• Na08a
    Äldre 22 Sep 15:49
    10566 visningar
    42 svar
    42
    10566

    Vi som sover i samma säng som våra älsklingar!

    Skulle vilja dela erfarenheter/tankar om detta med att sova i samma säng som sina små änglar. positivt och negativt?

  • Svar på tråden Vi som sover i samma säng som våra älsklingar!
  • Äldre 30 Sep 00:41
    #1

    det bästa som finns. inte varje natt men de flesta då ligger vi som ett pussel..Pappa längst ut,storasyster (6år) i mitten,bredvid henne jag och sen lilla (10månader) intill väggen och så hunden såklart som värmer fötterna!

  • Hektor
    Äldre 11 Oct 18:33
    #2

    Enbart positivt! (förutom att det blir varmt o trångt) ;)

    Att få snusa sin älskling i nacken och bara känna hur håren reser sig på armarna av den kärlek man får och ger!
    '
    Älskade unge!{#lang_emotions_heart}

    Man ska ta vara på tiden!

  • Humbla
    Äldre 16 Oct 23:13
    #3

    Vi har en son på 3 år som sover med oss i sängen :)

    Positivt:

    * Han sover väldigt bra med oss intill sig
    * Om han skulle bli sjuk under natten är det lättare att upptäcka det
    * Trygghet och närhet, både för honom och oss
    * Så otroligt mycket kärlek
    * Han är väldigt positiv till att gå och lägga sig på kvällarna
    * Han vaknar inte en massa gånger under natten, annat än om han behöver pinka.
    * Färre mardrömmar och panik när han vaknar
    * En varm liten kropp som snusar i ditt hår under natten

    Negativt:

    * Kan ibland bli lite trångt, då han vrider och vänder sig ganska mycket i sömn

    För oss är fördelarna klart fler än nackdelarna som du ser!
    Vi kommer att skaffa oss en större säng snart, eftersom jag vet med mig att bäbis med största sannolikhet kommer att sova med oss också, om än med sånna där mjukisväggar för, vad det nu heter ;)


    Mamma till Tor 1/9-06 & Lillkickan BF 6/2 -10
  • jenny9­9
    Äldre 16 Oct 23:26
    #4

    Jag älskade att samsova med mina små barn.
    Jag ville max ha 2 barn,och jag vet att tiden går så otroligt snabbt så jag ville njuta till max.

    Det var otroligt mycket kramar,mys,pratstunder,lekar,de sov på mig när jag kolla tv eller så samsov vi,varje natt.
    Jag ångrar inte en sekund att jag njöt så mycket,men tyvärr gick åren för fort.

    Jag finner inget negativt..jag upplevde inte det som trångt heller i sängen.
    Andra barnet tog all plats,hon kunde ligga PÅ mig..men jag tyckte det var mysigt,jag rörde mig ändå ha ha.

  • Spaak
    Äldre 16 Oct 23:27
    #5

    Vi sover tillsammans med våran 1,5 åring nästan vaje natt, det är så mysigt och vi alla sover faktist bättre. Man måste ta vara på tiden när han är liten=)
    Enda negativa är han han börjar få starka ben och man kan vakna av en spark i ansiktet.

  • trollu­rvas
    Äldre 17 Oct 17:48
    #6

    Bor ensam med min lille knodd på två, och tanken har inte ens slagit mig att han ska få egen säng, finns inget mysigare än att somna till hans djupa andetag...

  • saraem­ma
    Äldre 17 Oct 17:52
    #7

    Håller också med om alla fördelar! Enda nackdelen jag kommer på är att det kan va svårt att senare få dem att sova i egen säng! Men det löser sig, och det finns väl inga tonåringar som fortfarande vill sova hos mamma och pappa? {#lang_emotions_wink} 

  • Ova
    Äldre 17 Oct 17:55
    #8

    Jag skulle inte vilja sova ensam så därför känns det naturligt att hon sover i vår säng. Minus är att hon snuttar på mig, men det är inget stort problem.
    Vi hade inte tänkt samsova innan vi fick henne. Vi trodde att det skulle vara obekvämt och att vi skulle sova dåligt av rädsla att skada henne, men det går utmärkt.

  • Äldre 17 Oct 19:41
    #9

    Vi sover med båda våra pojkar. Stora A är snart 22 månader och lilla a snart 6 månader. Fast vi har breddat vår säng med en 90-säng.....annars hade det nog blivit i trängsta laget . MYSIGT!

  • CillaP­illa
    Äldre 17 Oct 21:46
    #10

    Älskar att sova tillsammans med pyret (19 månader).
    Kan va lite trångt och man kan ju vakna av en fot i fejjan, men frånsett det... bara positivt...
    Sover inte i samma säng varje natt och för det mesta sover han hela natten i sin egen säng, men de gånger han vaknar mitt i natten tar jag upp honom och snusar i nacken! Är sambon borta så "lyx-sover" jag alltid... ;)

Svar på tråden Vi som sover i samma säng som våra älsklingar!