• Änlamamma

    v17 och fölrjas åt med all oro och funderingar?

    Jag är gravid med ett syskon till mitt och mitt ex fina pojke Noel som föddes och vände om 2008.
    Efter Noel försökte jag och exet att få syskon men då jag fick veta att jag hade Pco funkade det ej vare sig med hormoner eller annat.

    så träffade jag en annan man när det tog slut med Noels pappa.
    Och vi blev gravida snabbt utan hjälp.
    Omställning.

    Jag är givetvis glad men orolig.
    jag går på blodförtunnande och hålls koll på då jag hade blodproppar i förra graviditeten. v 24 i mitten av januari kommer det göras ett blodflödesultraljud.
    Nervöst.

    Finns det ngn som vill följas åt så vi kan prata av oss ang oron och allt annat, dt positiva också såklart=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-25 10:51
    Hmm...Noel dog 2007 inte 2008.

  • Svar på tråden v17 och fölrjas åt med all oro och funderingar?
  • SofiaL

    Här finns en som du känner igen Oroar mig konstant just nu, vet inte om du såg mitt inlägg i ett annat forum, om min förlossningsjournal med Liam. Stod ju där att min moderkaka hade haft flertal infarkter, så nu är man nervös som f*n igen, livrädd för RUL. har pratat med BM och hon sa att det va normalt mot slutet av graviditeten, men hon visste inte säkert så det blir till att prata med läkaren på spec, suck suck suck... Kram till dig!

  • Änlamamma

    Sofia, vet hur det där är... suck. Jag måde ruksigt dåligt när nya läkaren gick igenom risker och noels journal..och jag fick veta saker jag ej visste. Fan man blir inte lite stressad. men vi SKA klara detta du och jag! =)

  • SofiaL

    Ja usch förstår det Inte roligt att få reda på mer saker att oroa sig för heller! Ja vi ska klara detta, nu måste det vara vår tur

  • Zoieli

    Är i v.17+4 nu med vårt mirakel nr 5. Har också PCO-s och svårt att få barn, men den här lilla flyttade in helt av sig självt. Jag tar en dag i taget och skriver ibland i min blogg. www.zoieli.blogspot.com Jag hinner inte alltid med att vara så närvarande på forum då jag har två små hemma som äter upp datortiden.

    Håller alla tummar och tår för er och det ska bli roligt att följas åt. Oro och hopp...

    Stor varm kram/Elisabeth med *Vendela*, Vilda, *Vega*, Ville och Mirakel nr 5

  • Änlamamma

    Zoieli, hej hej. Jag känner såklart igen dig, vi har haft kontakt förr...
    Så du är uppe i nummer 5? Och på egen hand, grattis jättemycket.

    Tänk att det kan bli så, att det bestäms att ett barn skall bli till på egen hand utan hjälp för oss som har svårt. "Bara så där" Underbart!!!

Svar på tråden v17 och fölrjas åt med all oro och funderingar?