• glader

    Kan man blockera nummer för sms??

    Jag undrar om man blockera så att någon inte kan skicka sms till ens mobil?

    Jag har försökt skicka till ett visst nummer och får bara meddelandet "sändningen misslyckades". Jag kan skicka till alla andra nummer...

  • Svar på tråden Kan man blockera nummer för sms??
  • Niillis

    finns det säkert om de kontaktar operatören..eller så har personen bytt nummer? försök att ringa nummert istället anonymt om du inte vill prata med personen

  • fjonkan

    Jodå visst kan man det på lite nyare telefoner. Kommer inte ihåg vad det heter i menyn men det går alldeles utmärkt att göra så.

  • LaTjej

    Man kan, men då måste man ringa till sin operatörs kundservice. Du kan inte göra det själv.

  • fjonkan
    LaTjej skrev 2009-10-06 08:42:40 följande:
    Man kan, men då måste man ringa till sin operatörs kundservice. Du kan inte göra det själv.
    Jodå,det finns i menyn på vissa telefoner.Är helt säker på det då min förra kompis hade en sådan funktion som hon använde flitigt när hon gjort sig osams med folk(ofta).
  • LaTjej
    fjonkan skrev 2009-10-06 08:49:01 följande:
    Jodå,det finns i menyn på vissa telefoner.Är helt säker på det då min förra kompis hade en sådan funktion som hon använde flitigt när hon gjort sig osams med folk(ofta).
    Jaha, haha, jag bara googlade .
  • Knox

    Jag har en sonyericsson G502, iaf i min telefon finns det ett sätt att blockera inkommande samtal, hur det fungerar mot dolda nummer vet jag inte.

    Så följande för SE mobiler:

    Gå till inställningar och välj hantera samtal och sedan tillåtna samtal.
    Där redigerar du vilka som kan ringa till dig eller inte.

    Men hur det gäller för att stoppa sms, mms och dolda nummer vågar jag inte svara på, men det är ju värt att testa iaf

    Lycka till

  • Nezzlan50

    Hej, jag får en massa sexappeler på Outlook. ? Mig lnnte var det kommer ifrån. Noreply, tror jag att det heter. Saken är den, att jag har 3 döttrar, som är äldre än vad som visas på skärmen. För mig är det bara blä, men det finns en hel del, som tydligen är intresserad. Men jag är inte intresserad av detta dynga. Mvh Robert netzler from Sweden. Hjälp mig gärna. ......


    Usch.
Svar på tråden Kan man blockera nummer för sms??