• KossanMuu

Profylaxkurs online?

Jag skulle så gärna vilja gå en profylaxkurs innan det är dags för förlossningen men tyvärr kostar de för mycket. Därför hoppades jag att någon kanske har några bra länkar att dela med sig av?
    Självklart förstår jag att det aldrig kan ge lika mycket som en riktig kurs men ibland får man nöja sig med det näst bästa.

Så har ni några bra länkar till streamade filmer, klipp på youtube eller liknande så dela med er

• Svar på tråden Profylaxkurs online?
  • KossanMuu

Tack! Har du läst den? Tycker du isf att man kan ta till sig det på samma sätt genom att läsa om det?

• Havanna vs Neo

Jag har inte läst den men gått profylaxkurs, men min syster läste boken och gick kursen. Jag tror det funkar bra att bara läsa boken, det är ju verkligen mycket bättre än att inte göra nått alls. Det som är bra med kurserna är ju just att man kan ställa frågor.

• KossanMuu

Havanna vs Neo skrev 2009-12-01 16:29:18 följande:

Jag har inte läst den men gått profylaxkurs, men min syster läste boken och gick kursen. Jag tror det funkar bra att bara läsa boken, det är ju verkligen mycket bättre än att inte göra nått alls. Det som är bra med kurserna är ju just att man kan ställa frågor.
    Då blir det en tur till biblioteket imorgon! Börjar ju närma sig nu så är lite nervös :P
  • KossanMuu

Havanna vs Neo skrev 2009-12-01 16:37:12 följande:

När ska du ha?
    Februari, och med tanke på hur fort dessa 30 veckor har gått så lär väl tiden rusa iväg, speciellt julmånaden!
  • Havanna vs Neo
    KossanMuu skrev 2009-12-01 16:49:16 följande:
    Havanna vs Neo skrev 2009-12-01 16:37:12 följande:
    Februari, och med tanke på hur fort dessa 30 veckor har gått så lär väl tiden rusa iväg, speciellt julmånaden!
    Trevligt, jag ska ha i jan. Jag tycket tiden kröp fram till v 20, sen har det gått med en rasande fart. Som du säger så kommer nog julveckorna flyga förbi.
    Jag glömde skriva att hennes bok även finns som DVD, det kanske är enklare för då får man nog se hur man ska andas. Det är lite trixit i början innan man fattar hur man ska göra och sen tar det ett tag att öva upp lungorna.
  • KossanMuu

Havanna vs Neo skrev 2009-12-01 16:54:15 följande:

Trevligt, jag ska ha i jan. Jag tycket tiden kröp fram till v 20, sen har det gått med en rasande fart. Som du säger så kommer nog julveckorna flyga förbi. Jag glömde skriva att hennes bok även finns som DVD, det kanske är enklare för då får man nog se hur man ska andas. Det är lite trixit i början innan man fattar hur man ska göra och sen tar det ett tag att öva upp lungorna.
    Tack för tipset! Ska se om biblioteket har den med. För jag tror som du att det kan hjälpa att se någon visa tekniken och inte bara läsa om den.
  • Karla79

Det finns också något som heter Signekursen som man kan ladda ner, sök på Signekursen så hittar du den säkert. Det är lite allmänna andningsövningar.

• KossanMuu
    Karla79 skrev 2009-12-01 17:09:49 följande:
    Det finns också något som heter Signekursen som man kan ladda ner, sök på Signekursen så hittar du den säkert. Det är lite allmänna andningsövningar.
    Tack! Ska kollas upp
Svar på tråden Profylaxkurs online?