• Anonym (tjozz­o)
    Äldre 3 Oct 21:58
    4832 visningar
    23 svar
    23
    4832

    Vad är värst, två glas vin ibland eller antidepressiva varje dag?

    Eh va? Alkohol och antidepressiva är två helt olika saker.

  • Anonym (tjozz­o)
    Äldre 3 Oct 22:02
    #4
    logg81 skrev 2009-10-03 22:00:31 följande:
    Självklart påverkar en substans som man intar under en längre period mer än något man bara intar för en kväll.
    Antidepressiva är inget knark och inget alkohol.
  • Anonym (tjozz­o)
    Äldre 3 Oct 22:22
    #7

    Anonym (Vindrickare) skrev 2009-10-03 22:21:11 följande:


    Men bägge gör ju att man "mår bra". Frågan är bara vilket som ger mest biverkningar...
    Jamen antidepressiva gör så att din hjärna inte suger upp serotoninet, vinet gör dig berusad = big difference.
  • Anonym (tjozz­o)
    Äldre 3 Oct 22:54
    #11

    Anonym (Vindrickare) skrev 2009-10-03 22:42:42 följande:


    Jag slutade med Trypizolet i samråd med läkare, då det visade sig ge begränsat resultat mot smärtorna. Tryptizol är ju inne och mixtrar med substanser i hjärnbarken, medan alkoholen "går ur" kroppen fortare. Därav min frågeställning. Ni får ursäkta min frågeställning, men efter att ha levt med kronisk smärta i över två års tid där inga värktabletter fungerar så får man underliga funderingar tillslut...Vi är knappast några storkonsumenter på vin här hemma, det blir vin kanske en kväll i månaden...
    Jamen du har missförstått det; antidepressiva gör dig varken berusad, beroende eller hög, antidepressiva återställer din hjärna i kemiskt normalt skick, alkoholen gör dig berusad, det kan inte jämföras det är som att jämföra antibiotika med heroin om jag drar det till ytterligheter.
  • Anonym (tjozz­o)
    Äldre 4 Oct 08:51
    #20

    Antidepressiva hindrar synapserna i hjärnan från att suga upp serotoninet, antidepressiva gör så att en normal serotoninhalt bibehålles i hjärnan. Antidepressiva förändrar INTE det som är du, du är ute och cyklar "Decnet".
    ANtidepressiva gör dig inte påverkad på något sätt alls, alkoholen stimulerar hjärnan och gör dig berusad och verkar beroendeframkallande i vissa fall.
    Man kan inte bli beroende av antidepressiva. Det är en omöjlighet.

    Att du sedan har fått antidepressiva mot smärta låter ju helknasigt, men det är en annan sak.

Svar på tråden Vad är värst, två glas vin ibland eller antidepressiva varje dag?