• kålle och ada
    Äldre 5 Nov 14:34
    10179 visningar
    106 svar
    106
    10179

    Trött på alla kommentarer!

    Väntar tvillingar har en son på 3år,när folk får reda på detta låter det oj oj ojdå då får ni mycket att göra,tur man inte fick det,får man gratulera,herregud,dem ända som grattat och verkligen menat det är tvillingföräldrar själva,som säger att vi kommer att få jättekul.

    Vad fick ni för kommentarer,har ni nått bra svar på alla dumma svar???

  • Svar på tråden Trött på alla kommentarer!
  • Äldre 5 Nov 14:37
    #1

    Grattis till kommande busungar : )

    Tycker folk bara ska vara glada. Hur månag får egentligen tvillingar.
    Jag själv tycker bara det är roligt och mysigt.

    Stå på dig!

  • kålle och ada
    Äldre 5 Nov 14:40
    #2

    tack!

  • solros­en01
    Äldre 5 Nov 14:43
    #3

    korkade människor
    att vänta tvillingar måste ju vara helcoolt
    vaddå mer jobb?
    Ja kan väl hända men ...
    Är ju bara mysigt med två små bär ;)

  • Äldre 5 Nov 14:59
    #4

    Grattis till tvillingarna!
    Jag har inga tvillingar men är tvilling själv. Min mamma säger att visst var det jobbigt ibland (när vi sov i skift tex) men hon skulle för allt i världen inte vilja haft det annorlunda! När jag blev gravid hoppades hon på att jag skulle få tvillingar :)

    Jag tycker du ska svara att visst kan det bli lite mer att göra med tvillingar, men det är också dubbel glädje mot att få ett barn i taget!

  • Elenas hassel­backsp­otatis 86
    Äldre 5 Nov 15:02
    #5

    Jag är själv tvilling. Att just tvillingar kommenteras är nåt du får lära dig att leva med. När jag o min syster låg i vår mammas mage började kommentarerna (om hur synd det var om henne etc etc etc) o fortfarande (vid 22 års ålder) får jag MASSVIS med kommentarer om att jag är tvilling varje vecka. Likaså får min syster (vi bor 2 timmar från varandra o umgås med olika folk, men ändå vet alla om det)

    Så jag säger bara; vänj dig vid tanken

  • Äldre 5 Nov 15:08
    #6

    Är de provrörsbarn eller "riktiga"?!
    Svar:
    1.Ursäkta, men det har du inte med att göra (gå sedan vidare)
    2.Jag och min man hade härlig sex, hur kom ditt barn till?! (Le stort och stanna gärna kvar för att höra deras svar)
    Standard frågan är väl dock:
    Oj, 3 barn, ni måste ha det jobbigt!!!?
    Svar: ja, vad svarar man? Är jag på gott humör kan jag svara att visst är det tufft ibland, men oftast går det jättebra som det ju faktiskt gör.
    Är jag däremot trött så blir svaret: Neeejdå, det går jättebra. De äter själv, bytar blöja själv, går och lägger sig själv. Ja, vi föräldrar behöver inte bry oss alls.
    Ett annat svar kan vara; Ja, man får ju bara vad man klarar av! (Le stort igen ).

    Fanns det inte en tråd här på sidan med roliga kommentarer förra året? Hade varit kul att ha en ny!

  • Äldre 5 Nov 15:12
    #7
    Elenas hasselbackspotatis 86 skrev 2009-11-05 15:02:41 följande:
    Jag är själv tvilling. Att just tvillingar kommenteras är nåt du får lära dig att leva med. När jag o min syster låg i vår mammas mage började kommentarerna (om hur synd det var om henne etc etc etc) o fortfarande (vid 22 års ålder) får jag MASSVIS med kommentarer om att jag är tvilling varje vecka. Likaså får min syster (vi bor 2 timmar från varandra o umgås med olika folk, men ändå vet alla om det)Så jag säger bara; vänj dig vid tanken
    Ja, jag har förstått det nu. Men då hoppas jag innerligt att alla frågar ut mig "färdigt" nu, så kanske barnen slipper ta alla frågor när de blir större, (fast det blir nog mycket sen ändå).
  • Elenas hassel­backsp­otatis 86
    Äldre 5 Nov 15:13
    #8

    Jag kommer själv ihåg när en kvinna sa till mig som 12-13 åring;

    "stackars era föräldrar som fick två barn samtidigt. Då måste dom ju köpa dubbelt så mycket födelsedagspresenter och julklappar"

    o min mamma hörde det och hon blev fly förbannad o nästan skrek;

    "Jag är överlycklig över att ha fått tvillingar. Jag har dubbel lycka och dubbel glädje, en glädje du bara kan drömma om"

    hahahah dom orden minns jag än idag

  • Äldre 5 Nov 15:27
    #9

    Grattis till tvillinggraviditeten

    Har själv tvillingar på 3 månader, en kille och en tjej, och en storasyster på 5 år. De kommentarer jag fått är:

    1. "Är det enäggstvillingar?" Fick den frågan av läkaren vid BVC-besök när de var 6 veckor. Jag var tvungen att säga "kolla i blöjan" Dessutom är de inte alls lika...

    2. "Har ni tvillingar i släkten?" Näe det är provrörsbarn men det har dom ju inte med att göra...

    3. "Är dom snälla?" Ja snälla är dom väl alltid, men som alla andra barn skriker de ju när de är hungriga t ex...

    4. "Får ni sova?" Ja det händer

    Sen fick jag kommentaren "stackars er!" när jag berättade för en tvillingmamma att jag väntade twinsen. Upplyftande...

  • Äldre 5 Nov 15:33
    #10

    Glömde den viktigaste och vanligaste, och klart dummaste kommentaren:

    "Är dom tvillingar?"

Svar på tråden Trött på alla kommentarer!