• Ellans

    Någon som testat ägglossningstest?

    Hej allihopa.
    Jag funderar på att prova ägglossningstest så snart mensen är över.
    Är det någon som testat det? Funkade det som det ska och blev ni gravida efter att ha testat det? Eller är det allra bästa bara att försöka ha så mycket sex som möjligt under hela menscykeln?
    Vet att det kanske inte finns något exakt svar på det där.
    Men intressant och höra om det är värt att prova?! Vad tycker ni som gjort de??

  • Svar på tråden Någon som testat ägglossningstest?
  • Fungus

    Vi valde att använda ägglossningstest direkt av olika anledningar. Fungerade alldeles utmärkt - blev gravid på 2a försöket, och har BF om fyra dagar Rekommenderas varmt!

  • FamiljenBrocka

    Jag har testat äl-test i snart 2 år av olika anledningar och jag har blivit gravid 2 gånger med hjälp av dom (får jag hoppas)


    ♥ Nellie 2006-09-06 ♥ ✫Bf 2010-06-19✫
  • UnderYtan

    Jag blev gravid direkt när jag provade stickorna för första gången. Andra gången tog det på andra försöket med älstickorna.

  • MallanBallan

    Hejsan.. jag har också tänkt på om man skulle ha börja testa sig med äl stickor.. jag och min sambo har försökt sedan april men har inte blivit ett + än..

  • mysan759

    Jag har använt stickorna i två månader nu men tyvärr inte fått till sexet, så inget resultat än... Men det är ett bra tips att hålla koll på sin ägglossning på

    Lycka till!

  • smulanjag

    jag börjar med stickor denna månaden och det blir vårat 7:e försök.. jag hoppas det visar att jag har ägglossning!!, tycker det är lite meckigt med tester om jag ska va helt ärlig.. det där med att man bara får ha den i urinstrålen i 5 sek el vad det är, fattar inte!, helt omöjligt att veta när 5 sek gått juh!...

  • Pimpinellan

    Man blir ju inte ett dugg lättare gravid bara för att man får positivt äl-test och sexar då! Gravid blir man för attägget och spermierna är bra. Fördelen med test är om man har oregelbunden mens och inte vet när äl infaller. Är man regelbunden och har sex varannan dag missar man inte äl hur som helst och kan skita i testen för man blir gravid ändå ifall man är fertil. De funkar dessutom inte på 2 av 10 kvinnor och kan allså ge stress i onödan ifall de inte ger positivt utslag. Köp digitalt ifall du ska testa-inga streck att tyda och därmed ingen förvirring! En fördel till är att man vet exakt när mensen kommer.

  • karita78

    jag har inte lyckats bli gravid ännu trots tester.. nu kom mensen och det var 8:0nde försöket:(

  • mysan759

    Till Smulan 8428. Ett tips är att kissa i någon liten behållare och sedan doppa stickan i det i 5sek. Själv kissar jag alltid på stickan och räknar till 5. Hur enkelt som helst. Funkar kanon för mig

Svar på tråden Någon som testat ägglossningstest?