• Anonym (Undra­nde)
    Äldre 15 Nov 11:39
    2712 visningar
    4 svar
    4
    2712

    Frågor om papper att ha med till Socialen?

    min man har sökt introduktionsersättning och det verkar då som att socialen har hand om det och dem har nu bokat första mötet med vanliga handläggare och då har vi fått hem brevet med listan på alla saker vi ska ha med oss.

    Det är ju min man som söker eftersom det är han, inte jag, som kan vara berättigad till introduktionsersättning. Jag är hemma med vår dotter och får föräldrapenning.

    Då har jag lite frågor om dokumenten som man ska ha med sig o hoppas att någon har svar....

    CV - gäller det för mig oxå eller bara min man?

    Inkomstspecifikationer - har ju bara föräldrapenningen men har inte sparat dem papperen, dock finns det ju på mitt kontoutdrag, måste man ha det ändå?

    Handlingsplan från Arbetsförmedlingen - vad är det??? och hur får man det?

    Räkningar/kvitton över aktuella utgifter - har... i stort sätt bara mat kvitton, lite extra saker, kläder till dottern tex, vad ska man ha med sig? allt finns ju på kontot räcker inte det?

    Hyres avi - har inte de senaste eftersom dem blev skickade till mina föräldrar av misstag, finns en äldre o sen e allt på kontot, vad behövs?

    Väldigt tacksam för svar!!!

  • Svar på tråden Frågor om papper att ha med till Socialen?
  • Anonym (Undra­nde) Trådstartaren
    Äldre 16 Nov 15:21
    #2

    ok tack så jättemycket för svaret!!!

    en till fråga.... ang papperen från banken.... kan jag själv skriva ut dem eller måste det beställas?

  • Anonym (Undra­nde) Trådstartaren
    Äldre 16 Nov 15:31
    #4

    ok tack så mycket!

Svar på tråden Frågor om papper att ha med till Socialen?