• Anonym (Fänge­lsefru­n)
    Äldre 21 Sep 15:08
    9326 visningar
    57 svar
    57
    9326

    För oss som har barn med män i fängelse del 13

    ör oss som har barn med män i fängelse del 13

    Den här tråden är ämnad för oss som har barn med män i fängelse, här kan vi prata och stötta varann utan att någon dömer. Det kan ju vara ganska påfrestande att alltid behöva förklara och försvara sig så det här får bli en liten fristad. Här kan man dela med sig av oro, längtan, ilska, hur barnen hanterar det och hur man förklarar samt allt annat som man vill prata om. Även ni som inte va med i förra omgången är självklart välkomna. Om ni vill berätta er historia, varsågod! Om ni vill va med men vara väldigt anonyma så går det också bra! Om ni tänker försöka er på ett liv tillsammans efter eller inte spelar ingen roll. Och sen alla som är inne och tittar och bara följer oss i smyg om ni inte gillar det vi skriver här i vår tråd håll det för er själva eller starta en egen tråd om det för ni kommer ingenstans med att att kasta det på oss!! Det är bara löjligt...

    Länkar till gamla trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m13851668.html
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m16788636.html
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m20073259.html
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m23080685.html
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m25919647.html
    www.familjeliv.se/Forum-4-121/m31462096.html
    www.familjeliv.se/Forum-4-121/m34056522.html
    www.familjeliv.se/Forum-4-121/m36421024.html
    www.familjeliv.se/Forum-4-121/m39287142.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-308/m42266667.html

    Eftersom det är så många som är inne och ställer frågor ang våra killar & Vad dom gjort osv och att det alltid blir sånna negativa diskutioner som vilseleder tråden ifrån dess ämne och skapar tråkig stämmning. FLs regler säger att det är ett sk OT (offtopic) om ngn skriver ngt sådant. Så ser ni ett sånt inlägg så anmäl det direkt till redaktionen som OT regelbrott så kanske vi slipper detta framöver men så länge ngn svarar på det inlägget och kliver in i OT diskutionen så är det inget regelbrott eftersom då tillåter "tråden-anhängarna" diskutionen. så anmäl direkt det kommer ett inlägg som inte har med trådens ämne att göra

    Jag hittade ingen så jag gjorde en ny

  • Svar på tråden För oss som har barn med män i fängelse del 13
  • Anonym (Fänge­lsefru­n) Trådstartaren
    Äldre 21 Sep 19:48
    #1

    Ingen som hittar hit??????

  • Anonym
    Äldre 22 Sep 12:58
    #2

    Hej alla har läst tråden lite av och an nu och jag vet inte vart jag ska vända mig så tänkte jag att ni här kanske har nåt tips och råd, nu är de så att min pojkvän sitter inne och kommer inte ut förns nästa år och jag ligger i en vårdnadstvist nu med mitt ex då vi har en dotter tillsammans och min fråga är då jag vill ju så gärna åka och hälsa på min pojkvän men vet inte om jag vågar skicka in besökspappret iaf att de skulle komma upp i min vårdnadstvis? e de nån här som vet hur sånt går till?

  • Anonym
    Äldre 24 Sep 13:56
    #3

    nu har jag hittat hit oxå
    jag kom hem igår efter att ha varit 24 timmar med min man i besökslägenhet, sååå mysigt! "bara" 2 år kvar nu ... tiden har ändå gått fort!

  • Anonym
    Äldre 24 Sep 14:38
    #4
    Anonym skrev 2009-09-22 12:58:55 följande:
    Hej alla har läst tråden lite av och an nu och jag vet inte vart jag ska vända mig så tänkte jag att ni här kanske har nåt tips och råd, nu är de så att min pojkvän sitter inne och kommer inte ut förns nästa år och jag ligger i en vårdnadstvist nu med mitt ex då vi har en dotter tillsammans och min fråga är då jag vill ju så gärna åka och hälsa på min pojkvän men vet inte om jag vågar skicka in besökspappret iaf att de skulle komma upp i min vårdnadstvis? e de nån här som vet hur sånt går till?
    vet exet att din kille sitter inne?
    Isf är det ju ingen fara...
    Han lär väl ändå kanske ta upp det på rättegången...
  • Anonym
    Äldre 24 Sep 18:32
    #5
    Anonym skrev 2009-09-24 14:38:55 följande:
    vet exet att din kille sitter inne?Isf är det ju ingen fara...Han lär väl ändå kanske ta upp det på rättegången...
    Nej mitt ex vet inte ens om att jag har kille pgr av att han blir jätte förbannad om jag träffar nån ny, han tycker att jag tillhör honom tills våran dotter fyller 18, mitt ex är spec och vi pratar inte ens med varandra, de är ingen som vet att jag har kille för jag vill ligga lågt med det ett tag, vi har muntligt förberedande i veckan om umgänge så processen är i full gång och om jag skulle skicka in besöks papprena till min kille skulle det då komma i vårdnadstvisten fast ingen vet nåt om det här?
  • Anonym
    Äldre 24 Sep 21:35
    #6

    tror ej det.
    Men om du e orolig så vänta.

  • Anonym (Fänge­lsefru­n) Trådstartaren
    Äldre 27 Sep 18:18
    #7

    Idag var vi och hälsade på honom. Vi fick stå i 30 min och vänta innan vi fick komma in. De stod andra före som hade väntat i en timme. En timme av besökstiden! Katastrof och ändå var det tre tanter som kollade oss. Alla barn som var där såg ju sina pappor och väntan är lång för ett barn som saknar sin pappa........
    www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp

  • Anonym (24åri­ngen!)
    Äldre 8 Oct 12:46
    #8

    Min sambo sitter just nu häktad i väntan på överklaga! Han vart dömd till 4år..
    4ÅR?? Hur kunde dom döma honom till 4år? Dom säger att brottet va grovt med med va det inte! Ingen av försvarsadvokaterna (dom va 4st i brottet) tycker att brottet va grovt!

    Vad ska jag göra? Visst han kommer komma ut efter 2,8år om det inte blir mildare i överklagan! Men våra barn kommer vara nästan 9och 4 när han kommer ut då!

    Jag vet inte vad jag ska ta vägen! Är helt knäckt! Hur ska det gå för oss ekonomiskt nu?
    Vart ska jag vända mig? Ska till en läkare på måndag och bli sjukskriven! Har inte jobbat på över 1mån pga allt som hänt runtomkring!

    Jag har lyckats börja äta nu! Förstår inte att man kan bli så knäckt över en människa som försvinner ur ens vardag! Kan man bli så beroende av en annan så man ger upp som människa?

    Tankarna är många och konstiga! Jag är övervägande ledsen men ofta arg och besviken!

  • vilda7­8
    Äldre 16 Oct 18:11
    #9

    Hejsan ni alla!!!

    Jag vet inte om jag är så mycket till hjälp men... så här är det:

    Jag och min man har båda avtjänat långa fängelsestraff och jag kan gärna stöta hjälpa till och svara om jag kan.

    Ni når mej på min blogg vilda78.blogspot.com

    Min blogg handlar om mej och min man och våra sex barn, livet före anstalt och livet i anstalt om om kampen här och nu när det är en stor kamp om överlevnad när man bor i ett litet samhälle.

  • Anonym
    Äldre 18 Oct 13:59
    #10

    Nu har jag hittat er igen! Läser med oregelbundna mellanrum, skriver ännu mer sällan. Min historia är att det uppdagades i februari att min man agerat på fel sida om lagen... Förra veckan var det förhör (med 12 timmars varsel) men rättegången blir sannolikt inte före mars/ april -10. Snacka om långt straff för mig och barnen. Sedan kommer han att sitta x antal år också. J***a sk*t.
    Livet går vidare, för att det måste, med "ups and downs". Lite lättare nu än i våras, har liksom fått lite distans eller en skyddande hinna över det svåra. Men hinnan är mycket skör.. Oj,oj, oj... Det jobbigaste är ändå är barnen -jag har ju gjort ett val att stanna- men hur skall jag skydda barnen från det svåra och få dem trygga och stabila när jag emellanåt rasar??? (1 & 3 år unga). Och ekonomin... Fortsättning följer... (Ledsen om jag inte ger så mycket tillbak i tråden utan mest "tar" men så småningom kanske jag klarar av att ge mer än jag tar...).

Svar på tråden För oss som har barn med män i fängelse del 13