• Anonym
    Äldre 3 Oct 20:39
    6151 visningar
    22 svar
    22
    6151

    Min dotter vill bli modell

    Min dotter är 8 år och hennes dröm är att bli modell.
    Hon har många drömmar,tex hon dansar balett och spelar bandy.

    Men hon vill ochså prova på att fotograferas.
    Hon är oerhört vacker,smal och nätt,lång.Perfekt hy,och jag får ofta höra hur vacker hon är.

    Hur går man tillväga med att hon ska tex fotas,vara med i kataloger?

  • Svar på tråden Min dotter vill bli modell
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 3 Oct 20:43
    #2

    ja självklart!

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 3 Oct 20:45
    #5

    Ja,skrev jag.Det har hon absolut.
    Men har du några svar på mina frågor?

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 3 Oct 20:45
    #6

    bor i göteborg.

  • Anonym
    Äldre 3 Oct 20:47
    #8

    Att vara vacker räcker inte. Det gäller att vara fotogenisk, charmig, ha "det" även på bild. Kanske är lättare för barn än för vuxna, men jag tror att många föräldrar vill att deras barn ska bli modeller så konkurrensen är nog stor.
    Lycka till iaf, och hjälp din dotter så hon står med båda benen stadigt på jorden i den branchen.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 3 Oct 20:49
    #9

    Hon blir underbar på foton.Hon älskar att fotograferas och har alltid gjort det.
    Har tusentals bilder på henne och har alltid fått höra att hon blir bra på bild.

    Jag tänkte inte sätta henne i arbete,hon är ju ett barn.
    Utan låta henne få prova några gånger.

  • Anonym
    Äldre 3 Oct 20:53
    #12
    Anonym skrev 2009-10-03 20:49:25 följande:
    Hon blir underbar på foton.Hon älskar att fotograferas och har alltid gjort det. Har tusentals bilder på henne och har alltid fått höra att hon blir bra på bild. Jag tänkte inte sätta henne i arbete,hon är ju ett barn. Utan låta henne få prova några gånger.
    och då kommer ju den stora frågan: Tror du hon kommer klara av att misslyckas? Föräldrar, vänner och släkts ögon ser inte saker på samma sätt som branchens ögon. jag säger inte ATT din dotter inte klarar det - men OM!

    Om hon alltid fått höra hur söt och duktig hon är, hur blir det då om en fotograf väljer ett annat barn före henne, om hennes bilder inte duger, om det inte går bra för henne att bli modell?
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 3 Oct 20:53
    #13

    oh super tack.
    Ska kolla sidorna,och sen söka lite själv!

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 3 Oct 21:47
    #16

    ja,tack.
    Jag vill bara att hon ska prova,och att hennes intressen,skolgång eller annat aldrig ska bli lidande.

    Jag lär henne mycket hela tiden,att vara och äta sunt och unna sig något gott ibland.
    Att äta rätt helt enkelt utan att det går till överdrift,plus att röra på sig och att vila,leka och ha roligt.

Svar på tråden Min dotter vill bli modell