• Tuva E

    utebliven mens neg test vad hände er sen?

    Hej! Mensen är sen och två gravtest (vid BIM och BIM+2) visar negativt. Läser på många ställen att det inte är helt ovanlgit att mensen kan hoppar över en månad. Har det hänt någon mer? När kom mensen tillbaks? Eller var ni gravida trots negativa test?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-16 21:24
    gjorde ett till test i måndags (BIM +5) som visade svagt svagt plus. Gjorde ett till vid lunch som var negativt... Väntade några dagar till. Gjorde ett digitalt test idag på morgonen, BIM +7 som svarade GRAVID. Så mitt tips till alla som är i samma sits vänta 1 vecka med att göra test och gör då ett digitalt med CB!

  • Svar på tråden utebliven mens neg test vad hände er sen?
  • Vickan I

    Ägglossning (ÄL) uteblir för vissa ibland. Man brukar säga att man har ca 10 ÄL om året. När ÄL uteblir så är det inte helt ovanligt att mensen blir sen med några dagar eller även ibland helt uteblir den månaden.


    (¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • JessicaK

    Är i en liknande situation. Min mens är 11 dagar sen nu och gravtestet visar negativt. Har haft mensvärk i 10 dagar nu men ingen mens har dykt upp.. Mensen kan ju hoppa över en månad men min mens har aldrig varit en dag sen någonsin. Är jag gravid tro?

  • melonfabriken

    Jag hade mens den 23: sep sen kom den inte igen förrän i slutet av november! Så den hoppade alltså över en månad.... Misstänkte att jag var gravid och gjorde typ 7 gravtester men alla var såklart negativa..

  • annaconda

    Hände mig för några månader sen och väldigt många negativa test men efter 10 dagar dök mensen upp, min BM trodde att det förmodligen var ett tidigt missfall.
    Men hoppas det blir ett plus för dig:)

  • UmmAminah

    mig hände det för. jag fick neg bim -4 och bim +2... snark?
    sen på bim +5 testade jag igen o fick plus... en vecka efter det fick jag mf.

  • mini75

    Oj, det verkar vanligt att mensen uteblir då...:( Jag hade beräknad mens för 4 dagar sedan och ska ta ett test i morgon. Räknar inte alls med att vara gravid men ju mer jag tänker på det desto mer vill jag vara det - det blir barn nr 2 i så fall. MEn känner inget speciellt i kroppen. Kanske lite lättstött och gråtmild dock... Jag får väl svar i morgon!

  • Tuva E

    lycka till mini75! Jag har inte vågat testa något mera, blir bara lessen när det är minus... men ingen mens än så jag väntar lite till... den kanske dyker upp om en månad...

  • mini75

    Tuva E skrev 2009-12-13 21:13:22 följande:


    lycka till mini75! Jag har inte vågat testa något mera, blir bara lessen när det är minus... men ingen mens än så jag väntar lite till... den kanske dyker upp om en månad...
    Tack! Vet du när det är bäst att testa? Ska man vänta lite till för att få säkrare besked eller räcker det med att ha passerat "mensdatum"?

    Lycka till du oxå!
  • Vicky85
    JessicaK skrev 2009-12-12 17:39:36 följande:
    Är i en liknande situation. Min mens är 11 dagar sen nu och gravtestet visar negativt. Har haft mensvärk i 10 dagar nu men ingen mens har dykt upp.. Mensen kan ju hoppa över en månad men min mens har aldrig varit en dag sen någonsin. Är jag gravid tro?
    Jag är i samma sitvation! Fast min mens är 5 dagar sen! Ingen mensvärk men svullen o konstig mage ibland. Lite ömma bröst från o till. Har ALDRIG varit med om att mensen är så sen. Min mens har vart som en klocka sedan ett år tillbaka då jag slutade med p-piler.
  • Nena02

    Jag är på +7 idag, har haft ont i brösten och lätt illamående ett tag.. Min mens brukar alltid kommer exakt på dagen och jag har aldrig haft menssmärtor.. Vaknade imorse av att värken i brösten hade försvunnit och hysteriskt ont i magen och ryggen (går framåt böjd på jobbet och knaprar panodil som ett tok) samt en liten blödning, så förmodligen är mensen tillbaks idag.. Lite svårt bara att veta när nästa äl är när man är så här sen..

Svar på tråden utebliven mens neg test vad hände er sen?