• Blueblood

    Korthåriga tjejer vill se fula ut?

    Hej,

    Tänkte bara ventilera lite angående kvinnor och deras val av frisyrer. En klassisk kvinna. Föreställ er en klassisk kvinna. Blunda och gör det. Vad är det ni ser? Kanske Eva i Paradiset? Eller en sjöjungfru? Kanske någon bystig kvinna från en gammal oljemålning? Julia Roberts? Ja, vi får många bilder i våra skallar, det får vi.
    Men. Låt mig få fråga detta. Var det någon av er som fick en bild på en korthårig kvinna i sitt huvud? Ärligt?
    Nej, jag trodde inte heller det.
    För kort hår är inget för kvinnor. Män har kort hår. Kvinnor ska ha långt hår. Då ser kvinnor ut som kvinnor.
    Jag själv har aldrig fått erektion när jag sett en korthårig kvinna. Jag skulle aldrig bli intresserad av en kvinna med kort hår.
    Jag undrar varför en kvinna ens frivilligt väljer att klippa sig kort? Förklaringen kan ju faktiskt vara att kvinnan haft löss och det är svårt att få bort dem om håret är långt.
    Det är ju givetvis trist, men håret växer ju tillbaka ändå. Plus under tiden kan hon ju ha peruk eller hårförlängningar.
    Men om det nu är så att kvinnan inte haft löss. Vad ligger felet då?
    Jag tror ärligt talat att det är kvinnor som gärna skulle vilja tävla med andra kvinnor om att vara snyggast. Men de korthåriga kvinnorna orkar inte lägga ner så mycket tid på att göra sig fina, så de ger hellre upp. De är lite för lata av sig, lite för bekväma. Så i stället satsar de på att komma högt upp i "fulast-kategorin".
    Det intressanta är också att man ser ju aldrig någon snygg feminist. Alla feminister som står och gapar om jämställdhet och sånt har ju kort hår. Feminister är ju också ofta lesbiska. Om man nu hatar män, varför vill man se ut som en man då genom att klippa sig kort. Är inte det dubbelmoral om något är det?

  • Svar på tråden Korthåriga tjejer vill se fula ut?
  • barn09

    Jag har kort hår och trivs jättebra med det. alla jag känner tycker jag passar i kort hår...

    jag är lyckligt gift med en MAN!! inte lesbisk!!

    dra inte alla över en kam!!

  • Pormoicheia


    Du har fått fram många fina trådstarter senaste tiden! Sitter i spänning och väntar på nästa!
  • Blueblood
    barn09 skrev 2009-10-28 12:12:54 följande:
    Jag har kort hår och trivs jättebra med det. alla jag känner tycker jag passar i kort hår... jag är lyckligt gift med en MAN!! inte lesbisk!! dra inte alla över en kam!!
    Nej nej, du behöver ju ingen kam. Du har ju kort hår.
  • Mariohn

    Hahahaha jag gillar detta. Jag gillar dig! Jag gillar dina trådar och jag gillar insidan av ditt huvud!

  • Blueblood
    barn09 skrev 2009-10-28 12:12:54 följande:
    Jag har kort hår och trivs jättebra med det. alla jag känner tycker jag passar i kort hår... jag är lyckligt gift med en MAN!! inte lesbisk!! dra inte alla över en kam!!
    Men har du frågat din man om han tycker om långt hår då? Jag tycker korthåriga brudar ser ut som män. Jag kan inte skilja på dem alls.
  • Blueblood
    Mariohn skrev 2009-10-28 12:15:18 följande:
    Hahahaha jag gillar detta. Jag gillar dig! Jag gillar dina trådar och jag gillar insidan av ditt huvud!
    Jag tackar! Och jag gillar dig. På bild 249 ser du väldigt attraktiv ut också!
  • barn09
    Blueblood skrev 2009-10-28 12:16:03 följande:
    Men har du frågat din man om han tycker om långt hår då? Jag tycker korthåriga brudar ser ut som män. Jag kan inte skilja på dem alls.
    min man tycker om ju om mig, jag har kort hår..
  • Blueblood
    barn09 skrev 2009-10-28 12:18:17 följande:
    min man tycker om ju om mig, jag har kort hår..
    Ja, men i födelsedagspresent kanske han skulle vilja se dig i långt hår? Det kanske skulle vara den bästa presenten? Testa!
  • gormisen

    Haha! JAG älskar mitt korta hår! Att klippa mig var det bästa jag gjort och nu när jag vet att det kan skrämma bort de män som bara ser till mitt yttre blir jag bara nöjdare! Supertack!

Svar på tråden Korthåriga tjejer vill se fula ut?