• mua76

    Angående Sydkorea

    Hej!
    Just nu känns vibbarna kring Sydkorea och internationell adoption negativa, dels det tillfälliga stoppet för resebesked här i Sverige men sedan hittade jag följande information från september 2009 från följande hemsida, www.adoption.state.gov/country/south%20korea.html;

    "Please Note: U.S. citizens who are considering adoption in the Republic of Korea (South Korea) should be aware that the Korean government has expressed its intent to eliminate the need for intercountry adoption of Korean orphans by 2012 by encouraging domestic adoption of all Korean orphans. According to some estimates, wait times for American citizens to complete a newly initiated adoption in Korea could be as much as three years. Prospective adoptive parents should consult carefully with their adoption service provider in light of current Korean adoption processing times and the Republic of Korea?s intention to end inter-country adoption by 2012.

    Updated: September 2009"

    Undrar om det inom kort kommer samma rekommendationer till AC? Jag har läst detta om 2012 förut men då har det mer varit som en målsättning och vissa har avfärdat detta men nu är det aktuellt igen. Ur ett helt egoistiskt vänteperspektiv kommer en svalnande adoptionsprocess i Korea innebära ytterligare längre väntetider i alla landsköer och det gör mig ledsen, det är inte alltid lätt att tänka och känna politiskt korrekt.

  • Svar på tråden Angående Sydkorea
  • Angla

    Jag tror inte detta är någon stärre skillnad mot det som har sagts tidigare i frågan.

Svar på tråden Angående Sydkorea