• Anonym (natur­ist)
    Äldre 26 Nov 23:27
    27420 visningar
    120 svar
    120
    27420

    Går du naken hemma? (eller nästan naken)

    Efter att ha läst den roliga tråden som handlade om varför man har persiennerna neddragna (alltid) så visade sig att rätt många gick nakna hemma.

    Startar denna tråden som är lite mer privat (inte alla är bekväma med att diskutera detta 'offentligt')

    Så går du naken, eller nästan naken, hemma?

    Själv går jag nästan alltid klädd i trosor och t-shirt och strumpor. Eller enbart trosor o strumpor (har väldigt kalla fötter)

    Av hänsyn till maken så tar jag på mig mer om jag går ut på balkongen (den är inglasad) han vill inte dela med sig av den vackra åsyn som min nakna kropp utgör

  • Svar på tråden Går du naken hemma? (eller nästan naken)
  • Anonym (natur­ist) Trådstartaren
    Äldre 26 Nov 23:45
    #11

    Ni som går nakna/halvnakna har ni barn?

    Det har funnits ett antal diskussioner här på fl om hur hemskt det är att tvinga på barnen den här nakenheten, att det är onormalt mm (själv tycker jag det är bra att barn lär sig hur människor faktiskt ser ut, så att de inte tror att normalkvinnan o mannen ser ut som modellerna på tv)

  • Äldre 26 Nov 23:46
    #12

    Nej inte så ofta. Händer att jag överaskar grannen med att gå i kallingar i trappan ibland, de ser rakt in och upp i trappan från deras vardagsrum om de kollar.

    Måste ju bjuda till lite, är man snygg så är man

  • Anonym (natur­ist) Trådstartaren
    Äldre 26 Nov 23:47
    #13

    (frusen) jag skulle inte trivas med att gå naken utomhus bland andra (okända) människor.

    Många tror att naturist är samma sak som nudist (säger inte att du tror det) men så är det verkligen inte!

  • Taggtr­oden
    Äldre 26 Nov 23:48
    #14

    Nej fy sjutton! Jag fryser så hemskt så när jag kliver upp på morgonen och efter dusch så är det kläder på snabbt som gäller!

  • Beatri­ceL
    Äldre 26 Nov 23:49
    #15

    Anonym (naturist) skrev 2009-11-26 23:45:30 följande:


    Ni som går nakna/halvnakna har ni barn? Det har funnits ett antal diskussioner här på fl om hur hemskt det är att tvinga på barnen den här nakenheten, att det är onormalt mm (själv tycker jag det är bra att barn lär sig hur människor faktiskt ser ut, så att de inte tror att normalkvinnan o mannen ser ut som modellerna på tv)
    Jadå, jag har två flickor :) Tycker det är naturligt att gå utan kläder en stund emellanåt, inget att skämmas för. Dessutom är det ju, som du sa, viktigt att de får se hur verkliga kroppar ser ut och att man kan vara stolt över det man har.
  • Anonym (Nudel­la)
    Äldre 26 Nov 23:50
    #16

    Anonym (naturist) skrev 2009-11-26 23:45:30 följande:


    Ni som går nakna/halvnakna har ni barn? Det har funnits ett antal diskussioner här på fl om hur hemskt det är att tvinga på barnen den här nakenheten, att det är onormalt mm (själv tycker jag det är bra att barn lär sig hur människor faktiskt ser ut, så att de inte tror att normalkvinnan o mannen ser ut som modellerna på tv)
    Jag har inte barn. Däremot har jag funderat på hur jag skulle göra om jag någon gång får barn. Det är ju egentligen en social konstruktion detta med kläder, en naken kropp är ju bara en naken kropp. Men jag tror inte att jag skulle gå naken framför barnet, i alla fall inte när det blivit några år. Svårt att säga förstås för det är svårt att tänka sig in i situationen hur det är att ha barn omkring sig som man är förälder till. Men nej, jag skulle antagligen inte gå naken framför barnet eller barnen när de växer upp. Och jag skulle nog inte tycka att de ska göra det heller. Det känns som att det har med deras rätt till integritet att göra.
  • Anonym (fruse­n)
    Äldre 26 Nov 23:51
    #17

    Anonym (Nudella) skrev 2009-11-26 23:44:27 följande:


    Anonym (frusen) skrev 2009-11-26 23:36:24 följande:
    Jag fryser inte. Kanske inte har så lätt för det men jag gör det i alla fall sällan, om det sker så får jag väl ta på mig en tröja eller en filt i soffan.Jag har samma fråga fast åt andra hållet. Ni som alltid har kläder på er får gärna förklara hur ni kan känna er bekväma i åtsittande jeans när ni ska slappa framåt kvällen? Det är jättebekvämt att vara nudis däremot. Inget som tar emot någonstans.
    När jag kommer hem från jobbet tar jag av mig åtsittande jeans och byter om till mysisar och t-shirt.Ingenting som skaver eller känns obekvämt.
    Däremot skulle jag känna mig jäkligt obekväm med att sitta naken vid matbordet med hängpattarna liggandes i maten.DET känns snarare väldigt opraktiskt!
  • Beatri­ceL
    Äldre 26 Nov 23:52
    #18

    Anonym (frusen) skrev 2009-11-26 23:51:03 följande:


    Anonym (Nudella) skrev 2009-11-26 23:44:27 följande: Däremot skulle jag känna mig jäkligt obekväm med att sitta naken vid matbordet med hängpattarna liggandes i maten.DET känns snarare väldigt opraktiskt!
    DET kan jag hålla med om! Här har vi regler om att alltid vara klädda när vi sitter vid matbordet... vet inte, men det känns mer hygieniskt.
  • Anonym (Nudel­la)
    Äldre 26 Nov 23:53
    #19

    Anonym (frusen) skrev 2009-11-26 23:51:03 följande:


    Anonym (Nudella) skrev 2009-11-26 23:44:27 följande: När jag kommer hem från jobbet tar jag av mig åtsittande jeans och byter om till mysisar och t-shirt.Ingenting som skaver eller känns obekvämt. Däremot skulle jag känna mig jäkligt obekväm med att sitta naken vid matbordet med hängpattarna liggandes i maten.DET känns snarare väldigt opraktiskt!
    Mysbyxor är ganska varmt och svettigt tycker jag.
    Ett tips om de hänger mycket är ju annars att ta till axeltricket. Om det skulle vara så att du vill prova på menar jag.
  • Anonym (natur­ist) Trådstartaren
    Äldre 26 Nov 23:53
    #20

    Jag är uppväxt med en väldigt naturlig (naken) familj. Vi badade bastu tillsammans allihop (från lilla barnet på några år till gammelfarmor) så jag har växt upp med en ganska bra bild av hur olika vi alla är och det tycker jag är bra.

    Jag kommer att gå lättklädd (halvnaken) framför mina barn tills jag märker att de är obekväma (brukar bli i skolåldern när de börjar vilja ta hem kompisar).

    Så tror jag att det blir i alla fall, går ju inte att veta på förväg

    Anonym (Nudella) skrev 2009-11-26 23:50:14 följande:


    Anonym (naturist) skrev 2009-11-26 23:45:30 följande:
    Jag har inte barn. Däremot har jag funderat på hur jag skulle göra om jag någon gång får barn. Det är ju egentligen en social konstruktion detta med kläder, en naken kropp är ju bara en naken kropp. Men jag tror inte att jag skulle gå naken framför barnet, i alla fall inte när det blivit några år. Svårt att säga förstås för det är svårt att tänka sig in i situationen hur det är att ha barn omkring sig som man är förälder till. Men nej, jag skulle antagligen inte gå naken framför barnet eller barnen när de växer upp. Och jag skulle nog inte tycka att de ska göra det heller. Det känns som att det har med deras rätt till integritet att göra.
Svar på tråden Går du naken hemma? (eller nästan naken)