• Anonym ("orol­ig")
    Äldre 24 Sep 23:16
    59803 visningar
    29 svar
    29
    59803

    blod i avföringen?!

    Någon som vet vad som kan vara fel om man har blod i avföringen? Alltså FÄRSKT blod.. Jätteläskigt ju! =/ *orolig!!*

  • Svar på tråden blod i avföringen?!
  • Anonym ("orol­ig") Trådstartaren
    Äldre 24 Sep 23:27
    #0

    Oj.. ush va obehaglig jag känner mig nu... "skäms" på nåt sätt... =/ ...DÄR lixom... Buuhääää!

  • Belana
    Äldre 24 Sep 23:28
    #0

    Aquilon och fru Hilde har rätt, man ska alltid söka läkare vid blod i avföringen. Och hemorrojder är det vanligaste. Ungefär hälften av alla gravida får det och det tar tid innan de försvinner. Men det kan vara annat också, så ring på måndag.

  • Äldre 24 Sep 23:30
    #0

    Magen och tarmen är ganska komlicerad apparat. väldigt vanligt att folk får problem.

    Inte något du behöver skämmas för. Om du har problemet inne i tarmen så kan du ju börja med att äta lite linfrön. De lugnar ner tarmsystemet ibland.

  • Anonym ("orol­ig") Trådstartaren
    Äldre 24 Sep 23:32
    #0

    Tack!! Gud vilka snälla människor det finns... TAck tack tack...

    *nervös och OROLIG!!* Det var lixom BLOD...

  • Äldre 24 Sep 23:32
    #0

    Jag led för många år sedan av svåra blödningar i tarmsystemet.
    Inget man dör av, men förbaskat obehagligt. Hemorojder har jag ingen erfarenhet av så symptom på det vet jag inte.

  • Anonym ("orol­ig") Trådstartaren
    Äldre 25 Sep 19:19
    #0

    *puff*

  • Äldre 25 Sep 19:36
    #0

    Hur mår du idag?

  • Äldre 25 Sep 20:09
    #0

    Jag hade salmonella i våras & blödde då från tarmen. Jag var dålig, men inte så dåli som man hört att vissa kan vara. Tänk efter hur dina toalettvanor är/varit. Går du på toa flera ggr på en dag kan det vara ngt sånt som spökar.
    PS. Jag hade inte varit utomland, bara ätit kyckling från Kronfågeln.

  • Madden
    Äldre 25 Sep 20:40
    #0

    Jag har hemorojder å det blöder å det gör ont.. min son e 7 veckor..

  • Anonym ("orol­ig") Trådstartaren
    Äldre 25 Sep 21:31
    #0

    Idag har jag inte varit på toa än... Hoppas göra "nåt" innan det är dags att sova så jag vet om jag ska ringa läkare imorn eller inte... Har ju inte ont nånstans eller så...

  • Aquilo­n
    Äldre 26 Sep 08:02
    #0

    Är du bekant med begreppet patient's delay? Det är när man som patient väntar och väntar med att söka eftersom man innerst inne är lite rädd för dels undersökningen och framför allt den ev diagnosen. Jag lovar att ingen blir lyckligare av väntan. Även om det går flera veckor utan ny blödning så kommer du fortfarande att undra vad det var. Få det kollat!

  • jargat­o
    Äldre 26 Sep 08:50
    #0

    är det färskt blod så är det med all säkerhet hemorojder. prova med xyliproct

  • Äldre 26 Sep 10:23
    #0

    Du behöver nog inte oroa dig alls. Hur många som helst har blod i avföring är du hård i magen är det inte alls konstigt för man har ytliga blodkärl i ändtarmen. Sedan framgår det inte hur gammal du är. Är du i 40års åldern kanske du borde kolla dig. Men som sagt xyloproct gör underverk. Lycka till!

  • Aquilo­n
    Äldre 26 Sep 10:56
    #0

    Och jag upprepar mig med en dåres envishet. Blod (färskt eller gammalt) från tarmen skall utredas eftersom det finns otrevligare saker än hemorrojder.

  • Anonym ("orol­ig") Trådstartaren
    Äldre 26 Sep 11:52
    #0

    Jag är mellan 20-25... *generad* hemorojder känns ju som ngt. som gamlingar har? =/

  • Madden
    Äldre 26 Sep 13:49
    #0

    Jag har hemorojder å ja e 20.. Ja skäms inte för det.. Ja har fått barn. Så det är ofta man får det i samband me Graviditet..

  • Anonym ("orol­ig") Trådstartaren
    Äldre 26 Sep 18:33
    #0

    Hur behandlar man det eller ska man låta det vara så läker det såsmåningom av sig själv

  • Anonym
    Äldre 26 Sep 18:37
    #0

    Tycker du skall kontakta läkare o inte gissa dig fram, hemorrojder känns ofta som stark smärta och blöder du utan o känna någor bör du verkligen kolla din tarm.

    Min flicka blödde i tarmen av mjölkallergi.

    Be en läkare kolla ordentligt o godta inga gissningar av sjukskötersor är mitt råd.

  • Äldre 27 Sep 09:28
    #0

    Jag har samma problem själv och blivit kollad väntar på resultat för om jag är laktos eller gluten allergiker. Jag har blödit sedan jag var 11 år. Har lidit av förstoppning sedan barnsben. Har blivit kollad och det visade sig att jag har ytliga blodkärl. Har genomgått operation för hemmorojder. Inget att skämmas för det är hur vanligt som helst men tyvärr en sjukdom som många inte pratar om. Man behöver inte bara ha fött barn för att ha blod i avföringen. Försök med Laktulos om du är hård i magen. Är man hård i magen o inte får ut avföringen inte konstigt att kärlen spricker. O ju längre man har det desto mer svårläkt är det. Men det finns även hjälp mot ytliga blodkärl dock ingen trevlig behandling men den är guld värd efter ett tag. Lycka till!

Svar på tråden blod i avföringen?!