• mamma to be

    Hur gör ni med era bajsblöjor?

    Jag håller på att bli galen på vår blöjhink och den stank som den utger. Vi har en Sangenic, som töms en gång per vecka (för lite troligen), men tyvärr blir det inte riktigt av oftare. Håller på att kräkas varje gång man ska lyfta på locket, men även när den är stängd luktar det unket i badrummet.
    Jag har försökt att diska den och lufta den, men trots att den då var tom, sanerad och utan bajsblöjor, så stank den.
    Söker nu efter en bättre lösning. Hur gör ni andra? Eller är lösningen helt enkelt att man måste tömma den en gång om dagen??

  • Svar på tråden Hur gör ni med era bajsblöjor?
  • Tingeling83
    Gothica skrev 2009-11-25 09:04:23 följande:
    Jag har bott i England och där finns sk. "nappysacks", sk. blöjpåsar med doft och de är helt suveräna! Förr brukade jag be en jag känner i England att skicka hit till mej med jämna mellanrum. För jag har inte hittat några här. Kanske finns på nätet? Säkert! Kolla det. För de gör att det luktar mycket mindre, jag lovar!
    he he he va ju smart sak ;)
  • MariaP
    Gothica skrev 2009-11-25 09:04:23 följande:
    Jag har bott i England och där finns sk. "nappysacks", sk. blöjpåsar med doft och de är helt suveräna! Förr brukade jag be en jag känner i England att skicka hit till mej med jämna mellanrum. För jag har inte hittat några här. Kanske finns på nätet? Säkert! Kolla det. För de gör att det luktar mycket mindre, jag lovar!
    Jag har sett att ica maxi här i Örebro säljer parfymerade blöjpåsar, borde ju finnas på fler ställen!
  • KattaBohlin
    Gothica skrev 2009-11-25 09:04:23 följande:
    Jag har bott i England och där finns sk. "nappysacks", sk. blöjpåsar med doft och de är helt suveräna! Förr brukade jag be en jag känner i England att skicka hit till mej med jämna mellanrum. För jag har inte hittat några här. Kanske finns på nätet? Säkert! Kolla det. För de gör att det luktar mycket mindre, jag lovar!
    Jag har sett sådana i affärerna (minns inte vilken affär ja såg dom), dom finns bland babyartiklarna tror det är Libero som har dom. Det är som fruktpåsar med lite parfymlukt, tror dom brukar finnas på samma ställe som Liberos engångsunderlägg och haklappar.
  • BlommyNess12

    Jag använder fryspåsar, eller avfallspåsar, och lägger varje blöja i en ihopknuten plastpåse. Luktar inget.

  • Aprilia77

    Vilka påsar rekommenderar ni för minsta möjliga lukt? Jag har provat många men tycker att stanken letar sig ut på de allra flesta. Har dock inte testat hundbajspåsar, är de bäst kanske?

  • solsken

    Vi brukar spara våra påsar som vi köper frukt och grönsaker i och kasta blöjan i sedan går vi ut med den direkt. Började med det när vi kom fram till att tunnan behåller stanken hur rentvättad den än är.

  • Doodies

    Köper hundbajspåsar på IKEA. Har fått för mig att dom är billiga där.. det är ok kvalite på dom iaf. Har köpt på Willys men dom var inge bra. Går sönder när jag river av varje gång.
    Slänger sen i våra hushållssopor och dom bärs ju ut varje dag. Funkar kanon.

    Till sonen hade jag också en Sangenic men jag var jättemissnöjd. Det är svårt att dölja bajsdoft med parfym. Det blir oftast bara värre.

  • BlommyNess12
    Aprilia77 skrev 2009-11-25 09:12:56 följande:
    Vilka påsar rekommenderar ni för minsta möjliga lukt? Jag har provat många men tycker att stanken letar sig ut på de allra flesta. Har dock inte testat hundbajspåsar, är de bäst kanske?
    Brukar köpa euroshoppers avfallspåsar, knyta en gång, och sen ta "det överblivna" ovanför knuten och liksom dra det över den redan slutna påsen och knyta på andra sidan ockskå.
  • Superhero

    dottern är två, ber fortfarande om blöja när hon bajsar. den påsen åker ut så fort vi är klara. går inte att ha inne även om man knyter två påsar om varann eller liknande. jag hatar gammal unken bajsdoft oavsett om det bara luktar lite grann. minst ut på trappen efter att vi tagit av blöjan, helst ut till soprummet pronto.

  • Leora

    Vi hade Sangenic när stora killen var bebis, och nu har vi en Angelcare till lilleman. Vi har inte haft något problem med någon av de att de har avgett lukt i badrummet, men däremot när man har öppnat de för att tömma de. Men jag brukar ställa den i badkaret med lite vatten + ättika i, för att "dra ur" lukten och det hjälper. Visst, lukten försvinner inte helt ur hinken, men så länge man slipper lukten utanför hinken så är jag nöjd.

Svar på tråden Hur gör ni med era bajsblöjor?