• Äldre 3 Nov 09:48
    1784 visningar
    3 svar
    3
    1784

    Försöka göra änglasyskon med en ny kille

    Total lycka. Jag försöker bli gravid igen efter så mycket kaos. Förlorade tvillingar juli 2008. Och så 7 försök med pappan till de att bli gravid igen. Men mycket har hänt och jag lever ett nytt liv med en ny kille. Och vi har börjad bebisverkstaden nu, och jag vill se blivande bebis som syskon till Leo och Konstantine, och jag kommer att prata mycket om de. Jag är bara orolig att det kan bli så fel.

    Ni som har fått syskon till era änglar med en ny partner, hur har då denne tagit det?

  • Svar på tråden Försöka göra änglasyskon med en ny kille
  • Äldre 25 Nov 10:50
    #1

    jag är gravid med en ny kille.
    Innan fick jag Noel som dog i v 26 tillsammans med mitt ex 2007.
    Jag tror det är viktigt att prata om det INNAN det gjorde vi...sen vart det oplanerat, jag kunde ej en s bli med barn utan hjälp men tydligen...
    nu ser jag det som en s¨jälvklarhet, det har jag även sagt till honom att Noel är ett storasyskon till vårt barn i magen.

    KRAM o lycka till

  • artax
    Äldre 12 Dec 17:12
    #2

    Hej, jag planerar bebis med min "nyakille" jag har en ängladotter med mitt ex och även om det är skönt att min kille inte vet hur det känns att förlora ett barn känns det ibland frustrerande att han inte förstår min oro inför vårt planerade barn/graviditet..

  • Änglam­amma 82
    Äldre 12 Dec 22:02
    #3

    Är väl i samma situation ungefär... Fast vi har inte direkt börjat försöka än, blir det så blir det liksom...
    Det är viktigt för mig att prata om min Alexander som jag förlorade i aug 2008. Min "nya" kille är mycket förstående och jag får prata hur mycket jag vill, ibland mer ibland mindre. Han har också full förståelse för att det kommer vara jobbigt och oroligt den dagen vi blir gravida. Han förstår också att våra barn kommer att ha en storebror i himlen och att vi kommer att besöka graven precis som nu. Och att jag aldrg kommer att förneka att han funnits och finns i mitt hjärta.
    Så mitt råd är nog precis som Änlamamma att prata om det innan så att han förstår hur du menar och vill ha det.
    Lycka till!

Svar på tråden Försöka göra änglasyskon med en ny kille