• Äldre 7 Oct 19:26
    10011 visningar
    24 svar
    24
    10011

    Hur stor chans på 2 ägg?

    Hej!

    Är på min tredje försök IVF genom landstinget, och idag var det min sista dag för ET.
    Var där mitt på dan, och fick veta, för första gången att jag ska få 2 ägg tillbaka, en till frysen.! Detta är första gången för oss att ha ägg i frysen samt 2 tillbaka.
    Läkaren sa att det kommer öka chansen, och även kan få tvillingar

    Är hur lycklig som helst, och nu har jag 2 embryo i magen, och det känns overkligt.
    TD är den 22/10.

    Hur många av er har blivit gravida med 2 ägg?
    Hur stor är chansen?
    Några som har fått tvillingar?

    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Hur stor chans på 2 ägg?
  • Äldre 7 Oct 19:35
    #1

    Jag fick två ägg tillbaks nu sist och blev gravid. Väntar en liten bebis. Jag vet inte hur det är med procentsatserna. Men jag är glad att vi fick båda tillbaks. Min tanke är att det kunde ju varit det andra ägget om jag endast fått ett tillbaks. Och då hade det inte blivit något.
    Chansen borde ju vara större att ett av äggen iaf är kanon och fastnar.

    Lycka till!

  • Äldre 7 Oct 19:52
    #2

    Prästkrage: Tack och grattis! Lycka till med graviditeten

  • Äldre 7 Oct 20:52
    #3

    Någon mer??

  • Äldre 7 Oct 21:27
    #4

    Parlar: Är också tvillinggravid efter min 3:e behandling. Det där med chanser och sånt är omöjligt för oss att svara på. Är ju väldig skillnad beroende på hur bra dina embryon har varit. Riktlinjerna från socialstyrelsen är ganska hårda och man ska endast föra tillbaka 2 om man har många misslyckade behandlingar och om embryona inte anses tiptopp. Samtidigt låter det ju väldigt bra att ni fått till frysen för det tyder ju på embryon av bra kvalité. Själv fick jag tillbaka 2 vid min 2:a behandling men då var båda 5-celliga och inget tog sig. 3:e gången fick jag 2 4-celliga, ena topp och det andra lite sämre men båda tog sig.

    Håller tummarna! Kram

  • Äldre 7 Oct 21:31
    #5

    Turbolina: Grattis till dina tvillingar! Vad kul och höra att det har lyckats för dig

    Jag är tacksam bara om jag blir gravid med ett än tvillingar. Tvillingar skulle vara bonus, i så fall.

    Glömde fråga hur många celler mina ägg hade, för jag var så uppspelt när läkaren sa att 3 var toppägg på första gången..

    Ska jag ringa och fråga tycker du? Hon sa att det såg bra ut, och att jag får 2 tillbaka och1 till frysen.

  • Äldre 7 Oct 21:44
    #6

    Parlar: Hade heller inga som helst förhoppningar om tvillingar utan ville bara bli gravid. Gissa om vi blev förvånade när båda hade tagit sig.

    Det där med att ringa eller inte får du bestämma själv men de är ju redan instoppade och inget du kan påverka så det kanske bara kommer leda till att du blir mer fundersam. Skulle bli väldigt förvånad om du inte fått tillbaka det allra bästa, sen kanske ett tipptopp  gick till frysen. Sen är det ju inte så at deras poängmodeller är något facit och som min doktor sa så ser man många som blir gravida på embryon som de anser som rätt dåliga och andra som ine blir gravida trots många fina embryon.


    Kram och lycka till!

  • Äldre 8 Oct 11:46
    #7

    Turbolina: Jag förstår..Ärligt talat så har inga heller så stora förhoppningar att få tvillingar. Däremot tror jag starkt på att det kommer lyckas denna gång..

  • Äldre 8 Oct 12:55
    #8

    Lite otålig...Vill nån svara..?

  • daisy7­4
    Äldre 8 Oct 13:44
    #9

    jag satte in två och väntar rna ! Va på ultraljud igår och såg två små hjärtan slå!!LYCKA!!! Är i vecka 6 LYcka till håller tummarna!!!!

  • Äldre 8 Oct 13:48
    #10

    daisy74: Åh grattis!!

    Vilket försök var det på? Här sitter jag pirrig och otålig till testdagen!
    Om jag skulle vara gravid, när gör dom första ultraljudet på om det är tvillingar eller inte?

Svar på tråden Hur stor chans på 2 ägg?