• Toboas

    OK att gifta sig med utländska tjejer?

    Sanningens väg skrev 2009-10-12 13:47:08 följande:


    Vad är kärlek?
    "Baby don't hurt me, don't hurt me - no more" Du-du-du-dudi-du-du-du-dudi-du-du-du-dudi-du-du-du What is love?"

    Sorry, såg Night at Roxbury för någon vecka sedan och låten sitter fortfarande kvar :)
  • Toboas
    Leftsid3 skrev 2009-11-30 19:59:55 följande:
    Att skilja sig är mycket stort för en thailändsk tjej, skämmer ut sig själv och hela sin familj. I vissa fall även utsött av sin familj om det visar sig att det var hon som ville skiljas utan "riktig" anledning.
    Dex skrev 2009-12-01 22:38:19 följande:
    Grov generalisering där... kanske fortfarande är så på landsbygden där allting är mer konservativt, men i t ex Bangkok är det knappast så.
    Jag är väldigt tveksam till att en thailändska skulle bli utstött efter en skilsmässa. Sexualmoralen (för kvinnor ska tilläggas) är visserligen ganska strikt i Thailand men genom att äktenskapet inte kommer från gud så kan man gå vidare. Jag skulle säga att det är värre om man har barn eftersom det sänker ens "värde" (jo, jag tycker också det låter illa) på äktenskapsmarknaden och i Thailand finns ju inte barnbidrag, dagis eller sjukpenning på samma sätt som här.
  • Toboas
    tony69 skrev 2009-12-02 21:17:47 följande:
    I början var det enstöringar som gifte sig med thaibrudar, nu är det fullt normala killar. Detta pga att svenska tjejer är så otroligt dryga och tror att de är nån prinsessa. Så fort man har förhållande lessnar de och vill inte ha sex och börjar titta på andra. Utländska tjejer gillar sex och avgudar sin man, då får de tillbaka avgudan och kärlek. Ni blekfeta tjejer har mycket att lära av dom, tills dess får ni hålla er mer afrikaner.
    Om ditt inlägg stämmer kommer Sverigedemokraterna att få en alltmer avsmalnande väljarbas med tiden :)
  • Toboas
    tony69 skrev 2009-12-04 09:26:22 följande:
    Anonym (kvinna) skrev 2009-12-03 23:56:13 följande: Nej är det fel på thailandskor eller öststatstjejer?
    Nej, är det något fel på svenska tjejer?
  • Toboas
    Anonym skrev 2009-12-06 15:35:43 följande:
    HELT RÄTT TONY! Exakt så är det ju, sen måste man också komma ihåg att thaibrudarna är skönt trånga.....
    När någon gör ett sån't inlägg anonymt så funderar man ju på varför. Tre förslag dyker upp:

    1) Personen vet att det är extremt icke pk att uttrycka sig så och döljer sitt namn.

    2) Det är "tony69" som vill visa att han inte är ensam.

    3) Det är en person vars sambo/fru/flickvän också är reggad här på FL och personen i fråga vill undvika frågor vid nästa "golfresa" till Thailand
  • Toboas
    Anonym skrev 2009-12-07 14:12:38 följande:
    Ja det är annat än våra överviktiga Svenska tjejer som klagar på att killen ahr för liten kuk....
    Det har jag aldrig hört... Säger dom det ofta till dig? :)
  • Toboas
    Omorfia skrev 2009-12-07 22:47:11 följande:
    Min kompis från Thailand som numera bor i Sverige, är högavlönad ingenjör och således inte i behov av någon man för att klara sig. Tråkigt nog för henne så är svenska män tydligen mer intresserade av att hon är thailändska än hennes person vilket gör att förhållandena tar slut för att de inte klarar av att hon är mer än en sexdocka som städar, tvättar och lagar god mat.
    Känner en japanska som tyvärr mött samma attityd. Vissa vill främst ha en "asiatisk fru", i andra hand (eller lägre) en partner.
  • Toboas
    barnav1967 skrev 2009-12-08 08:30:36 följande:
    Ahhhhh! Ännu en riktig sann militant feminist här på Familjeliv! Så härligt att höra din inskränkta inställning! Du vet att tjejer är minst lika lönnfeta efter 30 år i Sverige som killarna du nämner är. Sedan är det vältränade snygga killar om väljer en utländsk tjejer också just pga det vi nämnde ovan. Inte fasen har vi vanliga killar något behov av att behandla tjejer felaktigt, det finns rötägg av bägge könen och det kommer det alltid att finnas!
    Svenska tjejer är inte lika ofta feta som männen enligt färsk statistik: "54 procent av männen och 39 procent av kvinnorna överviktiga eller feta".

    Jag tror inte att hon syftade på de normala förhållanden som blir allt vanligare. I vissa delar av Sverige eller i vissa kretsar verkar "äldre, överviktig man med f.d. barbrud från Thailand" vara det vanligaste blandförhållandet. I andra delar är det "normala" person från båda landen som fallit för varandra. Beroende på vilka man umgås med så ser synen på blandförhållande väldigt annorlunda ut.
  • Toboas
    Anonym skrev 2009-12-08 10:35:28 följande:
    Ja absolut! I vilket fall som hellst så är det vanliga svenska killar som mer och mer tittar åt tjejer som verkligen vill vara tjejer!
    Ja, tjejer som inte vill vara tjejer ska väl genomgå behandling så det kan bli män.

    Fast du kanske menade något annat?
  • Toboas
    Add3 skrev 2009-12-09 01:22:10 följande:
    Om man 'citerar' (för det antyder du att du gör) så ange gärna varifrån. Aftonbladets sk statistik smäller inte så högt tex så det kan vara bra att påvisa att man hämtar sin information från mer tillförlitliga källor...

    Ang. bar-brudar från Thailand skall man också vara medveten om att man nog lätt ser på dessa relationer med sina egna fördoms-glasögon på. Dvs, ser man en 'svensk' man tillsammans med en tex thailändska kvinna så kan man lätt fördomsmässigt anta att det är en fd bar-brud. Känner själv ett par som har det problemet att de blir 'stirrade på' då hon är thailändska och han 'svensk' (och tom inte tvättbrädesmal). Oftast är det 'svenska' kvinnor som stirrar mest..
    Om du läst vidare hade du hittat länken till DN och en angivelse om att informationen kom från SCB.

    Skälet till att jag skrev "äldre, överviktig man med f.d. barbrud från Thailand" var för att markera det som ett koncept och inte min egen uppfattning. I min bekantskapskrets finns det inga sådana även om jag känner flera thailändska tjejer som är tillsammans med svenska killar. De jag känner kom hit som utbytesstudenter och åldersskillnaden är marginell (och i flera fall är tjejen äldre än killen). Från min horisont existerar alltså knappt den kombinationen men jag vet från andra - i det här fallet en thailändsk tjej som också har hemspråksundervisning och därför träffar många föräldrar - att det är ganska vanligt förekommande att kvinnorna har en bakgrund inom "nöjesindustrin". (Återigen använde jag " " för att markera att nöjesindustrin i det här fallet inte är kopplad till Disney :P)
  • Toboas
    Exoplanet skrev 2012-07-24 00:17:39 följande:
    Det måste ju bedömas från fall till fall men det jag vänder mig mot i den här diskussion är att den nästan enbart fokuserar på etniskt svenska män och thailändska kvinnor. En av de rapporter som Sabuni och Ullenhag refererar till i den aktuella diskussionen om fruimport förtydligar att "svensk man" enbart avser en person som är bosatt i Sverige.

    "Med ”svensk man” avses i rapporten en man som bor och är etablerad i Sverige. Mannen
    kan ha såväl svensk som utländsk bakgrund.
    Kvinnojourernas erfarenhet visar att båda dessa grupper gör sig skyldiga till fruimport. En skillnad är att män med svensk bakgrund vanligtvis tar hit kvinnor från sydostasiatiska länder, som de träffat under resor eller via
    kontaktförmedlingar, medan män med utländsk bakgrund ofta gifter sig med kvinnor från
    sina hemländer som de mött under besök där, ibland efter ett visst arrangemang från
    familj eller släkt."

    Thailändskor har rätt bra nätverk i Sverige, (jag är insatt i den frågan genom arbetet), och riskerar inte samma sociala stigma som många kvinnor från andra länder. Kvinnor från s.k. hederskulturer ofta är betydligt mer utsatta och ensamma i sin situation.

    " Kvinnor från så kallade hederskulturer, där till exempel skilsmässor inte accepteras,
    riskerar att förskjutas eller till och med dödas på grund av den vanära de drar över sin
    familj genom en bruten relation."

    www.roks.se/sites/default/files/pdf/puffar/ro...

    Behoven ser alltså ibland olika ut när det gäller s.k. importfruar.

     
    Det kan ju också vara värt att kolla på vilka länder kvinnorna som söker sig till kvinnojourerna kommer ifrån och fundera på om majoriteten av männen är infödda svenskar eller landsmän som flyttat före. Inte för att det är bättre eller sämre med olika typer av kvinnomisshandel men när man ska försöka åtgärda ett problem är det ju vettigt att förstå problemet först. Idag ligger huvudfokus i diskussionen på svenska män som träffar fruar från Sydostasien, frågan är om den gruppen är särskilt representativ.

    "De länder de utsatta kvinnorna kommer från är i första hand Iran, Brasilien, Kosovo, Mongoliet, Irak, Thailand samt vissa länder i Afrika."
    www.regeringen.se/content/1/c6/19/58/65/538ce845.pdf
    Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
Svar på tråden OK att gifta sig med utländska tjejer?