• Äldre 13 Oct 17:39
    20864 visningar
    8 svar
    8
    20864

    Babysäng i anslutning till egna sängen - vilka är bra? Erfarenheter av Troll Bedside Crib?

    Vi hade inte tänkt köpa någon spjälsäng eller annan säng till att börja med, eftersom vi tänkte att bebisen nog kommer sova mellan oss ändå - eller möjligtvis i liggvagnsinsatsen den första tiden.

    Men jag har funderat mycket på det där. Jag är så rädd att klämma barnet i sömnen! Man har ju kanske ingen kontroll över hur man viftar omkring sig på natten när man sover, och det vore ju den värsta mardrömmen någonsin om man skadade sitt barn på det sättet!!!

    Så jag har kollat runt lite på nätet och hittat en modell som heter Troll Bedside Crib, som man ska kunna fästa vid sin egen säng och med ett höj-och sänkbart sidostycke. Jag tänker mig att det kan vara bekvämt att slippa gå upp ur sängen varje gång det är amningsdags, samt att man gärna vill ha en nära kontakt och kunna se barnet hela tiden...

    Någon som har erfarenhet av denna säng och kan rekommendera/avråda?

    Eller någon som kan tipsa om någon annan lösning?

  • Svar på tråden Babysäng i anslutning till egna sängen - vilka är bra? Erfarenheter av Troll Bedside Crib?
  • Äldre 13 Oct 19:24
    #1

    ingen?

  • 25Apri­l2010
    Äldre 13 Oct 21:08
    #2

    Har också sett denna produkt el. liknande och skulle vara bra med lite kommentarer. Vi har väldigt litet sovrum så det är därför jag blev intresserad av lösningen.

  • Äldre 13 Oct 21:26
    #3

    Vi har en gulliver från ikea, den kan man ta bort ena långsidan på, sen ställer man den bara mot sin egen säng, funkade helt perfekt. Känns som slöseri med pengar att köpa grejer som man hänger fast på sängen osv.

  • Äldre 15 Oct 08:46
    #4
    sarsparis skrev 2009-10-13 21:26:26 följande:
    Vi har en gulliver från ikea, den kan man ta bort ena långsidan på, sen ställer man den bara mot sin egen säng, funkade helt perfekt. Känns som slöseri med pengar att köpa grejer som man hänger fast på sängen osv.
    Kan man höja och sänka Gulliver så att det blir samma ligghöjd som den egna sängen? Finns det någon risk att sängarna glider isär?

    Håller absolut med om att man inte vill slösa pengar i onödan... Men det som jag tyckte verkade bra med Troll-sängen är att det verkar enkelt att sänka ner och höja upp den där gaveln som står mot sängen, så att man slipper riskera att barnet rullar ut. Fast återigen - detta är ju första barnet och jag har ingen aning om hur mycket jag oroar mig i onödan..
  • Äldre 15 Oct 18:50
    #5
    reell skrev 2009-10-15 08:46:50 följande:
    Kan man höja och sänka Gulliver så att det blir samma ligghöjd som den egna sängen? Finns det någon risk att sängarna glider isär? Håller absolut med om att man inte vill slösa pengar i onödan... Men det som jag tyckte verkade bra med Troll-sängen är att det verkar enkelt att sänka ner och höja upp den där gaveln som står mot sängen, så att man slipper riskera att barnet rullar ut. Fast återigen - detta är ju första barnet och jag har ingen aning om hur mycket jag oroar mig i onödan..
    Den har två lägen, det funkade bra för oss, nu ställde vi spjälsängen mot väggen och körde våra sängar mot så det rörde sig inte.det finna många spjälsängar som man kan ta bort sidan på idag, du kan ju mäta hur hög din egen säng är och sen mäta på olika spjälsängar.
  • Angeli­caS83
    Äldre 31 Oct 13:49
    #6

    vi har köpt troll bedside cribe sängen till våran bebis som kommer i dec, våran 1 1/2 åring sover i den ibland, hon älskar den.
    Just nu har vi den som vagga med grinden uppen.
    Våran går ej att "hänga" på våran sä'ng tror bara det är babybay eller vad den heter du kan göra det med!?
    däremot är den höj och sänkbar och du fäller lätt ner ena sidan och kan placera den i höjd med din säng. den är ju smidig med sin storlek på 40#90cm.
    Vi köpte den för att detta är vårat tredje barn, och de andra sover ibland hos oss, hade nog inte köpt den till första, han sov alltid ivåran säng tills han va 1-2år sen fick han en vanlig säng i sitt rum.
    Men gör som du känner passar er bäst!

  • Äldre 31 Oct 17:01
    #7

    Vi tog bort ena lågsidan på spjälsängen och skruvade fast spjälsängen i vår säng, justerade höjden så att den stämde med vår säng med klossar men det går nog lika bra att borra nya hål eller skruva fast botten på spjälsängen så att det blir lika. Funkar bra och sängen går att använga längre än en sån där liten, som jag tror du menar.

  • Zinzie
    Äldre 1 Nov 04:32
    #8

    Vi har tänkt göra som fröken argbigga och såga, borra och skruva lite i en Gulliver.

Svar på tråden Babysäng i anslutning till egna sängen - vilka är bra? Erfarenheter av Troll Bedside Crib?