• Äldre 4 Oct 00:41
    91326 visningar
    31 svar
    31
    91326

    Hur många Viktväktar-points ska man äta/dag?

    Jag undrar om någon har en lista på hur många points man ska äta per dag, beroende på vad man väger/hur lång man är?

    Jag och sambon har nämligen börjat käka viktväktarmat, men vi vet inte exakt hur många points vi bör äta/dag, bara på ett ungefär........

    Någon som har koll på det????? Tacksam för svar.......

  • Svar på tråden Hur många Viktväktar-points ska man äta/dag?
  • limmel­ime
    Äldre 4 Oct 00:44
    #0

    har tabellen för kvinnor,men boken e ett par år gammal, tror dock det stämmer fortfarande:
    upp till 70kg: 18 points
    71-80: 20 p
    81-90: 22 p
    91-100: 24 p
    100 och uppåt: 26 points

  • limmel­ime
    Äldre 4 Oct 00:46
    #0

    å så får du spara upp till 4 points per dag, till att t.ex. använda till helgen..

  • Äldre 4 Oct 03:00
    #0

    limmelime: Tack så mycket för informationen! Så om man väger över 100 kg så får man äta 26 points/dag, vare sig man väger 105 kg eller 200 kg?

    Har du koll på killarnas lista också?

    Super att du kunde svara så snabbt!

  • Äldre 4 Oct 03:03
    #0

    Jag har faktiskt ätit 30 points/dag, men ändå har jag gått ner i vikt (ca 2-2,5 kg/vecka)......
    Men då borde jag kanske ändå äta mindre.......

  • limmel­ime
    Äldre 4 Oct 03:07
    #0

    tyvärr har jag inte killarnas lista här hemma,men jag kan fixa imorgon,om ingen annan har hjälpt dig till dess...

    nja, det beror på lite hur mycket du rör dig oxå...
    motionerar du en del så "tjänar du in" lite points,som du ju faktiskt,om du vill,kan tillgodose dig genom att så att säga "äta upp dom"..

    så om du äter 30 points om dagen o "ska" äta 26 så räcker det med att du går en halvtimme-timme om dagen för att du ändå ska ha lite till godo.

  • limmel­ime
    Äldre 4 Oct 03:09
    #0

    lätt promenad= 2points per halvtimme

    (va tvungen att kolla för att inte luras.. )

  • Äldre 4 Oct 03:15
    #0

    Oj, vilka toppen-tips!!!!! Jag försöker ju faktiskt vara ute och gå åtminstone ett par gånger i veckan.......

  • limmel­ime
    Äldre 4 Oct 03:18
    #0

    bravo!
    jag är "duktig" till och från...
    har ej varit ute o gått sen förra måndagen...skyllt på både väder o annat..hmm...
    får skärpa mig!

    simning e ju superbra träning oxå! o där gör du av med 4 (!) points per halvtimme!

  • Äldre 4 Oct 07:46
    #0

    Är det sant???? Jag visste att simning var bra, men inte SÅ bra!
    Jaha, då kanske man skulle börja rota runt efter den där förbannade baddräkten också.........

  • Adelih­a
    Äldre 4 Oct 08:03
    #0

    Min dröm är att kunna hålla på med viktväktarna,men jag tycker det är så svårt att beräkna maten.Hur många points det blir i..Finns det nått enklare sätt när man t.ex gör köttfärsssås att få ut points snittet i det?
    Brukar gå på ett puls/medel pass på friskis 2-4 ggr i veckan.Hur många points kan det vara?

Svar på tråden Hur många Viktväktar-points ska man äta/dag?