• Tazocina

    Tar du bort det röda märket på Iittalaglasen?

    Jag och min bror har båda varsinn uppsättning med Iittalas Verna vinglas. Han har dock pilrat bort det röda Iittalamärket som sitter på varje glas. Jag har dem kvar dels för att jag tycker det är snyggt med en liten "färgklick" på de annars genomskinliga neutrala glasen. Men även för att jag är en auktions och tradera nörd och vet att andrahandsvärdet blir näst intill obefintligt om man tar bort detta sigill.

    Hur gör du?

  • Svar på tråden Tar du bort det röda märket på Iittalaglasen?
  • SeTa

    Mina har trillat av i diskmaskinen. Spelar mej inge roll alls, eftersom jag inte har köpt dom för att sälja på tradera.

  • Anatha

    Jag tar alltid bort klisterlappar på glas jag tycker inte det är snyggt att ha dem kvar.

  • Flippen

    Jag har inte medvetet tagit bort dem på mina Iittala glas. Däremot trillar de av en efter en i diskmaskinen. Lite synd, för jag hade gärna haft dem kvar.

  • Tazocina
    SeTa skrev 2009-12-03 16:46:58 följande:
    Mina har trillat av i diskmaskinen. Spelar mej inge roll alls, eftersom jag inte har köpt dom för att sälja på tradera.
    Klart man inte köper dem för att sälja på tradera. Men efter typ 5 år brukar iaf jag vilja ha förnyelse och då är det ju kul att slippa kasta då man köper nytt!
  • Mandragora

    Jag tar bort allt sådant krafs. Om man har lite koll på design ser man ju vad det är för grejer ändå. Att ha ett litet märke som informerar betraktaren om att denna håller i ett föremål från Iittala är lika smaklöst som att behålla den lilla remsan som berättar vad det är för märke på kläderna.


    shakti.blogg.se | kattägd narcissistisk vegetarian och blivande prettomorsa
  • Idun

    Tar bort! Det ser lite billigt ut att ha dem kvar tycker jag. Som att behålla prislappen på tröjan...

  • billy hill

    själv tar jag bort allt sånt. Tycker det blir fånigt och omedvetet dömmer jag folk som låter dem vara kvar. Ungefär som jag tycker det är löjligt att låta etiketten på kostymernas vänstra arm sitta kvar.

    Men jag förstår om folk vill behålla dem för att kunna sälja dem sedan. Då kan man ju hävda det klassiska utrycket på tradera "endast använt 2 gånger"...

  • SeTa
    Tazocina skrev 2009-12-03 17:13:57 följande:
    Klart man inte köper dem för att sälja på tradera. Men efter typ 5 år brukar iaf jag vilja ha förnyelse och då är det ju kul att slippa kasta då man köper nytt!
    Med barn i huset har jag aldrig haft det problemet. Finns nog inga glas som har levt länge nog för att jag ska hinna tröttna..
Svar på tråden Tar du bort det röda märket på Iittalaglasen?