• phridan

    Hur skaffar du sponsorer till dina bloggtävlingar? Tips !!!

    Hej på er !

    jag brukar delta i bloggtävlingar..
    Har länge funderat på att det vore skoj att själv ha en tävling.

    Hur gör ni som har tävlingar för att få sponsorer?
    Alltså hur kontaktar ni företagen ? Ringer, skriver eller mailar?
    Vad kräver dem för motprestation. ? :)

    Tacksam för svar!
    //Frida !

  • Svar på tråden Hur skaffar du sponsorer till dina bloggtävlingar? Tips !!!
  • phridan

    Nähä.. men då får jag väl prova å maila några företag istället då.. hmm.....

  • gosnosens mamma

    Kolla runt på lite bloggar och fråga de som har tävlingar hur de gör! :)

  • Faile

    Jag har haft några tävlingar och har då bara mailat företagen med förfrågan.

    Jag har då valt lite mindre företag, men ändå tillräckligt stora för att ha råd med någon gratisprodukt. Har inte fått ett nej, utan det har varit bara positiva reaktioner

  • phridan
    Faile skrev 2009-11-22 22:36:42 följande:
    Jag har haft några tävlingar och har då bara mailat företagen med förfrågan. Jag har då valt lite mindre företag, men ändå tillräckligt stora för att ha råd med någon gratisprodukt. Har inte fått ett nej, utan det har varit bara positiva reaktioner
    Okej, hadeföretagen frågor om din blogg? Inga krav om att du skulle ha X-antal läsare/dag ?
    Har ca 100 läsare/dag...
  • Faile
    phridan skrev 2009-11-23 10:28:09 följande:
    Okej, hadeföretagen frågor om din blogg? Inga krav om att du skulle ha X-antal läsare/dag ?Har ca 100 läsare/dag...
    Nej inga frågor alls. Jag informerade inte heller, utan tänkte att är det viktigt så frågar de. Men det gjorde de alltså inte.
  • Tottentott

    Hej 

    Registrera din blogg på Matchblogg.com. Där länkas du ihop med företag som är intresserade av samma saker som dig och som vill sponsra dig med saker mot att du recenserar dem på din blogg.

    Kolla här https://matchblogg.com/

Svar på tråden Hur skaffar du sponsorer till dina bloggtävlingar? Tips !!!