• S75

    Ava clinic i St Petersburg?

    Hej!
    Jag har gjort flera inseminationer men inte lyckats bli gravid.
    Har någon av Er gjort embryoadoption på Ava Clinic i St Petersburg?
    Eller någon annan behandling på just denna klinik?
    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Ava clinic i St Petersburg?
  • Bette
    S75 skrev 2009-10-04 19:58:15 följande:
    Hej! Jag har gjort flera inseminationer men inte lyckats bli gravid. Har någon av Er gjort embryoadoption på Ava Clinic i St Petersburg? Eller någon annan behandling på just denna klinik? Tacksam för svar!
    På AVA kliniken i Riga kan du både få ägg och spermiedonation. Kolla med de. Jag och min man har gjort ÄD där får en kille nu i vinter.

    Bette
  • Myzz81

    S75.

    Vi har gjort en behandling på Ava i St Petersburg och ska dit igen nu om två veckor!!
    Men jag har dålig koll på kvaliten på donatorerna där.... eftersom vi har sköt det själva...

    Den vi har haft kontakt med och gjort behandling hos är Dr Olga.
    Hon är väldigt bra att ha och göra med, lätt att förstå och svarar alltid på alla ens `konstiga`frågor. Hon är mycket bra på Engelska, vilket långt ifrån alla där är, men det går bra ändå!

    Kliniken är mycket bra - renlig och nyare apparater än här i Sverige!

    Sedan är det ju ett stort plus att staden är helt underbar att vandra runt i de dagarna man ej är på kliniken!!

    Lycka till!

  • S75

    Tack för era svar.
    Ger hopp när nu inte inseminationer funkade!

  • chris06

    Hej!
    Vi har varit hos Avapeter för ÄD, men med mannens spermier.
    Vad gäller embryoadoption så tror jag det är "överblivna" som personer som redan
    blivit gravida donerar istället för att bara förstöra dem.

  • Nalle har ett blått hus

    Vi har precis kommit hem från AVA St. Petersburg och är mycket nöjda med behandlingen och hjälpen vi fått där... nu är det bara och vänta och se om det tar sig och om det blir en eller två som tar sig ;)

    Dr. Olga Zaytseff är helt underbar, men går på mammaledighet om 1 vecka och börjar jobba i mars -10 igen, men som någon annan skrev var kliniken mycket ren, fin och modern och staden helt fantastisk med massor att upptäcka, uppleva och handla.

    Vi fick gjorde en embryoadoption eftersom vi båda är "ur funktion" själva, och hade då valet att välja från deras utbud av donatorer själva utifrån utseende, utbildning osv, eller överlåta det till Dr. Olga. Vi valde det senare och hon valde donatorer som matchade våra utseenden utifrån foton vi mailade henne och våra övriga personliga data och vi fick sen info om donatorerna och kunde då godkänna dem eller säga att vi ville ha något annat alternativ, så jag tror inte det är "överblivna" embryon från såna som redan blivit gravida.

    Vi valde färska embryon och de sattes in på dag 5 och den 30 oktober ska jag testa första gången om det lyckats eller ej.

    Det känns även väldigt tryggt eftersom Olga skickade med sitt mobilnummer så jag kan kontakta henne om jag skulle få någon blödning eller har några akuta frågor som inte kan tas via mail. Hon gick även igenom allt mycket noggrant och det hela kändes mycket professionellt och tryggt.

    Kan varmt rekommendera dem!

  • S1975

    Tack det låter verkligen bra och tryggt.
    Först ska jag testa 1 IVF...
    Lycka till!!!

  • Kinne79

    Vi diskuterade äggdonation igår. Hur fungerar det? Vad kostar det? Kan man använda mannens sperma? Hur länge är man i St Petersburg? Kan man ha med sig en egen donator? Nyfiken på att få reda på det mesta.

  • chris06

    Hej trulsa79!
    Det kostar ca 50 000 kr. Är mannens spermier ok går det bra att använda
    dem. De vill att man kommer dit en gång innan själva Äd sker för att kolla upp
    att allt är okey och för ni ska känna er säkrare med allt.
    Kolla in deras hemsida.
    www.avapeter.com
    Första gången räcker ett par dagar i Petersburg. När själva Äd sker kan det vara
    skönt att vara där en vecka, så man inte behöver stressa upp sig för ngt..
    Tror man kan ha egen donator, är inte säker.
    Lycka till!

  • Nalle har ett blått hus

    Vi gjorde all förbehandling / distansstimulering här i Sverige med hjälp av IVF Öresund och Dr. Fredrik Ploman och behövde alltså bara åka till St Petersburg en gång och vi valde att göra det som en semester och stannade i en vecka för att hinna se så mycket som möjligt av staden (en vecka är dock inte tillräckligt).

    Första mötet på kliniken (en fredag) innebar bara ett VUL för min del och sen ett samtal - klart på 30 minuter, andra mötet (måndag) fick jag två embryon insatta och totalt var vi väl där ca 40 min den gången.

    Nu går jag bara och väntar på att hCG hormonet ska stiga tillräckligt för att visa sig på teststickorna för jag känner redan att det tagit sig och det är en vecka sen vi gjorde insättningen, så det må kosta både pengar, tid och energi, men vem har sagt att det ska vara lätt att bli föräldrar? Vi har räknat ut att med alla förbehandlingar, behandlingen på AVA Peter, resan, hotell och allt så har det kostat oss ca 55 000:-. Vi hittade dessutom ett billigt och mycket bra hotell ca 5-10 minuters promenad från kliniken, nära till allt man vill se, nära till affärer, men till en bråkdel av priset på de rekommenderade hotellen.

  • Kinne79

    Nalle har ett blått hus skrev 2009-10-25 10:01:05 följande:


    Vi gjorde all förbehandling / distansstimulering här i Sverige med hjälp av IVF Öresund och Dr. Fredrik Ploman och behövde alltså bara åka till St Petersburg en gång och vi valde att göra det som en semester och stannade i en vecka för att hinna se så mycket som möjligt av staden (en vecka är dock inte tillräckligt). Första mötet på kliniken (en fredag) innebar bara ett VUL för min del och sen ett samtal - klart på 30 minuter, andra mötet (måndag) fick jag två embryon insatta och totalt var vi väl där ca 40 min den gången. Nu går jag bara och väntar på att hCG hormonet ska stiga tillräckligt för att visa sig på teststickorna för jag känner redan att det tagit sig och det är en vecka sen vi gjorde insättningen, så det må kosta både pengar, tid och energi, men vem har sagt att det ska vara lätt att bli föräldrar? Vi har räknat ut att med alla förbehandlingar, behandlingen på AVA Peter, resan, hotell och allt så har det kostat oss ca 55 000:-. Vi hittade dessutom ett billigt och mycket bra hotell ca 5-10 minuters promenad från kliniken, nära till allt man vill se, nära till affärer, men till en bråkdel av priset på de rekommenderade hotellen.
    Spännande! Då hoppas du på tvillingar då? Lycka till.
  • S1975

    Nalle har ett blått hus:
    Vilket hotell var det?
    Jag är singel = behöver spara alla pengar som går på behnadlingar!
    Tacksam för svar!

  • Nalle har ett blått hus

    Hotellet heter Herzen House... Och idag har vi fått veta att hCG på RD7 är 38 vilket anses vara en positiv graviditet och på fredag ska jag göra nytt test och se vad det höjts till...

    Något som är positivt med att åka till St Petersburg förutom att det finns mycket att se är att det är billigt att leva där under tiden man är där... maten är billig, jag tror att vi på hela veckan spenderade kanske 1500:- på luncher, 3 rätters middagar, fika och annat gott att stoppa i sig, på två personer och då valde vi ganska dyra ställen att äta på... Hade vi varit mer ekonomiska hade det nog kunnat klara sig med hälften lätt...

  • S1975

    Nalle har ett blått hus:
    Stort grattis!!!:)
    Tack för tipset om hotell!
    Bra att det är billigt att äta ute.
    Tänkte passa på att semestra lite i St Petersburg när jag ändå är det.
    Ryssland har jag velat åka till sedan innan jag ens började med fertilitetsbehandlingar...

  • Mirva
    chris06 skrev 2009-10-06 07:43:18 följande:

    Hej!

    Vi har varit hos Avapeter för ÄD, men med mannens spermier.

    Vad gäller embryoadoption så tror jag det är "överblivna" som personer som redan

    blivit gravida donerar istället för att bara förstöra dem.


    Ursäkta att jag bumpar tråden. Det är definitivt inga "överblivna" embryon som doneras av de som redan blivit gravida. De som donerar genomgår noggranna kontroller och är ryska medborgare. Det är fullständigt uteslutet att de använder överblivna embryon, såvida paret själva inte valt att genomgå de rigorösa kontroller som krävs av de som donerar.
Svar på tråden Ava clinic i St Petersburg?