• mammapappabebis

    Ont i "magen" efter Ägglossning?!

    Hej!

    Jag och sambon försöker göra syskon och har testat med ÄL-stickor för att veta när det är bäst att göra ett försök. Fick utslag på stickan i torsdags och hade sex tors + fredag.

    Igår (lördag) hade jag lite molande värk i nedre delen av magen och i äggstockarna, och idag har det gjort direkt ont som mensvärk, stundtals.

    Vad beror detta på? Har läst någonstans att det kan kännas så om ägget fäster, alltså att jag blivit gravid? *hoppas*

    Någon annan som känt såhär?

    Tacksam för svar!


    ♥(¯`°?.¸ ?°♥°? Astrid 081208 ?°♥°?¸.?°´¯)♥
  • Svar på tråden Ont i "magen" efter Ägglossning?!
  • mammapappabebis

    *puff puff*


    ♥(¯`°?.¸ ?°♥°? Astrid 081208 ?°♥°?¸.?°´¯)♥
  • Cecese

    Så fort fäster inte ägget så det kan inte vara det.
    Jag kan ha ont ibland några dagar efter äl, och när det varit som värst har jag kunnat ha ont ända fram tills mensen kommit och jag har inte varit gravid då.

  • Malla85
    mammapappabebis skrev 2009-09-20 15:30:45 följande:
    *puff puff*
    Jag har bim imorgon och testade i fredags och det visade positivt!!
    Hade haft väldigt mycket symptom och det första visade sig redan när jag hade ägglossningen och "blev gravid". Vaknade mitt i natten av en fruktansvärd smärta runt äggstockarna. trodde jag var kissnödig och gick ner för trappen för att kissa. När jag sedan skulle uppför trappan orkade jag inte hela vägen upp. Höll på att svimma, fick svettattack och blev kräkfärdig.
  • mammapappabebis

    Oj, ja, jag hoppas på det bästa! Men ska försöka hålla mig från att använda gravtestet innan bim


    ♥(¯`°?.¸ ?°♥°? Astrid 081208 ?°♥°?¸.?°´¯)♥
  • Maximumtaste

    Jag fick positivt på äl testet i onsdags (16e) =) och jag känner precis som du! det högg till rejält natten till fredagen och nu känns det typ som lite molandevärk som kommer då och då.. måste tillägga också att jag har asmycke flytningar.. brukar aldrig ha det.. Hoppas på det bästa iaf.. har BIM den 30e.. någon mer som har kännt liknade och varit gravid? =)

  • mammapappabebis
    Maximumtaste skrev 2009-09-20 22:53:17 följande:
    Jag fick positivt på äl testet i onsdags (16e) =) och jag känner precis som du! det högg till rejält natten till fredagen och nu känns det typ som lite molandevärk som kommer då och då.. måste tillägga också att jag har asmycke flytningar.. brukar aldrig ha det.. Hoppas på det bästa iaf.. har BIM den 30e.. någon mer som har kännt liknade och varit gravid? =)
     Åh, vad spännande! Jag håller tummarna för oss båda. Här finns en tråd som du kanske vill joina? www.familjeliv.se/Forum-1-35/m47047991.html
    ♥(¯`°?.¸ ?°♥°? Astrid 081208 ?°♥°?¸.?°´¯)♥
  • TattooMamma

    Jag hade oxå jätteont runt äl men jag tror att det bara "är" så... Det är så jag känner att jag har äl...

    Lycka till!

  • babyboomsi

    Jag får också ont när jag har äl. Förr trodde jag att det var nå tecken på grav ..men nu har jag fattat att så är inte fallet för mej:) .. bara att äl är igång. Vilket är bra om man vill planera..Klockan inom mig har full koll .

  • mammapappabebis

    Ja, fast jag fick ju ont efter ÄL... Det är det som är så skumt...


    ♥(¯`°?.¸ ?°♥°? Astrid 081208 ?°♥°?¸.?°´¯)♥
  • Fjompan

    Jag hade min ÄL den 14 sep. Och i torsdags kväll, så "högg" det till i höger äggstock, och tidigare på dagen så hade jag varit hos Gyn och gjort ultraljud och det var så jag visste att jag hade ÄL för hon visade mig mitt ägg som just låg i högra äggstocken. Nu en vecka efteråt har jag fortfarande lite stickningar då och då, och kraftiga flytningar... kan de vara tecken på en grav?

Svar på tråden Ont i "magen" efter Ägglossning?!