• Anonym

    Medicinsk abort i hemmet?

    Jag ska göra en medicinsk abort i hemmet. Ska ta min första tablett imorgon så jag får min blödning på söndag.
    Är lite nervös inför det här så jag skulle gärna vilja bli lite peppad av några som gjort det tidigare hemma.
    OBS!, vill inte höra några skräckhistorier.

    Har fått några smärtstillande tabletter med mig hem och hoppas på att jag klarar mig på dem.

  • Svar på tråden Medicinsk abort i hemmet?
  • Anonym (4mf)

    Jag har haft 4mf och klarat av alla hemma själv, vilket ju är liknande medicinsk abort.
    Det har varit olika från en kraftiagre blödning till när jag haft som värkar och sedan känt att jag måste gå på toa och det då kommit ut ngt i toan, och efter det har smärtan helt avtagit.

    Kroppen klarar det bra själv oftast. Även jag som inte "klarat" förlossningen för tappen inte öppnat sig tillräckligt 2ggr! klarade dessa mf hemma utan läkarhjälp och med diklofenak+alvedon hemma.

    Kan vara bra att vara beredd på ordentlig blödning.
    En gång hade jag faktiskt dotterns blöjor för det blödde igenom bindan på ett kick.

  • Anonym

    Jag har faktiskt funderat om om jag skulle använda blöjorna de första timmarna.
    Jag är jättenervös inför det här men har fött två barn rätt så tätt nyligen utan komplikationer och det känns som att klara jag att föda barn utan någon bedövning så hoppas jag på att klara det här.
    Mest rädd är jag för blödningen, är känslig för blod.
    Men pga av svininfulensan så fick inte min man följa med mig på aborten på sjukhuset så jag valde därför att göra den hemma.

  • Anonym (4mf)

    Du märker ju när du börjar blöda ordentligt, men då kan blöjorna vara bra att ha nära.
    Försök få barnvakt till barnen så du slipper dels ha det ansvaret, men även slipper "gömma" dig för dem.
    Jag hade tyvärr dottern hemma, men med sin pappa då, under mitt värsta mf och det var tufft att ligga på soffan med värkar och hära dem stöka runt i huset, och så kunde ju inte pappan stötta mig heller...

  • Anonym

    Ska inte berätta min skräckhistoria, MEN får du störtblödningar hemma så åk in.
    Jag skulle göra min på lasarettet, men det höll på att gå riktigt illa ändå.
    Ja, tillräckligt illa gick det, kan aldrig mer föda barn, är riktigt ledsen och förstörd.
    Peppning peppnig, för de flesta går det riktigt bra.

  • Anonym (jag med)

    Jag är mitt uppe i min "hemmaabort". Ska ta sista tabletterna imorgon.

    Mår riktigt illa, så jag hoppas det släpper nu...

    hur går det för dig?

  • Anonym

    Jag har tagit den första idag. Har kämpat i två timmar för att inte kräkas upp den och har precis passerat det:)
    Vi har lyckats skaffat barnvakt hela söndagen med övernattning till måndagen så det blir bara jag och min man hemma.
    Är lite nervös inför söndagen, hur känner du inför att ta de sista tabletterna imorgon?

  • Anonym (jag med)

    känns inte alls bra,men rätt beslut. mår fruktansvärt illa så jag är sängliggandes redan..

  • Anonym (en till)

    Gjorde en abort hemma igår och det gick hur bra som helst,
    jag hade inte ont, jag kräktes ingenting. Men det blöder mycket, det gör det ju.
    Så jag hoppas det går lika bra för dig.

  • LitenMamma

    Har också gjort en hem-abort för några månader sedan.

    Se till att ha värktabletter och stora bindor hemma! Jag behövde ha natt-bindor på dagarna för jag blödde en hel del. Började blöda dagen efter den första tabletten, och fick ont ganska direkt efter dom sista som man skulle föra upp i underlivet.

    Hade ont 2-4 dagar. Väldigt ont dom första två dagarna, och kunde knappt gå till toaletten. Bunkra upp med böcker, filmer och dyligt. Man får ganska tråkigt *s*.

    Men det gick jättebra. Hoppas det går bra för dig oxå!

  • Anonym (never again)

    jag gjorde oxå en hemabort för ca 4mån sedan och de gjorde inte ont jag började blöda natten innan ja tog dom sista tablettern men som sagt ingen smärta iof hade ja tagit tabletterna man fick med från sjukhuset.
    Men håll koll på blödningarna för dom blev väldigt jobbiga då ja blödde massor men de slutade ju med att jag blev inlagd och skrapad dagen efteråt så bara ha koll på blödningarna så blir de nog bra.

Svar på tråden Medicinsk abort i hemmet?