• Hur många Viktväktar-points ska man äta/dag?

Tis 4 okt 2005 00:41 Läst 74136 gånger Totalt 31 svar
    Tis 4 okt 2005 00:41

Jag undrar om någon har en lista på hur många points man ska äta per dag, beroende på vad man väger/hur lång man är?

Jag och sambon har nämligen börjat käka viktväktarmat, men vi vet inte exakt hur många points vi bör äta/dag, bara på ett ungefär........

Någon som har koll på det????? Tacksam för svar.......

Hos Prisjakt jämför du pris på barnprodukter!
  • Ons 5 okt 2005 08:59 #0

igår gjorde jag en rejäl rensning bland alla mina vv papper. Dubbletter av pointböcker och massa recept jag aldrig kommer att göra. Min man tycker nämligen att jag förmodligen inte blir smalare för att jag har fler häften

• Ons 5 okt 2005 09:42 #0

Jag försöker hitta en lista som jag haft tidigare över antal P i kaffeautomater. Någon som har den?
    Mest undrar jag över chockocream, eller vad den heter?

• Ons 5 okt 2005 10:33 #0

SusanneW82: Tack så mycket!!! Den listan ska jag utgå ifrån.

• myra i magen
    Visa endast
    Ons 5 okt 2005 16:19 #0

nån som vet hur det är med v.v när man är gravid? om man får äta mer points då? jag vet ju såklart att man absolut inte ska banta när man är gravid men det e bara lite svårt för mej å veta vad jag egentligen sätter i mej under en dag så vv har fungerat skitbra för mej (har gått ner endel kilon oxå före jag blev gravid)

eller ska jag räkna till de där 4 p som är under kategorin "behålla vikten"??

• Susann­eW82
    Visa endast
    Ons 5 okt 2005 16:39 #0

Myra i magen... prata med din barnmorska dom brukar veta...eller så hänvisar hon till en dietist

• myra i magen
    Visa endast
    Ons 5 okt 2005 16:41 #0

a va bra det ska jag göra. tack för tipset! har klarat att hålla vikten så bra med hjälp av vv så jag känner inte för å plötsligt gå upp 45 kilo bara för att jag tror att jag kan "äta vad som helst"

• Ons 5 okt 2005 17:04 #0

myra i magen: Jag vet inte om man bör äta mer när man är gravid, men fördelen med Viktväktarna är ju att man inte "bantar" utan lär sig att äta rätt istället. Detta bör ju inte påverka fostret, tycker man........

Men jag hade nog hört mig för med BM, precis som SusanneW82 skriver........de brukar ha koll på sånt.

• myra i magen
    Visa endast
    Ons 5 okt 2005 17:07 #0

*tack tack*

ska prata med bm för det e precis det där jag vill åt, att kunna äta "normalt".

• Björke­li
    Visa endast
    Ons 5 okt 2005 17:11 #0

myra i magen: För många år sedan fanns det ett program för gravida o ammade. Dock togs programmet för gravid bort för några år sedan. VV vill alltså INTE att gravida ska äta efter deras modell när de är gravida.

Du kan, med den kunskapen du har genom VV, ändå äta rätt och näringsmässigt bra för dig o bebisen. Men att räkna points vill inte jag rekommendera.

Grattis till bebben i magen!!

• Sön 17 jul 2011 10:17 #30
    myra i magen skrev 2005-10-05 16:19:53 följande:
    nån som vet hur det är med v.v när man är gravid? om man får äta mer points då? jag vet ju såklart att man absolut inte ska banta när man är gravid men det e bara lite svårt för mej å veta vad jag egentligen sätter i mej under en dag så vv har fungerat skitbra för mej (har gått ner endel kilon oxå före jag blev gravid)

eller ska jag räkna till de där 4 p som är under kategorin "behålla vikten"??
    hej  lite sent kanske men man ska lägga till de 4 p det skulle jag i vart fall .
  • Fre 30 sep 2011 18:16 #31

Finnd et någonstans där man kan se (på internet) vilka points olika mat har?

Svara i tråden
Logga in
Bli medlem
Skapa en ny tråd
Ändra kategori Skriver i kategorin: Hus & hem

Andra har läst

Innehåll

Annat innehåll

Dagens fråga

Hur har sommaren varit so far?

Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.