna) mediala bilden? Jag vill lyfta fram det fina och det jag tycker är viktigt om vi nu ska prata om Anna Anka. Hur många tror att hon inte är de minsta nöjd med sitt liv kan väl räcka upp en hand? Hur många tror att hennes man inte är det minsta nöjd med sitt liv? Eller att deras liv tillsammans inte är precis som de bägge vill ha det? Min uppfattning är att de nog är lite nöjdare än gemene man (och nej jag tror inte att de har med Mr Ankas bankonto att göra helt och hållet). Är inte det något att lyfta fram, just att de har hittat en dialog där de kommit fram till hur de bägge vill ha det, arbetat sig fram till det och funnit en plats där de båda är vinnare. Där de båda för ut optimalt av den begränsade tid som vi människor faktiskt har här på planeten. Min känsla är att individualismen är det egentliga fenomenet att granska. För den har ett mycket stort inflytande på den personliga så väl som den kollektiva lyckan i ett parförhållande om vi tar det som ett exempel. Och jag tror inte jag är ensam om att tycka att den lätt kan stå i vägen för lyckan. Varför inte arbeta tillsammans för lyckan, både den personliga och den kollektiva? Är inte det de fantastiska med kärleken att den är altruistisk. Din lycka är hennes lycka och hennes lycka är din. Eller?
    Jag håller med!
    Men av just den anledningen funkar inte sex på kommando för väldigt många kvinnor utan får omvänt resultat (självklart gäller samma för män) att ha sex när man egentligen inte vill för att man ska "ställa upp" gör ju att man inte blir lycklig. Bättre då att försöka komma på en lösning båda kan vara nöjda med och TILLSAMMANS arbeta på en ökad lust hos den part som inte vill.

    Verkar ju som om gengse syn hos många i denna tråd är att mannen ALLTID vill och att kvinnan ALDRIG vill, men det finns ju lika många förhållanden där det är mannen som är den som inte vill ha sex! Skillnaden är väll bara att det anses mer skamligt för en man att inte ställa upp så det pratas inte lika mycket om det.

    Om grundproblemet i förhållandet är att ena parten gör allt och den andre bara latar sig så kommer ju inte det problemet försvinna för att man har sex som kaniner. Tvärt om kan det ligga och gnaga tills det blir en sådan stor grej att förhållandet inte går att rädda.

    Om jag (och jag vet att jag är långt ifrån ensam med dessa tankar) har väldigt mycket sex i ett förhållande så börjar jag faktiskt tvivla på om det finns så mycket mer vilket gör mig osäker och otrygg i förhållandet och då är chansen lika stor att jag är otrogen som om jag inte får sex alls.
  • Anonym (TheMa­n)
    Äldre 1 Oct 23:39
    Mandi74 skrev 2009-10-01 20:51:39 följande:
    Får man käka kaka hemma så är det klart att man inte springer runt på stan och leta kaka..
    Grovt förenklat, exakt vad jag menar. Och då handlar det om att man _får_ kaka hemma, inte att man _kräver_ kaka hemma, eller att man hotar med att köpa kaka på stan om man inte får det hemma..
  • Äldre 1 Oct 23:41

    Anonym (TheMan) skrev 2009-10-01 23:39:07 följande:


    Grovt förenklat, exakt vad jag menar. Och då handlar det om att man _får_ kaka hemma, inte att man _kräver_ kaka hemma, eller att man hotar med att köpa kaka på stan om man inte får det hemma..
    Man kan aldrig kräva något av någon annan och börjar man hota, då är det annat som är fel i ens förhållande.
  • Anonym (TheMa­n)
    Äldre 1 Oct 23:42
    Moonis skrev 2009-10-01 20:06:25 följande:
    Jag stör mig riktigt mycket på att det lite fint kallas barnpass så fort mannen ska ta barnen, va man inte två att ska barn kanske och därmed två att ta hand om dem? Sen att du likställer hushållsgöra med sex är för mig absurt igentligen för sex är för mig i alla fall en nästan mer psykologisk handling än kroppslig.
    Håller med, man har lika mycket ansvar för barnen. Jag har själv varit föräldraledig i över 8 månader, vilket jag anser vara ett krav ifall man skall kalla sig för förälder. Men fortfarande, ta hand om barnen har ingen direkt koppling till mer sex. Om så din man gör 95% av hushållsarbetet så garanterar det honom fortfarande inte mer sex, eller sex när han vill ha det. Men ja, hushållsgöra är något man måste göra för att ett förhållande skall funka. Detsamma gäller sex, vad du nu än tycker om det. Visst finns det förhållanden som funkar utan sex, men det finns förhållanden som funkar utan städning med. Dessa är dock ytterligheter.
  • Anonym (TheMa­n)
    Äldre 1 Oct 23:44
    Mandi74 skrev 2009-10-01 23:41:52 följande:
    Man kan aldrig kräva något av någon annan och börjar man hota, då är det annat som är fel i ens förhållande.
    Absolut. Men i varje förhållande så finns alltid risken att bli lämnad som en underförstådd mekanism. Att sedan vissa tolkar det som ett hot när denna underförstådda mekanism tas upp är lite naivt tycker jag.
  • Äldre 1 Oct 23:51

    Anonym (TheMan) skrev 2009-10-01 23:44:39 följande:


    Absolut. Men i varje förhållande så finns alltid risken att bli lämnad som en underförstådd mekanism. Att sedan vissa tolkar det som ett hot när denna underförstådda mekanism tas upp är lite naivt tycker jag.
    I ett förhållande kan man aldrig vara 100% säker, precis som i livet så kan vad som helst hända. Går man runt och tänker så och förväntar sig det värsta, då gör man bara sig själv illa.

    Jag tar mitt för vad det är idag, inte för vad det kan bli i morron. Skulle min sambo hitta någon anna eller göra något som går utanför mina gränser.. då är det hans förlust, inte min. Jag får ju bara veta att han inte var något att ha och kan skaffa mig någon som är bättre, älskar mig och uppskattar mig för den jag är.
  • Anonym (TheMa­n)
    Äldre 2 Oct 00:05
    BigDaddy skrev 2009-10-01 20:26:42 följande:
    TheMan: Jag läser dina inlägg och håller med dig så pass mycket att det blir en ansträngning för mig att överhuvudtaget finna något att bygga vidare på! Men jag ska försöka, om än bara för den intellektuella utmaningen att vässa sig på. Vad gäller vibbarna så är det som du säger något som ligger hos mig och inget annat. Ett klargörande först och främst. Det jag menade med att de flesta ska vi säga skandinaviska kvinnor inte köper är just det du beskrev som förväntningar på mannen. Jag tror att de är ett ganska resistent släkte och köper inte nödvändigtvis alla duster som media försöker slå dem i ögonen med. Min erfarenhet är nämligen den jag beskrev innan och jag får sällan annat än medhåll att så är fallet. Men det är viktigt att komma ihåg att individualismen, som tagits till fanatiskt nya nivåer här i väst, är svåranpassat till det liv som uppstår efter kärleken spirat mellan två människor. En konflikt uppstår som är svårlöst då det är inte bara en själv som berörs. Jag tror att den konfliktens uttrycksätt inte är helt lätta att klassificera heller. Jag förstår att du gärna vill snabbt tillskriva huvudelen av den Hollywood och medias tolkningsföreträde om vad som förväntas av män och kvinnor i ett förhållande. Kanske har du rätt i det. Men det tycks mig också väldigt tydligt om man läser trådar på forum som denna att kvinnor efterlyser egentligen något helt annat i sina liv från t.ex. sin partner. Eftersom vi anklagar kvinnorna friskt för att förföras av medias skapade förväntningar och tolkningar så är det väl kanske rimligt att fråga oss själva som män om vi är helt immuna? Köper vi in i den skapade bilden så till den grad att vår respons på kvinnors många gånger legitima krav av att få gehör för att t.ex. hushållsysslor inte är könsbetingade är färgade av våra förutfattade meningar om kravens egentliga ursprung vis á vis den (snedvridna) mediala bilden? Jag vill lyfta fram det fina och det jag tycker är viktigt om vi nu ska prata om Anna Anka. Hur många tror att hon inte är de minsta nöjd med sitt liv kan väl räcka upp en hand? Hur många tror att hennes man inte är det minsta nöjd med sitt liv? Eller att deras liv tillsammans inte är precis som de bägge vill ha det? Min uppfattning är att de nog är lite nöjdare än gemene man (och nej jag tror inte att de har med Mr Ankas bankonto att göra helt och hållet). Är inte det något att lyfta fram, just att de har hittat en dialog där de kommit fram till hur de bägge vill ha det, arbetat sig fram till det och funnit en plats där de båda är vinnare. Där de båda för ut optimalt av den begränsade tid som vi människor faktiskt har här på planeten. Min känsla är att individualismen är det egentliga fenomenet att granska. För den har ett mycket stort inflytande på den personliga så väl som den kollektiva lyckan i ett parförhållande om vi tar det som ett exempel. Och jag tror inte jag är ensam om att tycka att den lätt kan stå i vägen för lyckan. Varför inte arbeta tillsammans för lyckan, både den personliga och den kollektiva? Är inte det de fantastiska med kärleken att den är altruistisk. Din lycka är hennes lycka och hennes lycka är din. Eller?
    Håller helt med dig. Självklart är det inte enbart kvinnor, eller ens alla kvinnor, som går på myten om den starka, självständiga kvinnan som tar för sig i livet, inte behöver någon eller något, samtidigt som de innerst inne längtar efter att bli omhändertagna, uppvaktade och så vidare. Vi män blir med påverkade, inte tu tal om annat. Därför finns det så många könsmässigt förvirrade pojkar (ids inte kalla dem män) som har svårt att hitta sin roll både i samhället och i förhållanden. Pojkar som svänger mellan macho och toffel, och aldrig ges eller tar sig tillfälle att komma underfund med vem de egentligen är i allt detta.

    Jag har ända sedan jag blivit medveten om begrepp som jämställdhet, jämlikhet, kvinnans emancipation från männen och så vidare, tyckt att det varit självklart att kvinnor skall vara jämställda män. MEN, jag har även kämpat för att kvinnor skall inse att de inte kan både ha kakan och behålla den. Har de behov av frigörelse, bli starka och självständiga, så fine with me. Men då kan man inte gå på Disney-bröllops-förhållande-myten med, de är ju varandras motsatser. På samma sätt, vill man bli omhändertagen, uppvaktad etc, då funkar det inte att kräva att man skall vara helt jämställd heller. Det finns vissa få individer som klarar av att växla mellan rollerna, men de absolut flesta kan det inte och skall det inte heller. Man kan som sagt inte äta kaka och behålla kaka, det gäller både män och kvinnor.

    Nu är vi lite off topic, men det är i alla fall vad som driver mig, även i denna diskussion. När det gäller hushållsarbete så anser jag det självklart att dela på det, eftersom jag anser att hushållsarbete är något frikopplat från sex. Hushållsarbete är något som skall göras gemensamt, på lika villkor, och göras ändå oavsett om man får sex eller inte. Därför blir det i mina ögon rätt löjeväckande när varannat råd i sexspalter eller liknande handlar om att städa mer för att få knulla mer. Ungefär som om toaborsten eller dammsugaren utlöser något hemligt lustcentrum hos kvinnan. Javisst, många påstår att städa mer så får hon mer tid att ha lust, men det finns fortfarande inga garantier att kvinnor använder sin mertid till att skapa lust. Så om kvinnan vill ha mer tid att ha mer lust så får hon se till att skapa den tiden och den lusten. En stark självständig kvinna torde inte ha några problem med det. En undergiven kvinna har inte de problemen.

    Nej nu börjar det bli sent igen, uppsatser skall skrivas och redovisas. Som sagt, jag håller med dig i det mesta. Det finns mycket positivt i Anna och Paul Ankas förhållande, att ha klara och definierade riktlinjer gör alltid samspelet mellan människor mycket lättare och bättre. Alla vet vad som förväntas av en, alla uppfyller de förväntningarna och då mår alla bra. Det är ju när riktlinjer saknas, eller när en part ensidigt bryter mot dessa, som problemen skapas i förhållanden. Så, i fortsättningen kanske vi skall undvika att debattera det här ämnet med/mot varandra, det blir bara enorma textmassor för dessa stackars trådprenumeranter att sätta sig in i ;)
Svar på tråden Anna Ankas avsugningar