• Anonym (Ledssen!)

    Röd köttbulle!!

    Hej!
    Jag var i torsdags den 3/12 hos frisören glad och såg verkligen fram emot att få mitt korta hår topparna klippta och sedan få slingor.Detta var min första gång att få sligor så jag tänkte att frisören skulle ge mig tips hur det kunde bli av olika färger efter som jag är ljushårig.Men istället så klippte han mig så jag fick hel lugg,nacken ojämt klippt,håret är tunnare,jag har inga slingor utan färg i hela håret och jag ser ut som en stor röd köttbulle i ansiktet.På fredagen tog det mig ett tag att smälta in detta och prata av mig med lite vänner.Helgen var salongen ständ.Nu vet jag ej om jag har rätt till att få fixa till frisyren så den blir bättre för jag anntar att färgningen bara är att vänta på den ska växa ut.

    Har jag rätt till något eller ska jag gå ledssen o irriterad?

  • Svar på tråden Röd köttbulle!!
  • Hårexperten

    Hej!

    Va trist att höra att det blivit fel på ditt hår.

    Givetvis har du rätt att gå tillbaka och "klaga". Kanske missförstod ni varandra eller så gjorde frisören helt enkelt ett dåligt jobb.

    Vad gällande frisyren så hopaps jag att detta är en frisör som hellre ser till en nöjd kund än att det är jobbigt att göra "omjobb" som inte ger några pengar i kassan och givetvis fixar till håret så att du trivs och känner dig nöjd.

    Vad gällande fägren så kan man givetvis lägga i folieslingor i kanske brunt och guldblont för att försöka förvill bort den röda färgen som du nu upplever.

    Stå på dig och våga kräva ett omjobb.

    Lycka till!

Svar på tråden Röd köttbulle!!