SVT gör film om Kent
Forum Missbruk - Känsliga rummet
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • tramadol

    Lör 14 nov 2009 11:58 Läst 5564 gånger Totalt 22 svar
    Lör 14 nov 2009 11:58

    Ni som äter tramadol, hur bajsar ni? Jag blir så otroligt hård i magen att det är totalt kört.
    Måste lägga massor av pengar på laxeringsmedel.

  • Mrs Winter
    Visa endast
    Lör 14 nov 2009 11:59 #1

    Trappa ner på Tramadolen då.Prata med din läkare om du kan få annan medicin.


    Ett påspacklat skal är ej allt.
  • Anonym Trådstartaren
    Visa endast
    Lör 14 nov 2009 12:00 #2

    Mrs Winter skrev 2009-11-14 11:59:34 följande:


    Trappa ner på Tramadolen då.Prata med din läkare om du kan få annan medicin.
    Finns inget annat, har provat allt. Jag äter bara en tbl om dagen men det räcker för total förstoppning.
  • Lör 14 nov 2009 12:01 #3

    Menar du missbrukar Tramadol eftersom du la den under den rubriken?
    Annars kan du prova med ett par matskedar rapsolja istället för laxermedel, bättre och billigare!!!

  • Mrs Winter
    Visa endast
    Lör 14 nov 2009 12:01 #4
    Anonym skrev 2009-11-14 12:00:53 följande:
    Mrs Winter skrev 2009-11-14 11:59:34 följande: Finns inget annat, har provat allt. Jag äter bara en tbl om dagen men det räcker för total förstoppning.
    Hur många mg är den på?
    Ett påspacklat skal är ej allt.
  • Anonym Trådstartaren
    Visa endast
    Lör 14 nov 2009 12:03 #5

    Mrs Winter skrev 2009-11-14 12:01:22 följande:


    Hur många mg är den på?
    100 mg. jag har missbrukat, varit uppe i fler tbl men har nu skärpt till mig o försöker med en bara drån att inte ätit någon på ett tag.
  • Vulgus­Profan­um
    Visa endast
    Lör 14 nov 2009 12:04 #6

    En vanlig biverkning av just Tramadol/Tradolon/Nobligan är att man kan bli förstoppad.
    Hur hög dos har du och vad är skälet till att du äter dem?


    Lev i nuet för det är det enda ögonblick du har.
  • Mrs Winter
    Visa endast
    Lör 14 nov 2009 12:05 #7
    Anonym skrev 2009-11-14 12:03:24 följande:
    Mrs Winter skrev 2009-11-14 12:01:22 följande: 100 mg. jag har missbrukat, varit uppe i fler tbl men har nu skärpt till mig o försöker med en bara drån att inte ätit någon på ett tag.
    Samma dos som jag mao.Fast jag tar 50 mg/ 2 ggr dag.Ät massor med grönsaker,fibrer,rör på dig så mycket du kan.Det ahr hjälpt mig.
    Ett påspacklat skal är ej allt.
  • Anonym Trådstartaren
    Visa endast
    Lör 14 nov 2009 12:05 #8
    VulgusProfanum skrev 2009-11-14 12:04:05 följande:
    En vanlig biverkning av just Tramadol/Tradolon/Nobligan är att man kan bli förstoppad.Hur hög dos har du och vad är skälet till att du äter dem?
    skälet är enorm värk o rörelseont.
  • Vulgus­Profan­um
    Visa endast
    Lör 14 nov 2009 12:11 #9
    Anonym skrev 2009-11-14 12:05:22 följande:
    skälet är enorm värk o rörelseont.
    Jobbigt

    Vad är det för typ av värk och upplever du att du får lindring av tabletterna?

    Det finns ju en mängd olika kombinationer som går att ta till vid just smärtproblematik och prata med din läkare och be om en utvärdering av din medicinering.
    Lev i nuet för det är det enda ögonblick du har.
  • Anonym Trådstartaren
    Visa endast
    Lör 14 nov 2009 12:13 #10
    VulgusProfanum skrev 2009-11-14 12:11:09 följande:
    Jobbigt Vad är det för typ av värk och upplever du att du får lindring av tabletterna?Det finns ju en mängd olika kombinationer som går att ta till vid just smärtproblematik och prata med din läkare och be om en utvärdering av din medicinering.
    Har provat allt detta har pågått i åratal. Det är min rygg, är även opererad för det men med sämre resultat.
Svara i tråden: tramadol
Logga in
Bli medlem
Skapa en ny tråd
Ändra kategori Skriver i kategorin: Känsliga rummet
Svara i tråden...

Innehåll