• Jossa 79

    Snåljåpar! Här kan ni dela med er av era värsta snålhistorier!

    Blev lite inspirerad av en annan tråd så jag startar denna.

    Jag är allergisk mot snåla människor och förstår inte riktigt hur folk tänker ibland.
    Jag har några historier på lager, så dela gärna med er av era!

    1. Jag och en kompis var och hälsade på den tredje kompisen och bodde över natt. Vi var ute och åt på kvällen och tog en taxi tillbaka till lägenheten. Taxiresan kostade 12o kr som kompis 1 betalade. Dagen efter påminner hon mig om pengarna, som hon får. Sen säger hon till kompis 2 att hon vill ha sina 40 kr. Kompis 2 har alltså stått för husrum, lakan, handdukar och frukost medan vi bott hos henne.....jag höll på att skämmas ihjäl....

    2. Bodde i London. Makens kollega skulle flytta över och han skeppade över 4 flyttkartonger och en cykel som fick stå i vår etta i tre veckor innan han själv kom över. Dagen innan kollegan ska komma ringer maken honom och ber honom köpa med sig en ost och en kaviartub.
    Kollegan bor hos oss i tre nätter, äter vår mat, etc. När han sen skulle ta sitt pick och pack ber han maken om 5 pund, för det var vad osten och kaviaren kostat. Då ska man komma ihåg att maken legat ute med 1000 pund i deposition för kollegans lägenhet som han skulle flytta till.

    Vissa människor har fan ingen takt och ton!

  • Svar på tråden Snåljåpar! Här kan ni dela med er av era värsta snålhistorier!
  • smarties

    Jag har en kompis som inte lånar ut sin cigarettändare till någon för att gasen är så dyr tycker han. Han är seriös när han säger så också.

  • stormorsa

    En kompis märkte hur jag tagit ett trosskydd av henne. Såklart jag inte ens frågade om jag får, då jag tog det som självklart.
    Det var ur ett 100-pack...

  • Jossa 79

    Eh? Vad kostar en tändare?


    smarties skrev 2009-11-11 14:16:47 följande:
    Jag har en kompis som inte lånar ut sin cigarettändare till någon för att gasen är så dyr tycker han. Han är seriös när han säger så också.
  • smarties

    Jossa 79 skrev 2009-11-11 14:22:05 följande:


    Eh? Vad kostar en tändare?
    Jag vet inte, en femma kanske? :)
  • Cremo

    Jag vet inte i hur många samåknings-sammanhang jag råkat ut för någon som vägrat betala med motiveringen "ni ska ju ändå köra".

    (TS: Du betalade väl din kompis 60:- för taxiresan..? )

  • Jossa 79

    Du kunde ju sagt att du kunde lämna tillbaka trosskyddet när du använt det färdigt..... Dumma kommentarer ska besvaras med dumma kommentarer.


    stormorsa skrev 2009-11-11 14:19:16 följande:
    En kompis märkte hur jag tagit ett trosskydd av henne. Såklart jag inte ens frågade om jag får, då jag tog det som självklart. Det var ur ett 100-pack...
  • k a t t a
    Cremo skrev 2009-11-11 14:25:26 följande:
    Jag vet inte i hur många samåknings-sammanhang jag råkat ut för någon som vägrat betala med motiveringen "ni ska ju ändå köra". (TS: Du betalade väl din kompis 60:- för taxiresan..? )
    det var ju 120 delat på de tre vännerna = 40 var, det var väl det som var pinsamt?
  • Miss Lau
    stormorsa skrev 2009-11-11 14:19:16 följande:
    En kompis märkte hur jag tagit ett trosskydd av henne. Såklart jag inte ens frågade om jag får, då jag tog det som självklart. Det var ur ett 100-pack...
    Nu tycker jag visserligen inte att jag är snål men nog frågar man väl innan man bara tar något hos andra? Självklart får mina vänner ta trosskydd eller vad de nu behöver men jag tycker det hör till att fråga först.
  • Cremo
    katta4 skrev 2009-11-11 14:26:24 följande:
    det var ju 120 delat på de tre vännerna = 40 var, det var väl det som var pinsamt?
    Jo, men om den ena kompisen stått för mat o husrum så borde ju TS och den som betalade taxiresan stå för halva taxikostnaden var? Alltså 60:- Annars får ju den ena (snåla) tjejen betala mer.

    Jaja, det var menat som ett skämt.
  • emma enhörning
    katta4 skrev 2009-11-11 14:26:24 följande:
    det var ju 120 delat på de tre vännerna = 40 var, det var väl det som var pinsamt?
    Det pinsamma var ju att vännen som stod för sovplats mm skulle betala... 60, 60 vore ju helt okej, men ändå snålt!
Svar på tråden Snåljåpar! Här kan ni dela med er av era värsta snålhistorier!