• Anonym (orolig mamma)

    ärr efter att ha ramlat i trappa

    Far fortfarande så dåligt efter att min dotter ramlat ner från trappan då jag gick bredvid. Det hände för snart tre år sedan och jag tänker fortfarande på det. Hur min dotter ska tackla detta då hon kommer upp i tonåren och ska kanske sminka sig och utseendet är vikigt för tjejer. Hon bryr sig inte ett dugg om ärret jag tror knappt hon vet om att hon har ett. Jag bryr mig mer, kanske för jag har så dåligt samvete. Jag lägger ofta för hennes lugg för ärret för att jag ska slippa se ärret. Det sitter precis i hårfästet, är 2 cm. långt och 1 mm brett ca. Syddes med 2 inre och 5 yttre stygn. Jag vet inte riktigt hur jag ska komma över detta, kanske du kan hjälpa mig. Är det vanligt att barn ramlar och slår upp sår som de får sy i ansiktet, verkar mest vara killar. Vår dotter är så otroligt vild och far överallt.
    Har pratat med en kurator men hon tyckte inte det var så farligt, kanske du kan ge mig några goda råd, tack på förhand!! Kram

  • Svar på tråden ärr efter att ha ramlat i trappa
  • Anonym (orolig mamma)

    om jag har skickat det till fel person får du jättegärna skicka det vidare!! Tack på förhand!!

  • Anonym (orolig mamma)

    jag skulle vara väldigt tacksam om jag kunde få några goda råd, om inte kanske du kan skicka vidare detta till barnpsyklogen, tack på förhand!!

  • Åsa skönhetsexperten

    Hej!

    Ja, du får gärna posta inlägget hos barnpsykologen istället om du känner att det här är ngt du tänker på mkt. och oroar dig för. Jag tycker det verkar som att du har en härlig glad tjej! Jag tror inte alls hon kommer tänka på ärret, jag trillade också som barn och fick sy i ansiktet, inget stort men dock. Man växer upp med det och det blir en del av ens personlighet. Men vill du få ytterligare råd och stöd så fråga barnpsykologen.


    Mvh Åsa

Svar på tråden ärr efter att ha ramlat i trappa