• Risifr­utti
    Äldre 26 Oct 17:28
    63002 visningar
    196 svar
    196
    63002

    hittade en STOR spindel i mitt rum,se bild, är den giftig??

    jag hittade denna spindel i mitt rum, har aldrig sett så stora spindlar i sverige förr, kan den vara giftig? fasar!! :O :O

    se bild:

    [url=gickr.com][img]gickr.com/results2/anim_358081dc-6d13-e4a4-415a-fd4d8a1bed3e.gif[/img][/url]

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-26 17:28
    oj, fel länk, denna borde fungera:

    gickr.com/results2/anim_358081dc-6d13-e4a4-415a-fd4d8a1bed3e.gif

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-26 17:33
    har laddat upp en bild på den i mitt fotogalleri här på FL nu

  • Svar på tråden hittade en STOR spindel i mitt rum,se bild, är den giftig??
  • Äldre 27 Oct 13:29
    regnbågspappan skrev 2009-10-27 13:09:50 följande:
    vilken smart man du har som ger era barn ett normalt förhållande till spindlar så de slipper bli som sin mor
    Ja jag tycker det är jättebra att håller på och än så länge har det funkat hyfsat. Jag försöker hålla minen så gott jag kan inför barnen men det är svårt. Sist var det för ett par helger sen när vi var på väg hem från ett kalas och jag ser i ögonvrån hur nåt kryper på min axel..... Direkt jag ser att det kryper där så slår jag mot det instinktivt och blir hysterisk. Efter en stund så stannar maken faktiskt bilen efter att jag hotar att hoppa ut i farten typ.... Han vet hur rädd jag är så han borde fattat att stanna direkt. Kan ju säga att det var en stor korsspindel som krupit på mej.... Hu jag får nästan panik nu fast det är ett ett tag sen. Jag vet ju att dom inte är farliga men det spelar ingen roll för det går inte att kotrollera fobin. Blir som panik i hela kroppen och det går inte att tänka logiskt då.
  • Kaktus­en
    Äldre 27 Oct 13:29

    En sån satt på väggen i vår källare häromveckan! Jag bara skrek när jag såg den och sambon släppte ut den i trädgården. Vi bor i skåne (någon undrade) men de finns nog lite varstans.

  • pluppf­amilje­n
    Äldre 27 Oct 13:32

    Ps vill inte tvätta i dag heller... ds... Fan vad patetiskt jag är ju för 17 vuxen och vad är det farliga med en liten spindel som killas över armen. ? JUo den suger i sig allt min blod och min familj hittar mig som ett tort skinn utanför tvättmaskinen ? Så fort jag är ute med barnen så säger jag men vilken töt liten spindel om vi råkar se en men vill bara kräkas.


    5 barns mamma
  • Äldre 27 Oct 13:34

    Som lite halvt som halvt spindelnörd kan man ju inte låta bli en sån här tråd.

    Giftig? Japp. ALLA spindlar är giftiga.
    Är svenska spindlar farliga för människan? Nej, om du inte är överkänslig. Är du väldigt överkänslig så kan man få en reaktion vid ett bett. Men är du inte extremt överkänslig så är den inte farlig.

    Så ja, man kan betrakta den som ofarlig om du är en fullt frisk människa utan starka allergier. Är du en insekt så är den desto farligare, då ligger du pyrt till


    trolltoka.blogg.se *~*Novah 13/3-07♥BF 22/1-10*~* novahpantera.bilddagboken.se
  • Skeham­n09
    Äldre 27 Oct 13:43
  • LJ2
    Äldre 27 Oct 13:45
    Skehamn09 skrev 2009-10-27 13:43:41 följande:
    Vi som är spindelrädda ska ändå vara tacksamma att vi bor i Sverige. Australien i alla ära men fy tusan vad synd jag tycker om dom spindelrädda som bor där :P images.google.se/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bd/Hun tsman_spider_with_meal.jpg&imgrefurl=http://common s.wikimedia.org/wiki/File:Huntsman_spider_with_mea l.jpg&usg=__rzcl73tbNsK_x0lsPhLgyzdFBEY=&h=1067&w= 1600&sz=391&hl=sv&start=8&um=1&tbnid=x8ktbo8gcrgWP M:&tbnh=100&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3Dhuntsman%2 6hl%3Dsv%26rlz%3D1T4SKPB_sv%26sa%3DN%26um%3D1 Återigen fy tusan!!!!!!
    ?? dom blev lite konstiga.. =))
    * 3 underbara busfrön *
  • Risifr­utti
    Äldre 27 Oct 14:09

    UUÄÄÄHHHHHhh jag har hittat en tilllll, den är precis likadan fast mindre *gråter*.

    vad ska jag göraaa? har jag ett spindelbo här hemma nu? jag döööörrrrrrrrrrrrrr

    bor förresten mitt i stockholm :( trodde inte att det fanns sådana här äckliga krabater mitt inne i stan :(

  • Äldre 27 Oct 14:14
    Risifrutti skrev 2009-10-27 14:09:35 följande:
    UUÄÄÄHHHHHhh jag har hittat en tilllll, den är precis likadan fast mindre *gråter*.vad ska jag göraaa? har jag ett spindelbo här hemma nu? jag döööörrrrrrrrrrrrrrbor förresten mitt i stockholm :( trodde inte att det fanns sådana här äckliga krabater mitt inne i stan :(
    Glädjas åt att du har egna insektsbekämpare i hemmet som håller undan alla andra äckliga småkryp som kan finnas. Och dessutom gör det helt gratis så att du inte behöver slänga ut pengar på Anticimex!
    trolltoka.blogg.se *~*Novah 13/3-07♥BF 22/1-10*~* novahpantera.bilddagboken.se
  • idiblo­n
    Äldre 27 Oct 14:25
    Risifrutti skrev 2009-10-27 14:09:35 följande:
    UUÄÄÄHHHHHhh jag har hittat en tilllll, den är precis likadan fast mindre *gråter*. vad ska jag göraaa? har jag ett spindelbo här hemma nu? jag döööörrrrrrrrrrrrrr bor förresten mitt i stockholm :( trodde inte att det fanns sådana här äckliga krabater mitt inne i stan :(
    Sätt ett glas över. Peta sedan in ett pappersark, kuvert eller tidning under så att den är fånge i glaset. Gå ut utomhus och släpp den nånstans. Skaka av dig paniken och skynda dig in igen.
  • Mandra­gora
    Äldre 27 Oct 14:28
    Ekorrfamiljen skrev 2009-10-27 10:28:35 följande:
    Ja, tror att det här TS hittat är en "vargspindel" eller "husspindel". Vi har såna i tvättstugan. *ryser* De är lika stora som min handflata OM jag nu skulle fått för mig att ta upp den, vilket jag INTE gör!! Maken får fånga dem och släppa ut.
    Precis. Vanlig spindel.
    Jag har haft spindelfobi men har tvingat mig själv att se bortom dumheterna.
    shakti.blogg.se | kattägd narcissistisk vegetarian och blivande prettomorsa
Svar på tråden hittade en STOR spindel i mitt rum,se bild, är den giftig??